МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методи державного регулювання економіки.Методи державного регулювання економіки класифікуються за формами впливу (прямі та непрямі) та засобами впливу (правові, адміністративні, економічні, інституційні). Прямі методи впливу безпосередньо діють на функціонування суб’єктів ринку. Такий безпосередній вплив здійснюється за допомогою інструментів адміністративно правового характеру, які регламентують діяльність суб’єктів господарювання, та економічних інструментів прямого впливу. Держконтракт та держзамовлення – це договори між державою і суб’єктами господарювання на виготовлення певного товару чи виконання певного виду послуг з метою задоволення певних соціально-економічних потреб. Держконтракт укладається з державними підприємствами і фінансується із державного бюджету. Держзамовлення застосовується для підприємств недержавної форми власності й зазвичай фінансується з власних джерел підприємства, а держава надає при цьому певні преференції та пільги (в оподаткуванні, кредитуванні, гарантуванні ринку збуту тощо). Субсидія – форма цільової фінансової або матеріальної допомоги держави окремими суб’єктами економіки (галузям, регіонам, фірмам, банкам, фізичним особам). Субвенція – форма грошової чи матеріальної допомоги, що надається державою в екстремальних ситуаціях (стихійне лихо, економічні кризи тощо). Дотація– доплата із державного бюджету з метою збалансування бюджетів нижчих рівнів. Непрямі методи впливу–це методи, які регламентують поведінку суб’єктів не прямо, а опосередковано, через створення певного економічного середовища, яке змушує їх діяти в потрібному державі напрямку. До методів непрямого ДРЕ належать інструменти фіскальної, бюджетної, кредитно-грошової, інвестиційної, амортизаційної, інноваційної та інших напрямків економічної політики, а також методи морального переконання. 1) Правові методи – це формування правового поля, в якому здійснюється господарська діяльність в країни. Воно формується в вигляді системи державних законів і підзаконних актів. Розрізняють закони прямої дії, в яких безпосередньо виписаний механізм їх реалізації, і закони непрямої дії, процес реалізації яких потребує системи підзаконних актів. Структурно будь-який закон чи підзаконний акт складається з трьох частин: – гіпотеза, нею формулюються можливі господарські ситуації; – диспозиція, нею формулюються права і обов’язки сторін в можливих господарських ситуаціях; – санкція, нею формулюється спосіб покарання за порушення прав чи невиконання обов’язків сторонами у можливій господарській ситуації. Основою правового регулювання господарської діяльності в Україні є Господарський кодекс і Цивільний кодекс України. 2) Адміністративні методи. До них відносяться: – система дозволів; – система заборон; – система покарань. Найбільш застосовуваними є такі адміністративні методи: ліцензування; квотування; надання дозволів; заборона певних видів діяльності; арешт майна; штрафи; пені і т.д. 3) Економічні методи. Найбільш широко використовуються такі економічні методи, як: – фіскальна політика; – грошово-кредитна політика. 4) Інституційні методи – це формування та реформування органів державної влади, організаційно-психологічний вплив на населення з метою формування певної суспільної думки, інформаційна, технічна та інша підтримка з боку держави господарських суб’єктів (організація конференцій, симпозіумів, виставок і т.д.). Заняття №2 Читайте також:
|
||||||||
|