Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Data collection and analysis

Data were collected in spontaneous lingua franca communication. Participants were 13 adult individuals in two groups with the following first languages: Spanish, Chinese, Polish, Portuguese, Czech, Telugu, Korean and Russian. All subjects had spent a minimum of six months in the U.S. and had at least intermediate knowledge of English before arriving. Both Group 1 (7 students) and Group 2 (6 students) participated in a 30-minute discussion about the following topics: housing in the area, jobs, and local customs. The conversations were undirected, and uncoached. Subjects said what they wanted. No native speaker was present. Conversations were recorded and then transcribed, which resulted in a 13,726 word database.

After a week participants were given the chance to listen to their conversations and were asked to discuss their thought processes using a “think aloud” technique.

Data analysis focused on the types of formulaic units. The questions to answer can be summarized as follows:

How does the use of formulas relate to the ad hoc generated expressions in the data?

What type of fixed expressions did the subjects prefer?

What formulas did speakers create on their own?

 


Читайте також:

  1. Analysis
  2. Analysis
  3. ANALYSIS AND DESIGN OF EXPERIMENTS FOR
  4. Art-collections.
  5. Crew Information Requirements Analysis
  6. Cross-cultural contrastive discourse analysis
  7. Data collection
  8. Data Collection and Analysis
  9. Data Collection Methods for Market Research
  10. Derivational analysis and basic units of derivational system.
  11. Do the independent stylistic analysis of the following texts.




Переглядів: 464

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Guidelines for extensive reading of ESP texts on the use of English for European business | Findings

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.