Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розподіл відповідальності: демократичний діалог про права

«Якщо права людини повинні стати реальністю для всіх, парламенти повинні повністю відіграти свою роль і ефективно виконувати специфічні владні функції, які на них покладені, а саме законотворчу, прийняття бюджету і нагляд за діяльністю уряду.»

Луіз Арбор, Колишній Комісар ООН з прав людини,

Андерс Б. Джонсон, Колишній Генеральний Секретар Міжпарламентського Союзу,

Підручник з прав людини для парламентарів, 2005 рік

Протягом останнього десятиліття, міжнародні організації і експерти з прав людини все частіше заохочують більшу за ангажованість демократичних інституцій в захист і просуванні прав людини[7].

 

Відбувається зміна традиційної моделі, що базується на судовому забезпеченні конституційних прав і прав людини закріплених у міжнародних інструментах. Відбувається перехід до моделі, яка має на меті перехід від захисту прав людини виключно судами і експертами-юристами до основного політичного дискурсу і відповідальності уряду.

 

Деякі критики права прав людини вважають, що легалізація прав змінює їх демократичну легітимність, оскільки переносить дебати про роль держави і захист прав людини з основного політичного дебати і демократичних аргументів обраних представників в більш стерильні і цупкі руки судівництва. Якщо забезпечені права тих, хто є юридично грамотним і здатним виступати в суді, незахищеними залишаються вразливі групи, чиї права є у найбільшій небезпеці порушення не мають ефективних засобів для впровадження чи захисту[8].

 

Зріст демократичної участі у захисті прав людини є частково відповіддю на цей критицизм. Визнаючи, що кожна гілка влади має легітимну роль в захисті прав людини і коли кожна з складових частин визнає свою відповідальність як захисника прав, правам надається більша повага без необхідності захисту їх у суді.

 

Сучасний підхід до урядів, що базується на правах людини вимагає, щоб міністерства і адміністратори моделювали заходи і програми, які б відповідали фундаментальним стандартам щодо прав людини; законодавці розглядають законодавство і переглядають виконавчі рішення на відповідність; і незалежне і безстороннє судівництво, яке б контролювало екстремальні ситуації. Цей тип попереджувального підходу до захисту прав людини має на меті зняти тягар з індивідуальних жертв порушень прав людини шукати правові методи захисту і одночасно знизити ризик того, щоб такі порушення не відбувались взагалі.

 

Приклад для обговорення:Внесений влітку 2010 року на розгляд Верховної Ради України проект Податкового кодексу України викликав широкий резонанс у суспільстві, дискусію щодо забезпечення соціальних та економічних прав громадян. У листопаді 2010 року спроби скасувати спрощену систему оподаткування викликали масові протести підприємців, що вилилося в Податковий майдан. У результаті на Податковий кодекс було накладене вето Президента. Урядові довелось переглянути запропоновану редакцію та розробити нові норми роботи спрощеної системи. Внесення змін до Податкового кодексу стало хоча й незначною, але перемогою підприємців. Кодекс був прийнятий Верховною Радою України і увійшов в дію з 1 січня 2011 року. Перші зміни до Податкового кодексу вже прийняті Верховною Радою України та увійшли в силу з 6 серпня 2011 року.

Чи дало якісь результати протистояння на Майдані Незалежності, яке тривало від 16 листопада до 3 грудня минулого року? Підприємці й далі скаржаться, що Верховна Рада ігнорує пропозиції малого бізнесу в нових змінах до Податкового кодексу. Вони заявляють про переслідування учасників «Податкового майдану» і стверджують, що нова система заганяє їх у тінь. Оскільки сьогодні в Україні не менше 50% нарахувань на зарплату. У той час, як, наприклад, у Грузії – це 20%». Позитивним є те, що Верховна Рада звільнила підприємців-інвалідів і підприємців-пенсіонерів від сплати єдиного соціального внеску, а також скасувала штрафні санкції за несплачені 2010-го року внески до Пенсійного фонду.


Читайте також:

  1. D (правая) S (левая)
  2. I. Доповнення до параграфу про точкову оцінку параметрів розподілу
  3. I. ТЕОРИЯ И ИСТОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  4. II. Діалогічні
  5. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  6. II. ТЕОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  7. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. L. Понятие права
  10. O ексклюзивний розподіл на правах винятковості.
  11. V. Розподільний диктант.
  12. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару




Переглядів: 308

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ефективне державне управління, верховенство права і права людини. | Між тим, представники влади запевняють, що більшість побажань підприємців-представників малого бізнесу в документі враховано.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.302 сек.