Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок розгляду та затвердження Державного бюджету України

Розгляд і затвердження Державного бюджету України відбувається відповідно до Регламенту Верховної Ради України ( статті 153-159 Закону України "Про регламент Верховної Ради України" №1861-ІУ від 10.02.2010 року).

Проект закону про Державний бюджет України на наступний рік розглядається з урахуванням положень Бюджетного кодексу України та цього Регламенту.

Кабінет Міністрів України щороку подає до Верховної Ради проект закону про Державний бюджет України на наступний рік не пізніше 15 вересня поточного ро­ку. Разом із проектом закону подається доповідь про хід виконання Державного бюд­жету України поточного року.

Проект закону про Державний бюджет України на наступний рік має бути роз­роблений з дотриманням вимог Бюджетного кодексу України та Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період.

Проект закону про Державний бюджет України на наступний рік не може місти­ти положень про зупинення дії чи внесення змін до законів.

Поданий Кабінетом Міністрів України проект закону про Державний бюджет України на наступний рік надається народним депутатам для ознайомлення не піз­ніше ніж за чотири дні до його представлення у Верховній Раді.

Проект закону про Державний бюджет України на наступний рік Верховній Ра­ді представляє на її пленарному засіданні Міністр фінансів України не пізніше ніж через п'ять днів з дня подання його Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради.

Від комітету з питань бюджету, до предмета відання якого належать питання бюд­жету, з доповіддю щодо відповідності проекту закону про Державний бюджет Укра­їни на наступний рік Основним напрямам бюджетної політики на наступний бюд­жетний період та вимогам Бюджетного кодексу України виступає голова комітету.

Представлення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік проводиться за процедурою повного обговорення (стаття 30 цього Регламенту).

За результатами обговорення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік Верховна Рада може прийняти рішення про схвалення і прийняття йо­го до розгляду або рішення про його відхилення у разі:

1) внесення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік без подання всіх документів, передбачених Бюджетним кодексом України;

2) невідповідності проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік Основним напрямам бюджетної політики на наступний бюджетний період;

3) невідповідності проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік вимогам складання проекту Державного бюджету України, встановленим Бюд­жетним кодексом України.

У разі відхилення Верховною Радою проекту закону про Державний бюджет Укра­їни на наступний рік Кабінет Міністрів України зобов'язаний у 7-денний строк з дня набрання чинності рішенням про його відхилення подати до Верховної Ради проект за­кону про Державний бюджет України на наступний рік для його повторного представ­лення з урахуванням пропозицій Верховної Ради або обґрунтуванням їх відхилення.

Проект закону про Державний бюджет України на наступний рік розглядається за процедурою трьох читань з урахуванням особливостей, передбачених цією главою.

У разі порушення Кабінетом Міністрів України строків подання до Верховної Ра­ди проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік, а також пору­шення строків подання його на друге читання строки розгляду Верховною Радою проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік обчислюються з дня його фактичного подання Кабінетом Міністрів України.

У разі відставки Кабінету Міністрів України до подання до Верховної Ради про­екту закону про Державний бюджет України на наступний рік або після відхилення Верховною Радою поданого проекту закону про Державний бюджет України на на­ступний рік відлік строків розгляду Верховною Радою проекту закону про Держав­ний бюджет України на наступний рік припиняється і відновлюється після подання до Верховної Ради проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік новосформованим Кабінетом Міністрів України.

Після прийняття Верховною Радою до розгляду проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік народні депутати, комітети не пізніше 1 жовтня (6 жовтня), якщо проект закону був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України) року, що передує плановому, формують свої пропозиції до проекту закону і направляють їх до комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету. Пропозиції, направлені до комітету, до предмета відання якого на­лежать питання бюджету, після 1 жовтня (6 жовтня, якщо проект закону був прийня­тий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України) року, що пе­редує плановому, до розгляду не приймаються.

Пропозиції народних депутатів, комітетів не пізніше 15 жовтня (20 жовтня), якщо проект закону був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Мі­ністрів України) розглядаються комітетом, до предмета відання якого належать пи­тання бюджету, спільно з уповноваженими представниками Кабінету Міністрів Укра­їни та за участі ініціаторів внесення пропозицій. Причини відхилення пропозицій комітетом, до предмета відання якого належать питання бюджету, обґрунтовуються у висновках комітету.

За результатами розгляду проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, го­тує висновки і пропозиції, порівняльну таблицю з дотриманням вимог, передба­чених статтею 118 цього Регламенту, та проект відповідної постанови Верховної Ради.

Порівняльна таблиця, проект постанови Верховної Ради, висновки і пропозиції комітету та супровідні документи надаються народним депутатам не пізніш як за п'ять днів до розгляду Верховною Радою проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік у першому читанні.

Верховна Рада розглядає проект закону про Державний бюджет України на на­ступний рік у першому читанні не пізніше 20 жовтня (25 жовтня, якщо проект зако­ну був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів Укра­їни) року, що передує плановому.

У разі якщо бюджетний період не співпадає з календарним роком, строки роз­гляду встановлюються за процедурним рішенням Верховної Ради.

Розгляд у першому читанні проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік починається з доповіді голови комітету, до предмета відання якого на­лежать питання бюджету, щодо висновків і пропозицій до законопроекту та резуль­татів його розгляду.

Розгляд проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік у пер­шому читанні проводиться за процедурою повного обговорення з урахуванням особ­ливостей, передбачених у цій статті.

Під час обговорення слово для виступу надається представникам комітетів за письмовими заявами, депутатських фракцій, народним депутатам, представникам Кабінету Міністрів України та Рахункової палати.

Після завершення розгляду законопроекту в першому читанні висновки та про­позиції до проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік, підго­товлені комітетом, до предмета відання якого належать питання бюджету ставляться на голосування в цілому.

Висновки та пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік вважаються прийнятими, а проект закону вважається прийнятим у першому читанні, якщо на їх підтримку проголосувала більшість народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради. Схвалені Верховною Радою висновки та пропозиції комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, набува­ють статусу Бюджетних висновків Верховної Ради.

Якщо Верховною Радою не прийнято позитивного рішення на підтримку виснов­ків і пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України в цілому, про­водиться постатейне голосування пропозицій.

Під час постатейного голосування пропозицій першими ставляться на голосуван­ня ті пропозиції, які комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, пропонує відхилити і на розгляді та голосуванні яких наполягають ініціатори їх вне­сення.

У разі, якщо народні депутати — ініціатори внесення пропозицій, які комітетом, до предмета відання якого належать питання бюджету, пропонується відхилити, не наполягають на їх розгляді, голосування щодо них не проводиться.

Голосування пропозицій, які комітет, до предмета відання якого належать питан­ня бюджету, пропонує відхилити і на розгляді яких наполягають ініціатори їх вне­сення, проводиться щодо кожної пропозиції окремо.

Після розгляду пропозицій, проводиться постатейне голосування пропозицій, які комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, пропонує врахувати. Якщо у народних депутатів немає зауважень, пропозиції, які комітет, до предмета ві­дання якого належать питання бюджету, пропонує врахувати, ставляться на голосу­вання разом у цілому.

Якщо під час постатейного голосування пропозицій показники бюджету, які міс­тить підготовлений до першого читання проект закону про Державний бюджет Укра­їни на наступний рік, залишаються збалансованими, Верховна Рада може прийняти рішення про прийняття його за основу в першому читанні.

У разі, якщо під час постатейного голосування пропозицій показники бюджету стають розбалансованими, Верховна Рада направляє проект закону про Державний бюджет України на наступний рік до комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, для підготовки на повторне перше читання.

Після прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік за основу в першому читанні Кабінет Міністрів України у 14-денний строк, але не пізніше 3 листопада (8 листопада), якщо проект закону був прийнятий до розгля­ду після повторного подання Кабінетом Міністрів України) року, що передує плано­вому, подає до комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, про­ект закону про Державний бюджет України на наступний рік, доопрацьований відповідно до Бюджетних висновків Верховної Ради, і порівняльну таблицю щодо врахування Бюджетних висновків Верховної Ради з дотриманням вимог, передбаче­них статтею 118 цього Регламенту.

Комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, протягом трьох днів після дня внесення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік, підготовленого Кабінетом Міністрів України до другого читання, готує висновок щодо пропозицій та поправок, запропонованих до другого читання Кабінетом Мініс­трів України, з відповідним обґрунтуванням щодо них.

Розгляд у другому читанні проекту закону про Державний бюджет України на на­ступний рік завершується не пізніше 20 листопада року, що передує плановому.

Розгляд у другому читанні проекту закону про Державний бюджет України на на­ступний рік починається з доповіді Міністра фінансів України щодо доопрацьовано­го з урахуванням Бюджетних висновків Верховної Ради проекту закону.

Голова комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, допові­дає висновки комітету щодо врахування Бюджетних висновків Верховної Ради Кабі­нетом Міністрів України при підготовці проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік до другого читання.

Після доповідей Міністра фінансів України та голови комітету, до предмета ві­дання якого належать питання бюджету, слово для виступу в порядку, визначеному цим Регламентом, надається представникам депутатських фракцій.

Після закінчення виступів представників депутатських фракцій Верховна Рада переходить до постатейного голосування поданого на друге читання Кабінетом Мі­ністрів України проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік.

За результатами постатейного голосування проекту закону про Державний бюд­жет України на наступний рік Верховною Радою може бути прийнято рішення про прийняття його в другому читанні або направлення до Кабінету Міністрів України для підготовки на повторне друге читання.

Під час розгляду в другому читанні проекту закону про Державний бюджет Укра­їни на наступний рік Верховна Рада затверджує загальний обсяг дефіциту (профіци- ту), доходів і видатків Державного бюджету України, розмір мінімальної заробітної плати та рівень забезпечення прожиткового мінімуму на наступний бюджетний пе­ріод, обсяг міжбюджетних трансфертів та інші положення, необхідні для формуван­ня місцевих бюджетів.

Не прийняті під час голосування в другому читанні статті проекту закону про Дер­жавний бюджет України на наступний рік переносяться на розгляд у третьому читанні.

Після прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік у другому читанні комітет, до предмета відання якого належать питання бюдже­ту, не пізніше 25 листопада року, що передує плановому, готує його до третього чи­тання з урахуванням пропозицій, підтриманих Верховною Радою у другому читанні.

Комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, готує висновки і пропозиції щодо розбіжностей у визначенні доходів, видатків, а також дефіциту Дер­жавного бюджету України, які виникли в результаті внесення змін до проекту зако­ну в другому читанні, і готує порівняльну таблицю. Після прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік у другому читанні внесення до нього нових пропозицій та поправок не допускається, їх розгляд не проводиться.

Третє читання проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік починається з доповіді голови комітету, до предмета відання якого належать питан­ня бюджету, та співдоповіді Міністра фінансів України щодо:

1) висновків стосовно тих статей законопроекту, які були змінені після врахуван­ня при підготовці до третього читання не прийнятих у другому читанні статей про­екту закону про Державний бюджет України на наступний рік і врахування яких призвело до необхідності внесення змін до інших статей проекту закону, прийнятих у другому читанні;

2) пропозицій комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, стосовно уточнення статей проекту закону, до яких пропонується внести зміни з ме­тою збалансування доходів і видатків для досягнення затвердженого дефіциту Дер­жавного бюджету України на наступний рік.

Після доповіді та співдоповіді проводиться голосування пропозицій комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, щодо статей проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік, які не були прийняті в другому чи­танні, та прийняття проекту закону в цілому.

У разі якщо рішення про прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік із запропонованими пропозиціями комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, в цілому не прийнято, проводиться голо­сування щодо кожної пропозиції, запропонованої комітетом, до предмета відання якого належать питання бюджету.

У разі неприйняття проекту закону про Державний бюджет України на наступ­ний рік у цілому цей проект закону за рішенням Верховної Ради направляється на повторне третє читання з визначенням строків його наступного розгляду на пленар­ному засіданні Верховної Ради. Якщо таке рішення не прийнято, проект закону про Державний бюджет України на наступний рік вважається відхиленим. У такому ви­падку, а також у разі неприйняття зазначеного законопроекту у повторному третьо­му читанні Верховна Рада приймає рішення (з установленням строків) щодо підго­товки Кабінетом Міністрів України нового проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік.

Якщо деякі показники Закону України «Про Державний бюджет України» зміне­ні порівняно з проектом закону про Державний бюджет України, поданим Кабіне­том Міністрів України до Верховної Ради України на розгляд у першому читанні, Ка­бінет Міністрів України протягом трьох днів з дня прийняття Верховною Радою України даного закону подає Президенту України обґрунтування і розрахунок даних бюджетних показників.

Кабінет Міністрів України зобов'язаний у тижневий термін подати Верховній Раді України зміни до показників зазначених у законі, та оновлених відповідно до пропози­цій Президента України додатки до нього, у випадку, якщо Президент України повер­нув до Верховної Ради України для повторного розгляду закон про Державний бюджет України із вмотивованими і сформульованими пропозиціями, для повторного розгляду.

Закон, повернений Президентом України до Верховної Ради для повторного роз­гляду, після його підготовки у головному комітеті розглядається позачергово на пле­нарному засіданні Верховної Ради, не пізніш як через 30 днів після його повернен­ня з пропозиціями Президента України, якщо Верховною Радою не прийнято іншого рішення.


Читайте також:

  1. Http://www.minjust.gov.ua Міністерство юстиції України
  2. I. Флот древньої України
  3. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  4. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  5. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  6. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  7. II. Порядок разработки индивидуальной программы
  8. II. Флот княжої України-Руси
  9. III. Виконання бюджету
  10. III. Козацький флот України
  11. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  12. IV ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ ОПРОБОВАНИЯ ТОРМОЗОВ




Переглядів: 903

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОЗГЛЯД ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ | Предмет регулювання закону про Державний бюджет України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.