Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2: Історія становлення та розвитку соціології як самостійної науки.

 

1. Етап протосоціології в становленні та розвитку західної соціології займає період:

а) з 30-40 рр. ХІХ ст. до кінця ХІХ ст..;

б) з античних часів до середньовіччя;

в) з кінця ХVІІ ст.. до середини ХVІІІ ст.;

г) всі відповіді невірні.

 

2. Хто з перерахованих нижче учених ввів у науковий обіг термін "соціологія"?

а) Е.Дюркгейм;

б) М.Вебер;

в) М.Зіммель;

г) К.Маркс;

д) О.Конт.

 

3. Кому з перерахованих авторів - Дюркгейм, Вебер, Маркс, Конт - належить наступне визначення соціології (прізвища авторів розташуєте поруч з висловленням) :

а) позитивна наука про суспільство;КОНТ

б) наука про соціальні факти;ДЮРКГЕЙМ

в) наука про соціальну поведінку, яку вона прагне зрозуміти і витлумачити.ВЕБЕР

 

4. Укажіть п'ять значень терміна "позитивізм" у тлумаченні О.Конта:

А) сконструйоване, раціональне, світоглядне, корисне, цілеспрямоване;

Б) бажане, створене, функціонуюче, плідне, нейтральне;

В) реальне, корисне, визначене, точне, позитивне;

Г) химерне, неварте, сумнівне, неясне, руйнівне.

 

5. Засновником позитивної соціології вважається:

а) Г.Спенсер;

б) І.Кант;

в) Е.Дюркгейм;

г) О.Конт.

 

6. Хто із соціологів увів поняття "соціальна статика" і "соціальна динаміка":

а) М. Вебер;

б) Е. Дюркгейм;

в) Г. Зіммель;

г) Ф. Тьоніс.

д) О.Конт.

7. Укажіть, хто із соціологів сформулював принцип "соціологізму", тобто принцип специфічності й автономності соціальної реальності, її домінування над індивідами:

а) М.Вебер;

б) Е.Дюркгейм;

в) Г.Зіммель;

г) Ф.Тьоніс;

 

8. Соціологічна теорія Г.Спенсера будується навколо двох головних принципів:

 

а) Натуралізм і географічний детермінізм;

б) Суспільство як організм соціальної солідарності;

в) Закономірність розвитку суспільства і соціалістичної революції.

 

9. Хто є засновником "розуміючої" соціології:

а) О. Конт;

б) Г. Спенсер;

в) М.Вебер,

г) Л.Гумплович

 

10. "Ідеальний тип" у соціології М.Вебера - це:

а) емпірична реальність;

б) утопія;

в) теоретична конструкція.

 

Співвіднесіть наступні положення з прізвищами тих учених, яким вони належать: Конт, Маркс, Вебер.

а) сформулював закон соціальної гармонії.КОНТ

б) підкреслював важливість розуміння суб'єктивного змісту, що вкладається в дії індивіда.ВЕБЕР

в) обґрунтував закон відповідності продуктивних сил характеру виробничих відносин.МАРКС

 

12. Які соціологічні теорії переважно використовуються в макросоціології:

а) символічний інтеракціонізм;

б) конфліктологія,

в) структурний функціоналізм,

г) інтегральна соціологія П.Сорокіна.

 

Кому з перерахованих соціологів належать наступні положення: соціологія повинна вивчати не зміст, а форми соціального життя, форми соціації; соціологія повинна бути вільною від суб'єктивних оціночних суджень, неупередженою, надпартійною, об'єктивною наукою.

а) Зіммелю;

б) Тьонісу;

в) Парсонсу;

г) Веберові.

 

14. Із перерахованих понять виберіть ті, які ввів у науковий обіг М.Вебер:

а) аномія,

б) теорія середнього рівня,

в) соціальна дія,

г) юрба,

д) ідеальний тип.

 

15 У соціальній статиці О.Конт аналізує ті елементи суспільства, які забезпечують його рівновагу і стабільність. Укажіть, який з елементів не відноситься до соціальної статики:

а) родина;

б) кооперація;

в) держава;

г) релігія і церква;

д) людський інтелект.

 

16. Хто з названих учених представляв соціал-дарвініську традицію в соціології:

Л.Гумплович,

З.Фрейд,

Э.Дюркгейм,

А.Смолл,

У.Самнер.

 


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. ISO 15504. Причини та історія створення
  6. IV етап розвитку міжнародної міграції робочої сили розпочав ся після II світової війни і триває понині.
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  9. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  10. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  11. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  12. VІ. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА




Переглядів: 807

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Що відображають закони соціальної динаміки? | Яке положення не розкриває змісту соціал-дарвініського напрямку соціології ХІХ ст.?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.