А. Позачергові – відбудовні, пожежні, снігоочисники, локомотиви без вагонів, спеціальний самохідний рухомий склад, призначені для відновлення нормального руху і для гасіння пожежі;
Б. Чергові – в порядку пріоритетності:
1) пасажирські швидкісні;
2) пасажирські швидкі;
3) пасажирські всіх інших найменувань;
4) поштово-багажні, військові, вантажно-пасажирські, людські та прискорені вантажні поїзди;
5) вантажні (наскрізні, дільничні, збірні, вивізні, передавальні), господарчі поїзди і локомотиви без вагонів.
В. Поїзди, що призначаються з особливих вимог, черговість яких встановлюється при призначенні.
В залежності від кількості головних колій на перегонах, відношення кількості поїздів парного і непарного напряму , швидкості руху різних категорій поїздів (пасажирські, вантажні, швидкісні) можуть бути графіки одноколійної або двоколійної ділянки , які в свою чергу діляться на парні, непарні, а також паралельні і непаралельні.
На графіку одноколійної ділянки нитки поїздів протилежних напрямів можуть перетинатися лише на станціях, там де є колії для схрещення поїздів.
На двоколійній ділянці нитки поїздів перетинаються як на перегонах, так і на стаціях.
На праному графіку прокладають однакове число поїздів як парного , так і непарного напряму, а на непарному – в одному із напрямів число поїздів більше.
На паралельному графіку усі поїзди одного і того ж напряму мають однакові швидкості, тому нитки поїздів паралельні одна одній.
На непаралельному рафіку поїзди різних категорій (пасажирські, вантажні, швидкісні) мають різні швидкості, тому нитки поїздів наносять лініями з різним нахилом, тобто непаралельними. Більше користаються непаралельними графіками.