Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Глосарій

Методика навчального предмета– галузь педагогічної науки, яка досліджує закономірності вивчення певного навчального предмета.

Об'єктомнавчальної діяльності при викладанні психології є психологічна реальність.

Предметом навчальної діяльності при викладанні психологіївиступає оволодіння різними способами дії з психологічною реальністю.

Принципи навчання - це науково обґрунтовані рекомендації, правила, норми, які регулюють процес навчання.

Навчальні завдання викладання навчальних предметів обумовлюються принципами навчання, необхідні для підбору методів і прийомів навчання.

Післядипломна освіта – це спеціалізована освіта в окремій галузі науки або практичній діяльності, яка спрямована на отримання наукового ступеня, професії або додаткової кваліфікації.

Навчальний план - це державний документ, в якому визначені нормативні навчальні дисципліни за циклами; кількість годин на їх вивчення, порядок їх проходження за семестрами і роками навчання.

Навчальна програма – це офіційний документ, що зберігається на кафедрі й свідчить про те, наскільки в дисципліні враховані вимоги державного освітнього стандарту; навчальна програма є робочим документом, на основі якого викладач будує процес навчання.

Тематичний план – документ, що містить розподіл тем навчальної програми за видами занять, необхідне методичне забезпечення, форми контролю і атестації знань й умінь студентів.

Лекція – типовий вид навчальних занять у вищих навчальних закладах.

Семінарське заняття з психології є діалогічною формою навчального заняття, в ході якого студенти закріплюють знання, отримані на лекціях або з книг, в процесі їх переказу або обговорення.

Лабораторні та практичні заняття складають важливу частину теоретичної і практичної підготовки студентів, сприяють закріпленню теоретичних знань на практиці; засвоєнню умінь дослідницької роботи та практичної психологічної роботи; застосуванню теоретичних знань для вирішення практичних завдань; самопізнанню та саморозвитку учня або студента.

Урок – це форма організації діяльності постійного складу учнів одного віку в певний відрізок часу за розкладом, з єдиною для всіх програмою навчання.

Методи навчання – це способи організації спільної діяльності вчителя та студентів або учнів, спрямовані на передачу та засвоєння знань і умінь.

Загальна психологія – це наука про загальні закономірності функціонування властивостей психіки.

Історія психології – теоретична галузь психологічної науки, яка пояснює сучасний стан психології на основі ретроспективного аналізу.

Вікова психологія як самостійна галузь психологічної науки вивчає динаміку психіки людини в онтогенезі, і в своєму історичному розвитку практично не відокремлена від педагогічної психології.

Педагогічна психологія – галузь психології, що вивчає психологічні проблеми навчання та виховання.

Клінічна психологія – галузь психології, яка вивчає психологічні проблеми, що виникають у хворих.

Нормативне оцінювання – передбачає оцінку ступеня відповідності знань студентів певним нормам засвоєння, які заздалегідь встановлюються екзаменаторами.

Усне опитування – дозволяє ставити уточнюючі питання за змістом, що допомагає виявити ступень його розуміння студентом.

Письмове опитування – економічне за часом, дає можливість одночасно виявити знання великої групи студентів, проте вимагає багато часу на перевірку.

Вільне опитування – передбачає відповідь на широко поставлене питання. Він припускає уміння студента побудувати логічно зв'язану розповідь в усній або письмовій формі, використовуючи наукову аргументацію.

Програмоване опитування – містить постановку конкретних питань, відповіді на які можуть бути оцінені як правильні або неправильні.

Рейтингове оцінювання – це система, побудована на використанні кумулятивної (накопичувальною) оцінки успішності, що дозволяє забезпечити комплексну і диференційовану оцінку кількості та якості навчальної діяльності студентів, підвищує їх мотивацію до занять, стимулює регулярну самостійну навчальну роботу в семестрі.

Емпатія – розуміння почуттів вихованців.

Повага – ставлення до учнів, студентів як до конструктивних особистостей.

Щирість – відкритий прояв вчителем своїх почуттів.

Конкретність комунікації – уникнення розпливчатих, узагальнених висловів, точний опис відчуттів і переживань.

Діагностика як навчальний прийом – це методи психологічного дослідження, що вживаються з метою засвоєння знань.

Діагноста засвоєння знань припускає використання методик, що дозволяють виявити об'єм і структуру засвоєних знань, діапазон і якість їх застосувань.

Діагноста розвитку особистості передбачає використання складних психодіагностичних методик, які допомагають визначити фундаментальні зв’язки учнів, студентів з навколишнім світом і самим собою, динаміку інтересів, структуру свідомості, світогляди, ціннісні орієнтації, особливості емоційної та пізнавальної сфер.

Стандартизація процедури дослідження – включає виконання студентами точних вказівок щодо запропонованих методик і матеріалів, тимчасових обмежень, усних інструкцій, попереднього показу подібного типу завдань, способів трактування питань та інше.

Учитель-фасилітатор – це педагог, який сприяє засвоєнню нового.

Навчальна діяльність – це процес набуття нових знань, удосконалення власних здібностей. Така діяльність дозволяє пристосуватися до навколишнього світу, орієнтуватися в ньому. Вона забезпечує інтелектуальне зростання та особистісний розвиток.

Навчання - це взаємодія викладача зі студентом, у процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю студента. В результаті навчання здійснюється розвиток особистості студента, інтелекту, засвоєння знань, формування вмінь і навичок. Навчання є процесом цілеспрямованим та планомірним.

Учіння включає ті дії, які застосовують учні або студенти в процесі навчання. Ці дії спрямовані на розвиток знань, умінь і навичок.

Научіння характеризує факт набуття людиною нових психологічних властивостей і якостей у навчальні діяльності, може відбутися стихійно.

Мотиви — це спонукання до дії, пов'язані із задоволенням потреб людини.

Мотивація – це система чинників, які детермінують поведінку та пояснюють активність людини.

Мотивація учіння – це психологічна характеристика інтересу студента до оволодіння знаннями, уміннями і навичками, розвитку та набуття власного досвіду.

 


Читайте також:

  1. ISO 14050 «Глосарій».
  2. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 1 страница
  3. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 2 страница
  4. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 3 страница
  5. Глосарій
  6. Глосарій
  7. Глосарій
  8. ГЛОСАРІЙ
  9. Глосарій
  10. ГЛОСАРІЙ
  11. Глосарій
  12. Глосарій




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бланк відповідей | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.