МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||
Предмет регулювання закону про Державний бюджет УкраїниПредмет регулювання Закону «Про Державний бюджет України» — це конкретні фінансові категорії та певні напрями бюджетних відносин, які характеризують стан та перспективи рівня досягнення об'ємів та цільових напрямів використання фінансових ресурсів, що акумулюються у державному бюджеті. Згідно статті 40 Бюджетного кодексу України предметом регулювання Закону «Про Державний бюджет України» є: а) наступні фінансові категорії (доходи, видатки, кредит, граничний обсяг річного дефіциту (профіциту), розмір оборотного залишку коштів державного бюджету, розмір мінімальної зарплати, прожиткового мінімуму); б) напрями бюджетних відносин (бюджетні призначення головним розпорядникам коштів державного бюджету, бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів). У ст. 1 Закону про Державний бюджет України затверджуються загальна сума доходів і загальна сума видатків з їх поділом на загальний та спеціальний фонди та кредитування бюджету. Закон про Державний бюджет України може передбачати встановлення граничного розміру річного дефіциту або профіциту державного бюджету у відповідному бюджетному періоді в залежності від того, яка соціально-економічна та фінансова ситуація склалася в Україні. У додатках до закону мають відображатися доходи та фінансування державного бюджету за бюджетною класифікацією. Окремими статтями закону встановлюються джерела формування державного бюджету в загальній сумі або у фіксованих частках (відсотках), а також особливості обчислення або розподілу їх між загальним і спеціальним фондами державного бюджету та між державним і місцевими бюджетами. Окремий розділ закону про державний бюджет складають статті, що встановлюють граничний розмір державного боргу, визначають можливість надання державних гарантій при одержанні кредитів суб'єктами господарювання державного сектору економіки тощо. У додатку до закону про бюджет має бути вказано перелік кредитів (позик), що залучаються державою від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних програм (проектів), із зазначенням кредиторів, загальних обсягів кредитів (позик) та обсягів їх залучення у відповідному бюджетному періоді. Важливо, що цей перелік зроблено в розрізі бюджетних програм. Кабінет Міністрів України законодавчо оформив Порядок розроблення Серед- ньострокової стратегії управління державним боргом і контролю за її реалізацією (постанова Кабінету Міністрів України від 27 жовтня 2010 р. № 978). Згідно з зазначеною постановою, Міністерство фінансів України щороку розробляє зазначену Стратегію в місячний строк після прийняття закону про державний бюджет на відповідний рік. Механізм розроблення даної стратегії зображений на рис. 11.1. У статті 40 Бюджетного кодексу України (пункт 1 підпункт 5) мова йде про бюджетні призначення головним розпорядникам коштів державного бюджету за бюджетною 1. Визначаються напрями реалізації політики управління державним боргом на три роки. 3. Стратегія розробляється за такими етапами: 1) проведення аналізу: управління державним боргом за рік, що передує розробленню Стратегії; відповідної нормативно-правової бази; функціонування внутрішнього ринку державних цінних паперів і світових ринків капіталів та результатів співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями і фінансово-кредитними установами; показників державного боргу; 2) оцінка ризиків, пов'язаних з державним боргом; 3) визначення шляхів і способів розв'язання проблем у сфері управління державним боргом, у тому числі зменшення виявлених ризиків; 4) здійснення основних прогнозних розрахунків та визначення орієнтирів для управління державним боргом на підставі результатів проведеного аналізу наявних боргових зобов'язань держави, прогнозів щодо потреб держави у фінансових ресурсах, тенденцій розвитку макроекономічних показників та шляхів і способів вирішення проблем у сфері управління державним боргом; 5) визначення: цілей та завдань управління державним боргом; заходів щодо виконання завдань Стратегії;
6) затвердження Стратегії. 2. В основу розробки Стратегії покладені такі принципи: 1) ефективне управління державним боргом; 2) економічна обґрунтованість рішень щодо здійснення державних запозичень; 3) узгодження напрямів реалізації політики управління державним боргом з напрямами реалізації бюджетно-фіскальної та грошово-кредитної політики; 4) планування і прогнозування (визначення цілей та орієнтирів для управління державним боргом на основі обґрунтованих планів і прогнозів потреб держави у фінансових ресурсах і тенденцій розвитку макроекономічних показників); 5) прозорість цілей Стратегії; 6) контроль за здійсненням заходів, визначених Стратегією. 4. Стратегія щороку розробляється Мінфіном за погодженням з Мінекономіки і затверджується Кабінетом Міністрів України в місячний строк після прийняття закону про державний бюджет на відповідний рік. 5. Стратегія може переглядатися у разі істотних змін макроекономічних показників, ситуації на внутрішньому ринку державних цінних паперів та світових ринках капіталів, які необхідно враховувати під час управління державним боргом.
Рис. 11.1.Механізм розробки Середньострокової стратегії управління державним боргом і контролю за її реалізацією класифікацією, при цьому регламентується обов'язкове виділення видатків споживання (з них видатків на оплату праці, оплату комунальних послуг і енергоносіїв) та видатків розвитку, включаючи розподіл видатків на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями. Розмір оборотного залишку коштів державного бюджету затверджують у законі про державний бюджет та використовують під час касових розривів, а потім їх розмір поновлюють до кінця бюджетного періоду. Стаття 40 визначає предметом регулювання закону про Державний бюджет України розмір мінімальної заробітної плати на відповідний бюджетний період. Розмір прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати встановлюється для забезпечення належного соціального захисту кожного громадянина України. Ці показники встановлюються відповідно до Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» і знаходять своє відображення у Законі України «Про Державний бюджет України» на відповідний бюджетний період у розділі «Особливі положення». Це важливо для бюджетного процесу, тому що величина мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму в поточному бюджетному періоді впливає на розміри посадових окладів працівників бюджетної сфери, оплата праці яких здійснюється на основі єдиної тарифної сітки, державних соціальних допомог сім'ям із дітьми, малозабезпеченим сім'ям, а це в свою чергу впливає на зміну обсягів видатків з бюджетів різних рівнів. Предметом регулювання закону про Державний бюджет України можуть бути також додаткові положення, що регламентують процес виконання бюджету. У законі про Державний бюджет України відображаються видатки та кредитування за головними розпорядниками коштів державного бюджету. Вони повинні бути деталізовані за програмною, функціональною, економічною класифікацією видатків та кредитування державного бюджету. Це здійснюється для підвищення ефективності аналізу фінансування витрат за їхніми напрямами, співставлення кошторисних витрат за однотипними установами, статистичної обробки бюджетних показників, в процесі якої відслідковується динаміка і тенденції розвитку показників, розробляються прогнози щодо розвитку бюджетних відносин. Такий поділ створює умови для порівнянності показників державного бюджету та місцевих бюджетів, полегшує розгляд бюджетів та їх економічний аналіз, спрощує контроль за виконанням бюджету, своєчасністю і повнотою акумуляції коштів, використанням їх за цільовим призначенням, за рівнем ефективності та результативності використання фінансових ресурсів, забезпечує можливість синтетичного та аналітичного обліку у бюджетних установах та організаціях. Читайте також:
|
|||||||||||||||
|