Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Законодавства

За порушення водного законодавства застосовуються тра­диційні види відповідальності: майнова, адміністративна, дис­циплінарна, кримінальна. У цьому параграфі буде проаналізована тільки майнова відповідальність, оскільки інші види відповідаль­ності вивчаються у відповідних навчальних дисциплінах.

Майнова відповідальність являє собою покладення на винну особу несприятливих для неї майнових наслідків за правопорушен­ня в розмірах, визначених законодавством. Основною формою майнової відповідальності є відшкодування збитків (ст. 111 ВК України).

За загальним правилом збитки відшкодовуються в повному об­сязі. Однак можливі випадки, коли розмір збитків може бути змен­шено за наявності певних поважних обставин, що безпосередньо випливає із ст. 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Збитки відшкодовуються, якщо вони завдані здоров'ю людини, її майну, якості навколишнього природ­ного середовища. Збитки, заподіяні здоров'ю людини, визначають­ся за правилами норм цивільного законодавства. Якщо ж збитки спричинені природним ресурсам, тоді застосовуються відповідно норми екологічного законодавства (водного, лісового та ін.).

При цьому збитки, завдані водним ресурсам, визначаються відповідно до розроблених методик. В Україні розроблено Методи­ку розрахунку відшкодування збитків, заподіяних державі вна­слідок порушення законодавства про охорону і раціональне вико­ристання водних ресурсів, яка затверджена Міністерством екології і природних ресурсів України від 18 травня 1995 року1. Слід зазна­чити, що при відшкодуванні збитків необхідно керуватися водним і іншим екологічним законодавством, а за необхідності, коли відсутні норми для підрахунку збитків у водному законодавстві, слід у суб-сидіарному порядку залучати норми цивільного законодавства.

Бизнес. - 1995. - № 25-27.


Особлива частина

Названа методика передбачає настання відповідальності у випад­ках: самовільного скиду зворотних вод з підприємств, суден та інших об'єктів; перевищення затверджених нормативів і норм скидів за­бруднюючих речовин; перевищення затверджених нормативів і норм витрати зворотних вод; скидів забруднюючих речовин, не вказаних у дозволах на спецводокористування або нормах; самовільних скидів зворотних вод або сировини з морських або річкових суден, плавза-собів, надводних або підводних споруд; надходження зворотних вод або забруднюючих речовин в поверхневі, підземні і морські води внаслідок аварій на насосних станціях, колекторах і інших спорудах, витоку таких вод або речовин через порушення технології, техніки безпеки, скиду сировини внаслідок аварій на нафтопродуктових терміналах; вимушених санкціонованих аварійних скидах, які не передбачені проектом, але здійснюються з метою попередження аварійних ситуацій; скидів шкідливих речовин, які призвели до за­бруднення підземних вод як безпосередньо, так і внаслідок забруд­нення поверхні землі і зони аерації грунтів.

Здійснення платежів за забруднення навколишнього природно­го середовища не звільняє від відшкодування збитків, заподіяних порушенням екологічного законодавства. Слід розрізняти відшко­дування збитків, як форму майнової відповідальності, від відшко­дування платежів за забруднення водних ресурсів. Збитки у всіх випадках відшкодовуються на користь потерпілої особи, а платежі за забруднення відшкодовуються в місцеві бюджети за викиди за­бруднюючих водні ресурси речовин як у межах встановлених нор­мативів, так і понад ці межі. У цьому разі платежі не можна розгля­дати як різновид майнової відповідальності, оскільки цей захід встановлений державою як форма економічного впливу і при пра­вопорушенні, і при відсутності його (при забрудненні в межах нор­мативів).

Факти скидів зворотних вод і забруднюючих речовин, а також погіршення якості води водного об'єкта встановлюються інспекто­рами екологічної інспекції Мінприроди України, посадовими осо­бами спеціально уповноважених органів інших міністерств і ві­домств, яким надані права держінспекторів з охорони навколишньо­го природного середовища, або громадськими інспекторами на підставі спеціальних досліджень, результатів лабораторного контро­лю або візуально, з оформленням актів і протоколів встановленої ор­ганами Мінприроди України форми. Позовні заяви про відшкоду­вання збитків мають право пред'являти органи Мінприроди України, органи прокуратури, громадські організації, громадяни та ін.


Розділ XI. Правове регулювання використання та охорони вод__

Слід також зазначити, що постановою Кабінету Міністрів Укра­їни від 3 липня 1995 року були затверджені Такси для обчислення розміру відшкодування збитків, заподіяних підприємствами, уста­новами, організаціями і громадянами внаслідок забруднення із су­ден, кораблів та інших плавучих засобів територіальних і внутрішніх вод України1. Розмір відшкодування збитків обчислюється посадо­вими особами органів Мінприроди України. Уразі відмови від до­бровільного відшкодування збитків стягнення проводиться в судо­вому порядку за позовами відповідних державних органів.

 

1ЗП України. - 1995. - № 9. - Ст. 235; Офіційний вісник України. - 2002. -№ 14. - Ст. 743.


Розділ XII. Право користування надрами


Розділ XII


Читайте також:

  1. IV. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ І ЗАКОНОДАВСТВА.
  2. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  5. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  6. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  7. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  8. Акти законодавства ЄС у сфері інтелектуальної власності
  9. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.
  10. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  11. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  12. Антимонопольний комітет України здійснює контроль за додержанням суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності законодавства про захист економічної конкуренції.




Переглядів: 542

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правові заходи охорони вод | Право користування надрами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.