Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Цілі підприємства

Якщо місія підприємства задає загальні орієнтири функціонування підприємства, що віддзеркалюють зміст його існування, то конкретний кінцевий стан, до якого прямує підприємство, фіксується у вигляді його цілей.

Ціль –це результат, якого можна досягти на протязі доступного для огляду і передбачуваного періоду.

Міжнародна теорія і практика висунули та вдосконалили широкий спектр евристичних методів формування та аналізу цілей. До таких методів відносяться „ метод мозкової атаки”, „ метод альтернативних стратегій майбутнього”, „ метод кібернетичних сесій”, „ метод вправ дилетантів”, „Метод Дельфи” та інші.

Досвід показує, що тільки використання сукупності методів дає можливість визначити цілі, що відповідають вимогам, що існують щодо цілей розвитку та цілей управління.

За своїм призначенням, напрямом, терміном та ієрархією цілі класифікуються:

ü за спрямованістю дії – цілі зовнішні та внутрішні

ü за напрямами діяльності підприємства – економічні, техніко-технологічні, соціальні, екологічні

ü за можливістю їх повного здійснення – цілі створення (об’єкт, система), та цілі розвитку (процес)

ü за охопленням рівнів управління – цілі всього підприємства, окремих підрозділів, груп, індивідуалів

ü за часовими характеристиками – коротко- (1 рік), середньо- (2 – 5 років) та довгострокові (5 і більше)

ü за відповідною спрямованістю на види діяльності – стратегічні, тактичні, оперативні

ü за ступенем оновлення – цілі підтримки наявного рівня, цілі поступового розвитку окремих елементів системи, цілі оновлення

ü за впливом на окремі елементи підприємства – виробничі та управлінські

ü за характером діяльності – цілі функціонування та цілі розвитку

ü за пріоритетами – основні, побічні, підтримуючі

ü за вимірюваністю – кількісні, якісні

 

Система цілей підприємства має досить складну структуру та різноманітну спрямованість (зовнішньо та внутрішньо спрямовані).

Цілі підприємства відповідають наступним вимогам:

- досягненість, реальність

- гнучкість

- вімірюваність

- сумісність (соподчиненность)

- прийнятність, для того хто їх досягає

за напрямками встановлення цілі поділяються:

- досягнення доходів (грн.)

- завоювання позиції на ринку (%)

- впровадження інновації

- робота з клієнтами

- ефективний менеджмент

- потреби та добробут співробітників

- соціальна відповідальність

 

Процес встановлення цілей передбачає чотири фази:

1. Встановлення і аналіз тенденцій середовища, в якому знаходиться підприємство

2. Визначення цілей підприємства в цілому

3. Побудова ієрархії цілей в цілому

4. Встановлення індивідуальних цілей

 

На будь-якому великому підприємстві, що має кілька структурних підрозділів і рівні у правління, є ієрархія цілей. Ієрархія цілей –це декомпозиція (розукрупнення) цілей більш високого рівня в цілі нижчого рівня, тобто це „дерево цілей”, де встановлюються конкретні задачі, що лежать в основі конкретних видів робіт.

Основне правило побудови „дерева цілей” – це „повнота редукції”

Повнота редукції –процес зведення складного явища, процесу або системи до більш простих складових. При цьому цілі вищого рівня є основою для розробки цілей нижчого рівня, а цілі нижчого рівня є способами досягнення цілей вищого рівня.

При побудові „дерева цілей” використовується „метод дезагрегації для формалізованих цілей” та метод забезпечення необхідних умов для всіх типів цілей.

 

Метод дезагрегації

 

Далі побудову „і / або” виконують за тими ж правилами: кожна з цілей поділяється на елементи і кожен з них створюється комплекс альтернативних дій для їхнього досягнення.

Ієрархія цілей відповідає на запитання про відповідальність за досягнення різних цілей завдяки встановленню взаємозв’язку між ієрархічними рівнями підприємства та цілей.

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.




Переглядів: 831

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Цілі і організація підприємства. | Стратегічні цілі підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.