Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІ. Основні характеристики епохи Відродження. Гуманізм (20 хв.)

Польська експансія, як і полонізація місцевої верхівки були зумовлені соціально-економічними процесами в Європі. У ХІV-ХV ст. у Європі феодальне суспільство досягло найвищого розвитку і зазнало великих змін, зокрема відбувалося швидке піднесення економіки і культури, з'являються нові технічні винаходи (друкарський верстат, компас, артилерія), розвинулися кораблебудування та мореплавство в цілому, зроблено великі географічні відкриття, посилюється боротьба за звільнення філософської думки від догматів церкви. Ці явища підготували підґрунтя для прогресивного перевороту, яким і стало Відродження.

Відродження або Ренесанс(фр. Renaissance – відродження) – європейський культурно-філософський рух кінця епохи Середньовіччя – початку Нового часу ХІV-ХVІ ст., що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності.

Перша в історії людства культура, антифеодальна за спрямуванням виникла в італійських містах-державах, що першими стали на капіталістичний шлях розвитку економіки та вибороли політичну незалежність у аристократії та князів церкви. Родоначальниками Відродження вважаються поет Франческо Петрарка (автор сонетів, присвячених Лаурі) та Джованні Бокаччо (автор «Декамерону»). З Італії ідеї Відродження поступово проникають у Францію, Англію, Нідерланди, Німеччину.

Ідеологічною константою епохи Відродження був гуманізм. Гуманізм– течія в західноєвропейській культурі епохи Відродження, яка визнає людину найвищою цінністю у світі, де здійснюється повага до гідності та розуму людини, право на щастя в житті, вільний вияв природних почуттів і здібностей.

За своєю основою Ренесанс – антифеодальний за спрямуванням, йому властивий гуманістичний світогляд, звернення до культурної спадщини античності, її «відродження» (звідси і походження терміну). Власне термін «Відродження» (Ренесанс) ввів у ХVІст. італійський живописець та історик мистецтва Джорджо Вазарі для позначення періоду італійського мистецтва ХІІІ- ХVІст. У ХVІІІст. Вольтер та інші просвітителі протиставляли середнім вікам з їх начебто культурною відсталістю й забобонами період піднесення – відродження науки й мистецтва.

Характерними ознаками культури Ренесансу були:

1. Світський, нецерковний характер Культури Відродження, що було наслідком секуляризації – звільнення від релігійного впливу;

2. Відродження інтересу до античної культурної спадщини давньоримського зразка (у філософії, культурі тощо);

3. Переміщення людини, як основної цінності, у центр світу і в центр філософії, мистецтва, літератури та науки.

Вплив західноєвропейських ідей позначився й на духовному житті українців. Утім, Ренесанс на українських землях був досить своєрідним, оскільки як історичний етап хронологічно не співпадав з італійським та західноєвропейським. В Україні епоха Ренесансу припадає на ХVІ-ХVІІст. Причина такої відсталості пов'язана із занепадом Київської Русі після монголо-татарської навали, коли були знищені головні культурні осередки та культурна еліта нації. Вхід окремих українських земель до складу Річі Посполітої сприяв розповсюдженню ідей Відродження на цих територіях.

(Перегляд відео – «Культура доби Відродження»)

 


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  6. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  7. IV. Основні обов'язки адміністрації
  8. V. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  9. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  10. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Акустичні характеристики порід




Переглядів: 575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І. Суспільно-політичні та історичні умови в Україні ХIV-XVI ст. (5 хв.) | ІІІ. Релігійне життя ХIV-XVI ст. Реформація (20 хв.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.