Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ефективне державне управління, верховенство права і права людини.

«Призначення демократії, зокрема захист прав людини, в тому, аби підтримувати гідність кожної особи і забезпечувати, аби голоси найслабших теж були почуті. Це фундаментальні цінності – свобода, рівність, братство, забезпечення різноманітності і справедливості, є також підґрунтям норм щодо прав людини.»

Світовий Банк, Тренінгова програма по правах людини для працівників парламентів

Стандарти щодо прав людини часто описуються як щит і меч одночасно: права, які захищають індивідів від держав, і також служать засобом для протистояння надмірному обсягу державної влади. Для парламентарів, система міжнародних стандартів прав людини служить і набором чітких правових обов’язків, і практичним засобом урядування, про який іноді забувають.

 

Як законотворці і обрані представники, парламентарі можуть відігравати ключову роль у дотриманні верховенства права шляхом забезпечення, віповідності національного законодавства міжнародним зобов’язанням щодо прав людини. Працівники Парламенту відіграють важливу роль в наданні відповідних технічних порад щодо права прав людини і практики, та в забезпеченні плавного проходження і відповідної координації законодавчого процесу.

 

«Права людини служать рятівним кругом для потопаючих. Важливо, щоб кожна людина мала рятівний засіб, як останнє пристанище, повстати проти тиранії і гноблення, щоб права людини були захищені верховенством права.» - Преамбула, Загальна Декларація прав людини.

 

Перевірка законодавства у зв’язку із заявами про порушення прав людини чітко узгоджується з роботою парламентарів у демократичних державах по захисту і поширенню ефективного врядування і верховенства права в цих демократичних державах[6].

 

Верховенство права створює презумпцію, що кожен рівний перед законом, особливо держави. Це виступає гарантією для індивідів і обмежує повноваження держав: діяння індивідів можуть бути обмежені, наскільки дозволяє правова система відповідної держави. Верховенство права створює базовий мінімальний стандарт для функціонування ефективного управління в державі, таким чином, щоб це було чітке, доступне, стабільне, узгоджене і можливе для наслідування.

 

Індивіди повинні трактуватись як рівні перед законом, що у свою чергу мусить застосовуватись безсторонньо і незалежно.

 

Без дотримання верховенства права захист прав людини може бути мало ефективним. Для забезпечення ефективного управління, виходячи з принципу верховенства права важливо забезпечувати доступ до інформації та її вільне поширення. А для цього необхідно гарантувати:

- відкритість уряду;

- особисту і інституційну відповідальність тих, хто приймає рішення;

- ефективну участь громадськості і реагування на потреби людей;

- відповідальність за вплив, який здійснюють виконавчі та адміністративні рішення.

 

Кожен з цих елементів ефективного управління є необхідним для забезпечення ефективного впровадження мінімальних стандартів з прав людини в практику. Без розуміння індивідуальних потреб, було б неможливо зрозуміти, чи права під загрозою. Без прозорості в урядуванні, було б важко визначити рішення, які можуть порушувати конституційні права. Без персональної і інституційної відповідальності, чи змогли б парламентарі обгрунтовано підтримувати справи щодо порушень прав людини?

Приклад для обговорення:12 січня 2011 року Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності провів слухання про дотримання прав людини в діяльності органів внутрішніх справ. Участь у слуханнях взяли представники законодавчої, виконавчої та судової гілок влади. У підсумковому документі слухань констатовано наявність тенденції щодо масових порушень працівниками органів внутрішніх справ України принципів верховенства права та законності, поваги до прав і свобод людини і громадянина, позапартійності й деполітизації, демократичної підзвітності, прозорості, що завдає непоправної шкоди авторитетові та іміджу міліції. Збільшується кількість постраждалих від побоїв та неналежного поводження в ході розслідування.

Рекомендації, розроблені в результаті слухань, включають пропозицію щодо запровадження обов’язкової перевірки знань у сфері дотримання прав людини серед кандидатів на призначення на керівні посади в органах внутрішніх справ України, включення питання щодо механізмів захисту та дотримання прав працівниками органів внутрішніх справ у програми професійної підготовки особового складу. Комітет також планує:

Спільно з Міністерством юстиції України здійснити аналіз практики розгляду справ проти України Європейським судом з прав людини в частині, що стосується діяльності органів внутрішніх справ, розробити пропозиції щодо внесення змін до чинного законодавства, надати їх Комітету.

Оприлюднену під час слухань інформацію щодо фактів порушень чинного законодавства в діяльності органів внутрішніх справ направити Генеральному прокурору України та Міністру внутрішніх справ України для проведення термінової ретельної перевірки і відповідного реагування, взявши це на контроль Комітету.

Запропонувати Комітету з питань правової політики розглянути питання ролі інституту адвокатури в аспекті попередження порушень прав людини в діяльності органів внутрішніх справ, та доцільності розроблення та ухвалення Закону України “Про безкоштовну правову допомогу”.

Звернутися до Державної судової адміністрації України з пропозицією розглянути питання створення в будівлях адміністративних судів умов для розміщення осіб, які перебувають під вартою, і водночас є учасниками адміністративного судочинства (зокрема, у справах про оскарження рішень правоохоронних органів)

Запровадити ефективні механізми взаємодії між громадськістю та парламентськими інституціями у сфері контролю за діяльністю правоохоронних органів в галузі дотримання прав людини у вигляді постійно діючої експертної ради при Комітеті Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з числа представників громадських правозахисних організацій, як дієвий інструмент сприяння своєчасному виявленню та усуненню на законодавчому рівні чинників, що породжують масштабні порушення прав людини.

З метою аналізу динаміки впровадження рекомендації слухань у Комітеті та поточного стану дотримання прав людини протягом року повернутися до питання про дотримання прав людини в діяльності органів внутрішніх справ України.

Стенограма слухань оприлюднена на веб-сайті Комітету.


Читайте також:

  1. D (правая) S (левая)
  2. I. ТЕОРИЯ И ИСТОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  3. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  4. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  5. II. ТЕОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  6. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  7. L. Понятие права
  8. O ексклюзивний розподіл на правах винятковості.
  9. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  10. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  11. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  12. Авторское право и смежные права




Переглядів: 380

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЦЕЙ ПІДРУЧНИК | Розподіл відповідальності: демократичний діалог про права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.