Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 5. Цілі і організація підприємства.

1. Аналіз ресурсів, можливостей, ризиків, СВОТ-аналіз.

 

Управління діяльністю будь-якого підприємства складається з наступних етапів:

1) Оцінка стану справ в поточному періоді (ситуаційний аналіз)

2) Визначення напрямків розвитку підприємства та окремих бізнесів (постановка задач). Тобто визначення цілей та місії підприємства.

3) Складання планів досягнення намічених цілей (розробка стратегій підприємства).

4) Організація заходів по виконанню планів (організаційний етап).

5) Перевірка досягнутих результатів, а в випадку їх відсутності – з’ясування їх причин (етап контролю).

Для проведення оцінки стану справ в поточному періоді необхідно ретельно проаналізувати середовище, в якому функціонує підприємство та його можливі ресурси. Ефективним інструментом для такого аналізу може бути СВОТ-аналіз.

 

SWOT-аналіз

 

Наступний рівень аналізу ефективності діючої стратегії можна провести з використанням SWOT-аналізу, тобто аналізу сильних та слабких сторін, загроз та можливостей підприємства. SWOT – це абревіатура, що складається з перших букв англійських слів:

strength – сила;

weaknesses – слабкість;

opportunities – можливість;

threats – загрози.

Сила – це те, що підприємство робить добре, чи характеристика, яка надає йому важливої переваги. До сильних сторін підприємства можна віднести майстерність, накопичений досвід, цінний внутрішній ресурс чи конкурентоспроможність, тобто, це досягнення підприємства, що ставлять його в переважне становище на ринку.

Слабкість – це види діяльності, які підприємство виконує не досить добре, або ресурси, потенціал, що неправильно використовується.

Можливості – набір альтернатив, що їх може використовувати підприємство для досягнення стратегічних цілей.

Загрози – це будь-які процеси або явища, що перешкоджають підприємству на шляху досягнення стратегічних цілей.

SWOT- аналіз – це процес групування факторів середовища, в якому функціонуватиме підприємство, на зовнішні і внутрішні та аналіз їх з позиції визначення позитивного чи негативного впливу на його діяльність.

Орієнтовний перелік сильних та слабких сторін підприємства наведено в табл. 1

 

Таблиця 1

Аспект середовища   Сильні сторони   Слабкі сторони
1. Виробництво 1. Наявність власних розробок продукції, проведення науково-дослідних робіт 2. Ефективна система контролю якості 3. Низькі витрати на виробництво одиниці продукції 1. Велика енергомісткість 2. Швидко старіючі виробничі потужності 3. Неповне використання потужностей 4. Застарілі технології виробництва
2. Фінанси 1. Відсутність довгострокових боргів 2. Платоспроможність 3. Незалежність від зовнішніх джерел фінансування 1. Мала ефективність активів 2. Наявність на балансі соціальної сфери 3. Обмежені інвестиційні можливості
3. Збут та просування товарів 1. Наявність стабільних каналів збуту та просування каналів 2. Цінові переваги на ринку 1. Нестача коштів для вивчення та дослідження ринку 2. Втрата репутації у споживачів
4. Конкурентоспроможність 1. Жорсткий конкурент на ринку 2. Конкурентоспроможність продукції 3. Використання наступальних конкурентних стратегій 1. Неконкурентноспроможність продукції 2. Слабка конкуренція на ринку 3. Втрата конкурентної позиції внаслідок ... 4. Постійні атаки з боку конкурентів
5. Екологічність 1. Зменшення обсягів шкідливих викидів 2. Заміна шкідливих технологій 1. Збільшення обсягів шкідливих викидів
6. Соціальна ефективність 1. Компетентність персоналу 2. Наявність бази професійної підготовки 3. Поліпшення умов праці 4. Наявність програми соціального захисту працівників 1. Висока плинність кваліфікованих кадрів 2. Відсутність соціального захисту працюючих

 

Орієнтовний перелік можливостей та загроз підприємства наведено в табл.2

 

Таблиця 2

Потенціальні можливості Потенціальні загрози
Þ Зростаючий розвиток економіки Þ Соціально-політична стабільність Þ Обґрунтоване законодавство Þ Збільшення потреб споживачів Þ Входження у нові ринки Þ Розширення виробництва Þ Споріднена диверсифікація Þ Вертикальна інтеграція Þ Можливість руху в бік більш привабливих груп Þ Швидке зростання ринку Þ Слабка конкурентна боротьба галузі Þ Інфляція Þ Велика ймовірність нових конкурентів Þ Зростання збуту товарів-замінників Þ Відсутність зростання ринку або спад Þ Зростання тиску конкурентів Þ Технологічні прориви в інших країнах, що зменшують конкурентоспроможність продукції Þ Виникнення труднощів з споживачами та постачальниками Þ Зміни в потребах споживачів Þ Негативні демографічні зміни Þ Негативна екологічна ситуація Þ Соціально-політична нестабільність

 

Поданий у таблицях 1 і 2 перелік дозволяє розробити заходи щодо усунення чи пом’якшення впливу погроз і посилення можливостей підприємства. Але більшу ефективність аналізу забезпечує виявлення зв’язків між силою і слабкістю підприємства, загрозами та можливостями. З цією метою складається матриця SWOT-аналізу.

 

 

Зовнішнє середовище

  Можливості 1. 2. 3. ... n Загрози 1. 2. 3. ... n
Сильні сторони 1. 2. 3. ... n   Поле „СІМ”   Поле „СІЗ”
Слабкі сторони 1. 2. 3. ... n   Поле „СлМ”   Поле „СлЗ”

 


На перетинах окремих складових груп факторів формуються поля, для яких характерні певні сполучники факторів, які необхідно враховувати в ході подальшої роботи стратегії.

На кожному з полів необхідно розглянути всі моментові парні комбінації і виділити ті, які необхідно враховувати при розробці стратегії підприємства

Для пар з поля „СІМ” необхідно розробляти стратегію, яка дозволяє використати сильні сторони підприємства з метою одержання віддачі від можливостей, що з’явилися в зовнішньому середовищі.

Для пар з поля „СлМ” стратегія повинна бути такою, щоб за рахунок можливостей, що їх надає зовнішнє середовище спробувати подолати слабкі сторони підприємства.

Для пар з поля „СІЗ” стратегія повинна використовувати сильні сторони підприємства з метою пом’якшення (локалізації) загроз.

 


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Адміністративно-територіальна організація
  8. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  9. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.
  10. Аналіз грошових активів підприємства.
  11. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства.
  12. Аналіз кредиторської заборгованості підприємства.




Переглядів: 626

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Припинення діяльності підприємства. | Цілі підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.