МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Рівні керування БЖДСистема управліннябезпекою життєдіяльності являє собою сукупність органів керування державної влади і громадських організацій, що виконують функції, пов'язані з забезпеченням безпеки і захисту населення і територій, попередженням, реагуванням і діями в небезпечних і надзвичайних ситуаціях. В основу діяльності всіх структур покладена державна Концепція безпеки життєдіяльності, основу якої складає Конституція України і Закони України.
Рис. 3 – Схема структури керування БЖД в Україні
Система керування БЖД в Україні будується на наступних 3 рівнях: § державному; § соціальному; § індивідуальному. На державному рівнісистема керування БЖД формується на рівнях відповідних комісій Верховної Ради України й органів при Президенті України, що діють через місцеві органи влади. Безпосередньо виконавчі функції виконує Кабінет Міністрів України і відповідні міністерства. На рис. 3 зображено спрощену схему структури керування БЖД в Україні. З приведеної схеми видно, що рішення питань керування БЖД в Україні залежить від злагодженості роботи численних державних структур. Тому основна роль керування в цій схемі належить Президенту України, як гаранту безпеки держави відповідно до Конституції України. Національна Рада з питань безпечної життєдіяльності населення і його бюро координує питання керування БЖД, а виконавчі функції покладені на кабінет Міністрів України і конкретні міністерства, у тому числі: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій і в справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерство екології та природних ресурсів України та інші. В даний час в Україні формується єдина державна система попередження аварій, катастроф і надзвичайних ситуацій і реагування на них. Ціль створення єдиної Державної системи попередження аварій, катастроф і надзвичайних ситуацій і реагування на них вимагає систематичного контролю за екологічно небезпечними об'єктами і процесами техногенного середовища для регулювання стану безпеки і зниження техногенних навантажень, попередження аварій і надзвичайних ситуацій, їхнє прогнозування і мінімізація наслідків. Найбільш розвинену систему керування безпекою життєдіяльності представлено структурою Міністерства надзвичайних ситуацій. У ній присутні практично всі служби, що повинні оперативно і стратегічно реагувати на події, що відбуваються в Україні та за її межами. У структуру МНС України ввійшли керування пожежної безпеки, державний фонд страхування документації. Відповідно до «Основних напрямків державної політики України в галузі охорони навколишнього середовища, використання природних ресурсів і забезпечення екологічної безпеки», затвердженими Постановою Верховної Ради України від 5 березня 1998 року №188/98-ВР, необхідно розробити і впровадити програми на національному, регіональному і місцевих рівнях, що дозволили б створити систему взаємозалежних органів виконавчої влади. Вони могли б взяти участь у рішенні питань попередження аварій, підвищення готовності до них та попередження наслідків аварій і катастроф; виконати розробку науково – методологічних основ регулювання і планування техногенно – екологічної безпеки; створити проблемно – та об’єктно – орієнтовані автоматизовані системи оцінки ризику і прогнозування надзвичайних ситуацій; розробити і впровадити базове нормативно – методичне забезпечення системи попередження аварій та попередження їхніх наслідків; інтегрувати державну систему попередження надзвичайних ситуацій в Україні в міжнародну систему повідомлень і взаємодопомоги; ввести обов'язкове екологічне страхування в Україні. На соціальному рівніпитаннями БЖД займаються міліція, місцеві правові і виконавчі органи влади, середні спеціальні і державні навчальні заклади, керівники підприємств, громадські організації. Значна роль у цьому приділяється родині. Дуже багато в рішенні питань БЖД на соціальному рівні залежить від культури сімейних відносин, освіти та виховання. Засоби масової інформації на місцевому регіональному рівні допомагають у вирішенні цих важливих питань. Для того щоб можна було забезпечити БЖД на соціальному рівні необхідна наявність суспільного ладу з визначеним високим рівнем його розвитку, коли суспільство може дозволити собі витрачати гроші на створення наочних фільмів і реклам, плакатів і стендів, навчати дітей і дорослих правильному способу життя і рішенню проблем, пов'язаних із БЖД. На індивідуальному рівнірішення питань БЖД цілком визначається знаннями і досвідом індивідуума, а тому керування БЖД здійснюється мозком людини. Якість керування діями і вчинками людини буде багато в чому визначатися його станом здоров'я, в тому числі, психіки. Систему керування БЖД необхідно формувати, починаючи з індивідуального рівня, що визначається генетично закладеною програмою забезпечення безпеки життєдіяльності людини і керується навіть на підсвідомому рівні, далі формується суспільне (соціальне) співтовариство, що створює об'єднання, групи та т.п. з метою захисту суспільних інтересів і людини в цьому співтоваристві, а на державному рівні вже вирішуються питання, що подані визначеними суспільними групами в особі депутатів. Іноді відбувається втрата інтересів БЖД окремих індивідуумів у суспільних групах, і тоді їхня безпека визначається тільки особистими (індивідуальними) здібностями. Чим більш розвинутим є суспільний лад, тим менше таких загублених у державі людей, і навпаки. Від їхнього поведінки і вчинків може залежати доля багатьох десятків і сотень людей. Тому однією з основних державних задач є найбільш повне охоплення та облік у питаннях БЖД усіх громадян України. Читайте також:
|
||||||||
|