МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Порядок і методика розбору пожежПідготовка керівника до розбору пожежі Якість розбору пожежі залежить головним чином від рівня підготовки керівника й навчальної бази до розбору. Кожна організаційна форма розбору має свої особливості, які впливають на порядок підготовки керівника до занять. Основними джерелами відомостей про пожежу при підготовці керівника до розбору є: - матеріали по дослідженню пожежі; - опис пожежі; картки бойових дій, огляди, інформаційні збірники й інші документи по пожежах, що надійшли від вищих органів пожежно-рятувальної служби. Для проведення розбору керівникові необхідно: - визначити основну мету, час, місце й зміст розбору; - розробити план занять; - підготувати наочні приладдя (схеми, плани, малюнки, фотографії, кіно матеріали, креслення, таблиці, графіки, діаграми, технічні засоби для їхньої демонстрації й т.п. ), що характеризують процес розвитку й гасіння пожежі. План розбору пожежі містить у собі: 1. тему занять, основну мету, час, відведений на розбір, місце проведення, матеріальне забезпечення (наочні приладдя), список документів і літературних джерел, які використалися для обґрунтування висновків, висновків і пропозицій, порядок проведення занять (елементи) з розподілом часу на кожен елемент, перелік посадових осіб, що виступають із повідомленнями (якщо це планується), і зміст розбору (основні питання і їхній короткий зміст). План розбору розглядається й затверджується старшим начальником. У процесі дослідження й у порядку підготовки до розбору пожежі виявляють і групують дані, за допомогою яких можна визначити: - проміжки часу вільного розвитку пожежі, тобто час від моменту виникнення горіння до його виявлення, час надходження повідомлення про пожежу, збору й проходження, бойового розгортання й введення вогнегасних засобів; - лінійну швидкість поширення вогню в період вільного розвитку пожежі - до моменту його локалізації; - площі пожежі до моменту прибуття першого підрозділу, на момент введення додаткових сил і засобів і локалізації, а також швидкість її збільшення в різні періоди розвитку й гасіння пожежі; - границі зони задимлення й зміна їх у процесі розвитку й гасіння пожежі; - швидкість вигоряння горючих речовин, матеріалів і фактори, що впливають на неї; - зміна температурного режиму й газового обміну в процесі розвитку й гасіння; - поводження конструкцій в умовах пожежі, а так само вплив пожежі на апарати, устаткування технологічного процесу і його результати й ін. Одночасно з виявленням цих даних установлюють: - час надходження повідомлення про пожежу, виїзду підрозділів на пожежу й фактори, на них що вплинули; - швидкість проходження підрозділів до місця виклику; - обстановку пожежі до моменту прибуття перших і наступних пожежних підрозділів й оперативного керівництва; - порядок дій перших і наступних Підрозділів по рятуванню людей і гасінню пожежі; - швидкість зосередження й введення сил і засобів у процесі гасіння; - тривалість локалізації й ліквідації пожежі; - кількість сил і засобів, використаних при гасінні пожежі, і деякі інші відомості. Одночасно зі збором даних про розвиток і гасіння пожежі для підготовки до розбору необхідно підібрати ілюстраційний матеріал (схеми, результати фото- і кінозйомки, креслення, замальовки й т.п. ), що може бути використаний як доказ, підтвердження або спростування того, що мали місце які-небудь факти, явища або процеси. Після виявлення всіх необхідних даних про розвиток і гасіння пожежі переходять до їхнього аналізу. Аналіз полягає в тім, що за допомогою обробки попередніх даних (за допомогою методики розрахунку параметрів розвитку й гасіння пожежі й визначення необхідної кількості сил і засобів), креслення графіків й . діаграм установлюють конкретні особливості й факти розвитку й гасіння пожежі. Аналізуючи дані про розвиток пожежі, установлюють: - швидкість поширення вогню в певні періоди й причини її зміни; - переважний напрямок поширення вогню з яких причин воно викликано; - швидкість зміни площі й периметра пожежі протягом проміжків часу, що цікавлять, і їхні максимальні значення; - швидкість задимлення й газового обміну на пожежі, їхні причини й наслідки від них; - причини вибухів, обвалення конструкцій і технологічного встаткування й виникнення інших небезпечних ситуацій на пожежі, чим вони викликані, які їхні наслідки й ін. При аналізі процесу гасіння оцінюють: - правильність та якість організації й проведення розвідки, оцінки обстановки пожежі; - ефективність застосування вогнегасних засобів, способів і прийомів гасіння й дій пожежних підрозділів по їхньому здійсненню; - правильність прийняття рішень КГП і ступінь їхнього виконання; - ефективність дій НШ, НТ, НБД й підрозділів по забезпеченню виконання ухвалених рішень; - швидкість введення приладів гасіння й інтенсивності подачі вогнегасних засобів, а також правильність роботи ствольщиків, водіїв пожежних машин, зв'язкових і іншого особового складу; - відповідність теоретичної й фактичної тривалості локалізації пожежі й інших даних і фактори процесу гасіння пожежі. Крім того, у процесі аналізу встановлюють достатність сил і засобів для гасіння пожежі, швидкість їхнього зосередження, позитивні сторони й недоліки в роботі посадових осіб і підрозділів, а також причини виявлених недоліків. Для більше якісної підготовки до розбору пожежі отримані дані - такі, як швидкості поширення вогню, росту площі й периметра пожежі, інтенсивності подачі вогнегасних речовин - порівнюють із нормативними, а також з даними аналогічних пожеж, що виникли в гарнізоні, і з'ясовують причини розбіжностей. У тих випадках, коли до розбору залучають осіб, що виконували обов'язки КГП, НШ, НТ, НБД й інших на даній пожежі, необхідно організувати їхню підготовку до розбору. У цих умовах особа, що досліджує пожежу, проводить інструктаж, на якому коротенько знайомить їх з матеріалами й висновками по дослідженню пожежі, визначає послідовність і тривалість їхніх виступів і намічає, які конкретно питання вони повинні розкрити на розборі пожежі у своїх повідомленнях Зважаючи нате , що не весь начальницький склад, що є присутнім на розборі, не знає в повному обсязі тактичну характеристику розглянутого об'єкта й у достатній мері обізнаний про дії всіх учасників гасіння, особливу увага потрібно приділити підготовці ілюстраційного матеріалу. Готовлячи матеріальну частину, керівник занять повинен підібрати собі помічників, які можуть виготовляти необхідні схеми, креслення й інші ілюстративні матеріали для розбору пожежі, а потім у встановленому порядку проводити їхню демонстрацію. Підготовка керівника до розбору пожежі з начальницьким складом гарнізону, курсантами або слухачами навчальних закладів і зборів по описах пожежі, оглядам й інформаційним листам має ряд особливостей. Всю роботу по підготовці керівника занять до такого розбору можна розділити на наступні етапи: - вивчення пожежі по опису або іншому джерелу; - вивчення документів про пожежі на аналогічних об'єктах, що виникли у своєму гарнізоні (області, районі), або про інші пожежі, гасіння яких характеризувалося подібними недоліками й позитивними сторонами, аналіз пожежно-профілактичної роботи на аналогічних об'єктах до проведення розбору пожежі; - розробку плану розбору пожежі й підготовку схем, графіків і т.п..; - розробку заходів щодо попередження й усунення недоліків у роботі виходячи з отриманих даних. При вивченні опису пожежі або інших інформаційних джерел доцільно розподілити всі відомості й факти по наступних групах: - події й дії, що виникли до моменту виникнення пожежі; - особливості розвитку пожежі; - організація й дії підрозділів при гасінні пожежі. Такий розподіл полегшить подальшу підготовку до занять. Важливим етапом підготовки керівника до розбору є розробка заходів щодо попередження й усунення недоліків у роботі органів і підрозділів пожежно-рятувальної служби. Ці заходи повинні базуватися на висновках і вказівках, відзначених в описах пожеж, інформаційних листах й інших документах вищестоящих керівників пожежно-рятувальної служби, а також складатися з урахуванням протипожежного стану об'єктів, стосовно до яких розбирають пожежа, і рівня боєздатності конкретних підрозділів і гарнізону пожежно-рятувальної служби в цілому. Зазначені заходи, розроблені керівником розбору пожежі, погоджуються з керівництвом зацікавлених служб і затверджуються керівником апарата або гарнізону (підрозділу) пожежно-рятувальної служби. Всі пожежі, що виникли в районі виїзду пожежної частини, розбирають із усім особовим складом чергових караулів. Кожна організаційна форма розбору пожеж має відмінності в порядку й методиці проведення. Розбір пожежі, що виникла в даному гарнізоні, окремо з начальницьким складом гарнізону (загону, частини) після його дослідження проводять у наступному порядку: - керівник гарнізону (органа, підрозділу) повідомляє начальницькому складу тему, мета й порядок розбору пожежі й надає слово особі, що досліджувала пожежу; - особа, що досліджувала пожежу, або керівник групи по дослідженню знайомить присутніх з оперативно-тактичною характеристикою об'єкта, на якому виникла пожежа, його протипожежним станом, причиною пожежі й первинними діями місцевих сил і засобів, робітників та службовців по передачі повідомлення в пожежно-рятувальну службу, гасінню пожежі й зустрічі підрозділів, що прибувають; - заслухуються короткі доповіді першого й послідуючих КГП, НШ, всіх НБД, НТ й інших посадових осіб у послідовності, що відповідає їхній участі в гасінні; - виступає присутній на заняттях начальницький склад і висловлює свої думки й пропозиції по особливостях бойової роботи в ході гасіння; - бере слово особа, що досліджувала пожежа, узагальнює виступи й на основі попереднього аналізу характеризує позитивні сторони й недоліки в діях посадових осіб і підрозділів пожежної охорони; - на закінчення керівник гарнізону (органа, підрозділу) робить остаточні висновки по ходу розбору пожежі, ставить перед начальницьким складом завдання по поліпшенню організації гасіння пожеж у гарнізоні (області, районі), по підвищенню боєздатності підрозділів й якості профілактичної роботи. Варто врахувати, що не всі присутні знають об'єкт, на якому відбулася пожежа. Тому особа, що досліджувала пожежу, повинна докладно ознайомити тих, що зібралися з оперативно-тактичною характеристикою об'єкта, використавши схеми, креслення, фотознімки й ін. Розглядаючи протипожежний стан, необхідно: послатися на документи пожежно-технічних обстежень об'єкта; проаналізувати виявлені при обстеженнях порушення норм і правил пожежної безпеки, хід їхнього усунення перед виникненням пожежі; указати, які приймалися адміністративні міри й (що особливо важливо) які з порушень привели до виникнення й швидкого розвитку пожежі, а також утрудняли бойові дії підрозділів. Розглядаючи первісні дії по гасінню пожежі до прибуття першого підрозділу пожежно-рятувальної служби, потрібно оцінити рівень службової підготовки місцевих сил і засобів, правильність їхніх бойових дій при виявленні пожежі, а також підготовленість обслуговуючого персоналу, охорони, адміністрації, ДПФ до дій при виникненні пожеж на об'єкті. У своїх виступах кожен КГП, НШ, НБД, НТ й ін. описує обстановку до моменту свого прибуття на пожежу, розгортання штабу, призначення на БД т.п. , а потім перераховує, які заходи щодо гасіння були прийняті уведеними силами й засобами. Потім виступаючі повідомляють, які вони прийняли рішення і які розпорядження віддали підрозділам, як організували .гасіння. При викладі своїх рішень необхідно обґрунтовувати їхніми вимогами керівних документів або розрахунками сил і засобів. Командири підрозділів, що прибули на пожежу по додатковому виклику, доповідають про отримані від КГП розпорядженнях і своїх діях відповідно до розпоряджень, викладають свої міркування про правильність організації й керівництва гасінням пожеж. Якщо в процесі гасіння пожежі відбувалася зміна КГП, то кожен наступний КГП доповідає не тільки обстановку на момент прийняття керівництва гасінням пожежі й свої рішення, але й дає короткий аналіз й оцінку рішень і дій попереднього КГП. Щоб більш глибоко й об'єктивно оцінити позитивні сторони й недоліки в організації гасіння й бойовій роботі, а також більш глибоко й всебічно розглянути питання які розглядаються, доцільно надати слово всім бажаючим виступати, незалежно від їхньої участі в гасінні, для висловлення своєї думки й пропозицій. Після виступу учасників розбору виступає особа, що досліджувала пожежу. Їм робиться докладний аналіз дій керівництва гасінням пожежі (якщо КГП не був старшим начальником), підрозділів, що брали участь у гасінні, і виступів начальницькому складу, що не брав участь у гасінні даної пожежі. Формулюються висновки, на основі яких розробляються конкретні заходи щодо підвищення якості попередження й гасіння пожеж у гарнізоні. На закінчення виступає начальник гарнізону (установи, підрозділу) пожежно-рятувальної служби, що коротенько оцінює ступінь досягнення мети розбору й виступу його учасників. Він робить остаточні висновки по ходу розбору, ставить завдання перед начальницьким складом по поліпшенню організації гасіння пожеж у гарнізоні, підвищенню боєздатності підрозділів і поліпшенню якості пожежно-профілактичної роботи. При необхідності за результатами пожежі можуть видаватися накази, розпорядження або додаткові плани, у яких указуються конкретні заходи, виконавці й строки виконання заходів. Розбір пожеж, що виникли в інших гарнізонах, по описах пожеж, інформаційним листам, оглядам й іншим документам проводять із начальницьким складом гарнізону (апарата, підрозділу) пожежно-рятувальної служби в такій послідовності. Керівник гарнізону (органа, підрозділу) пожежно-рятувальної служби повідомляє тему, мета й порядок проведення занять і надає слово особі, що вивчала пожежу по документах (якщо керівник заздалегідь дав доручення підготовленому фахівцеві, а не сам готувався до занять). Далі проводяться: ознайомлення начальницького складу з оперативно-тактичною характеристикою об'єкта, його протипожежним станом на момент виникнення пожежі, причиною виникнення пожежі й особливостями обстановки до моменту прибуття першого пожежного підрозділу; розбір й обговорення дій посадових осіб і підрозділів по етапах зосередження сил і засобів; вивчення висновків і пропозицій, що втримуються в описі пожежі або інформаційному листі. Із заключним словом виступає начальник гарнізону (органа, підрозділу); підсумувавши розбір, він ставить перед начальницьким складом конкретні завдання, що випливають із аналізу пожежі, що розбирає, і є характерними для гарнізону.
Читайте також:
|
||||||||
|