Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Доступність інформації про бюджет

Одним із принципів побудови бюджетної системи України є принцип публічнос­ті та прозорості. Реалізація його вимагає, щоб інформація про бюджет була оприлюд­нена. Це забезпечується шляхом публікації документів, пов'язаних зі складанням проекту бюджету, його затвердженням та виконанням.

Проект закону про Державний бюджет України підлягає обов'язковій публікації в газеті «Урядовий кур'єр» не пізніше ніж через сім днів після його подання Верхов­ній Раді України . Таке опублікування дає можливість неурядовим структурам, гро­мадським організаціям, окремим громадянам вчасно ознайомитися з напрямами бюджетної політики на наступний бюджетний рік та висловити свої пропозиції і по­бажання. Після прийняття закону про Державний бюджет України він підлягає опуб­лікуванню з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною.

Інформація про виконання Державного бюджету України та місцевих бюджетів має містити показники відповідного бюджету за загальним та спеціальним фондами про доходи (деталізовано за видами доходів, які забезпечують надходження не менше 3 від­сотків загального обсягу доходів відповідного бюджету) та про видатки і кредитування (деталізовано за групами функціональної класифікації видатків та кредитування бюд­жету). Такі показники наводяться порівняно з аналогічними показниками за відповід­ний період попереднього бюджетного періоду із зазначенням динаміки їх зміни.

Рішення про місцевий бюджет повинно бути оприлюднене не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття у газетах, визначених Верховною Радою Автоном­ної Республіки Крим, відповідними місцевими радами. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні ад­міністрації, органи місцевого самоврядування забезпечують публікацію інформації про місцеві бюджети, в тому числі рішень про місцевий бюджет та квартальних зві­тів про їх виконання.

Інформація про виконання Державного бюджету України та місцевих бюджетів (крім бюджетів сіл і селищ) підлягає обов'язковій публікації не пізніше 1 березня року, що настає за роком звіту: Державного бюджету України — в газетах «Голос України» та «Урядовий кур'єр»; місцевих бюджетів — у газетах, визначених Верховною Радою Авто­номної Республіки Крим, відповідними місцевими радами. По суті, це оприлюднення попередніх показників, оскільки річний звіт про виконання закону про Державний бюджет України подається Урядом до 1 травня року, наступного за звітним.

Міністерство фінансів України до 20 березня року, що настає за звітним, здійснює публічне представлення звіту про виконання Державного бюджету України за поперед­ній бюджетний період, в якому беруть участь уповноважені представники Комітету Вер­ховної Ради України з питань бюджету, Рахункової палати. Інформація про час і місце публічного представлення публікується разом із звітом про виконання Державного бюд­жету України.

Головні розпорядники коштів Державного бюджету України здійснюють публіч­не представлення та публікацію інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені їм законом про Дер­жавний бюджет України, відповідно до вимог та за формою, встановленими Мініс­терством фінансів України до 15 березня року, що настає за звітним. Представлена інформація за кожною бюджетною програмою повинна містити відомості про ре­зультативні показники її виконання (у разі складання паспорту бюджетної програми відповідно до встановлених вимог). Разом з інформацією про бюджет головні розпо­рядники бюджетних коштів публікують оголошення про час та місце проведення публічного представлення такої інформації.

Здійснення публічного контролю за виконанням бюджету забезпечується шляхом оприлюднення інформації про щомісячне, щоквартальне та річне виконання Дер­жавного бюджету України, місцевих бюджетів у засобах масової інформації. Крім то­го, Міністерство фінансів України забезпечує публічність інформації про підсумки виконання зведеного бюджету країни.

Публічне представлення інформації про виконання місцевих бюджетів (крім бюд­жетів сіл і селищ) відповідно до показників, бюджетні призначення щодо яких за­тверджені рішенням про місцевий бюджет, здійснюється до 20 березня року, що нас­тає за звітним. Інформація про час і місце публічного представлення такої інформації публікується разом з інформацією про виконання відповідних бюджетів. Публічне представлення інформації про виконання бюджету села, селища здійснюється у по­рядку, визначеному відповідною місцевою радою.

Звітність про виконання Державного бюджету України подається у порядку, ви­значеному статтями 59-61 цього Кодексу. При цьому квартальна та річна звітність про виконання Державного бюджету України розмішується на офіційному Сайті Державного казначейства України.

Зведення, складання та подання звітності про виконання Державного бюджету України здійснюються Державним казначейством України, яке забезпечує достовір­ність інформації про виконання Державного бюджету України. Місячний звіт про виконання Державного бюджету України подається Державним казначейством Укра­їни Верховній Раді України, Президенту України, Кабінету Міністрів України, Ра­хунковій палаті та Міністерству фінансів України не пізніше 15 числа місяця, наступ­ного за звітним. Квартальний звіт про виконання Державного бюджету України подається Державним казначейством України Верховній Раді України, Президенту України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті та Міністерству фінансів України не пізніше 35 днів після закінчення звітного кварталу.

Річний звіт про виконання закону про Державний бюджет України подається Ка­бінетом Міністрів України Верховній Раді України, Президенту України та Рахунко­вій палаті не пізніше 1 травня року, наступного за звітним.


Питання для самоконтролю

1. Скільки стадій містить бюджетний процес?

2. На яких стадіях бюджетного процесу здійснюються контроль за дотриманням бюджетного законодавства, аудит та оцінка ефективності управління бюджетними коштами ?

3. Хто належить до основних учасників бюджетного процесу?

4. Що слід вважати бюджетними повноваженнями учасників бюджетного процесу?

5. Які бюджетні повноваження Верховної Ради України?

6. Які бюджетні повноваження Кабінету Міністрів України ?

7. Які бюджетні повноваження Міністерства фінансів України ?

8. Які бюджетні повноваження Національного банку України?

9. Які бюджетні повноваження Рахункової палати ?

10. Які бюджетні повноваження розпорядників бюджетних коштів?

11. Який термін публікації проекту закону про Державний бюджет ?

12. Коли повинно бути оприлюднене рішення про місцевий бюджет ?

13 Коли повинна бути оприлюднена попередня інформація про виконання Державного бюджету України та місцевих бюджетів?

14. Коли подається Урядом річний звіт про виконання закону про Державний бюд­жет України?

15. Коли здійснюється публічне представлення інформації про виконання місцевих бюджетів?

16. Коли головні розпорядники бюджетних коштів здійснюють публічне представлен­ня та публікацію інформації про бюджет за бюджетними програмами ?

17. Які видання обов'язково повинні публікувати інформацію про виконання Держав­ного бюджету України?

18. До якого терміну Міністерство фінансів України повинно здійснювати публічне представлення звіту про виконання Державного бюджету України за попередній бюд­жетний період?


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. III. Виконання бюджету
  4. А. Операції щодо виконання видаткової частини бюджету
  5. Або зі зберігання інформації та забезпечення доступу до неї, за умови, що ця особа не могла знати про незаконність розповсюдження інформації.
  6. АИТ органов государственной власти бюджетного процесса
  7. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  8. Алгоритм надання провізором належної інформації про безрецептурний ЛП під час здійснення фармацевтичної опіки при симптоматичному лікуванні уражень шкіри
  9. Алгоритм перевірки кошторису бюджетної установи
  10. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  11. Алгоритми захисту цифрової просторової інформації
  12. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.




Переглядів: 606

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація бюджетного процесу в зарубіжних країнах | Тести для самоконтролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.