Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Концепція розвитку БЖДЛ

Основою системи керування БЖД є державна політика, що реалізується у відповідності з державною Концепцією безпеки життєдіяльності в Україні. Однієї з найважливіших складових цієї Концепції є концепція розвитку БЖДЛ в освітній і науковій сферах.

Характерною рисою сучасного періоду розвитку суспільства є зміна домінуючих видів людської діяльності. При цьому на безпеку, як базисну потребу людини, поставленио акцент у Концепції ООН про "Постійний людський розвиток". Метою Концепції ООН є створення умов для збалансованого безпечного існування кожної окремої людини сучасності і наступних поколінь. Економіка, стабільність державних кордонів, суспільні цінності і т.п. розглядаються як засоби досягнення цієї мети.

Перераховані умови розвитку освіти по БЖДЛ носять об'єктивний і в переважній більшості мають глобальний характер. Так, країни Європейського співтовариства почали роботу по створенню децентралізованої системи освіти в сфері ризику як найважливішої складової Частково Відкритої Угоди Ради Європи по запобіганню і взаємодопомозі при природних і техногенних небезпеках (EUR-OPA). Понад 400 університетів практично всіх країн Європи оголосили свою підтримку цієї програми і серед них – 32 вищих навчальних заклада України.

Нещодавно Україна заявила про підтримку Концепції ООН «Про постійний людський розвиток» як програми дій на XXI сторіччя, де пріоритет віддається розвитку безпеки кожної людини. Тому якісне удосконалення освіти в Україні по напрямку БЖДЛ є не тільки актуальною, виходячи з незадовільного стану безпеки громадян нашої держави, але і першочерговою задачею як країни – учасника світового і континентального співтовариства.

 

Рисунок 8.2 – Джерела факторів ризику в системі "Людина – техніка – навколишнє середовище"

 

На рис. 8.2 наведено долю різних факторів ризику, що діють на людину в процесі її життя і діяльності. Освіта і виховання в сфері БЖДЛ спрямовані на одержання фундаментальних знань, умінь і звичок, формування поглядів, цінностей і форм поводження з метою запобігання виникнення ризиків для життя та здоров'я людей.

Рішення цих питань може забезпечити формування адекватного мислення і цілісної системи знань, необхідних для прийняття обґрунтованих рішень на рівні людини, родини, суспільства, підприємств, областей, регіонів — країни в цілому.

У зв'язку з необмеженою кількістю факторів, що впливають на безпеку людини, зміною їхньої чисельності і сили впливу, обмеженістю людського знання, можливостей зовнішніх систем захисту людей і т.п. досягнення абсолютної безпеки є нереальною задачею. Стратегічними принципами рішення цієї проблеми може бути принцип керування безпекою як складовою якості життя людини і принцип припустимого ризику


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. IV етап розвитку міжнародної міграції робочої сили розпочав ся після II світової війни і триває понині.
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  11. Автоматизація виробництва як вищий етап технологічного розвитку підприємств
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАКОНОДАВСТВО ПРО ОХОРОНУ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА. | Рівні керування БЖД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.