Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №3. Техногенні небезпеки та їхні наслідки. Типологія аварій на потенційно-небезпечних об’єктах

Мета – вивчення причин виникнення техногенних небезпек та їх наслідків

Завдання –визначити види техногенних небезпек. Проаналізувати їх негативний вплив на життєдіяльність людини.

Очікувані результати –після вивчення теми студенти повинні усвідомити, що тільки цілеспрямованими, активними, організованими діями можна запобігти ураженню і загибелі людей при техногенних аваріях. Уміння визначати профілактичні заходи попередження НС, обґрунтовувати ймовірність прояву небезпечних факторів у разі виникнення НС – необхідні якості фахівця,керівника відповідного підрозділу виробництва, установи.

План лекційного заняття:

Ø Основні поняття і терміни: негативні фактори, фізичні фактори небезпеки, аварії, катастрофи, електромагнітні поля та випромінювання, електричні фактори, електротравми, іонізуюче випромінювання, радіаційна безпека, хімічні фактори небезпеки, біологічні фактори небезпеки, гранично допустима концентрація (ГДК).

Ø Техногенні небезпеки та їх вражаючі фактори за генезисом і механізмом впливу.

Ø Аварії та катастрофи, їх причини та наслідки. Характеристика аварій І та ІІ категорій.

Ø Класифікація, номенклатура і одиниці виміру вражаючих факторів фізичної та хімічної дії джерел техногенних небезпек.

Ø Фізичні фактори небезпек: віброакустичні шкідливі чинники,шум,вібрація, електромагнітні поля та випромінювання, іонізуюче випромінювання.

Ø Небезпечні події на транспорті та аварії на транспортних комунікаціях.

Ø Хімічні фактори, їх класифікація. Гранично допустима концентрація (ГДК) забруднюючих речовин.

Матеріали для обов’язкового вивчення:

Ø Матеріали лекції.

Ø Список обов’язкових для вивчення джерел:

1. Желібо Є П., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності: Підруч. – К.: Каравела, 2006. – С. 100 – 181.

2. Желібо Є П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяль­ності. Навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. 3-є вид./ За ред. Є.П. Желібо. – К.: Каравела, 2004. – С. 126–170.

3. Чирва Ю.О., Баб’як О.С. Безпека життєдіяльності. Навч. посіб.– К.: Атіка, 2001. – С. 136–141.

 

Додатковий матеріал для вивчення:

1. Безпека життєдіяльності: Навч. посіб. / За ред. В.Г. Цапка. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання – Прес, 2003. – С. 153 – 192.

2. Пістун І. П. Безпека життєдіяльності. Навч. посіб. – Суми: ТОВ «Еліта – Стар», 1999. – С. 195 – 221, 242 – 290.

3. Ю.С.Скобло, В.Г.Цапко, Д.І.Мазоренко, Л.М.Тіщенко. Безпека життєдіяльності:Навч.посіб. /За ред.В.Г.Цапка. _ 3-тевид. _ К.: Знання, 2004., С.169-192

 

Практичне заняття №3


Читайте також:

  1. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  2. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  3. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  4. Абіотичні небезпеки
  5. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  6. Аварії (катастрофи) на хімічно небезпечних об’єктах
  7. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  8. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  9. Аварії на радіаційно-небезпечних об’єктах
  10. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  11. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  12. Аварійне та довгострокове прогнозування хімічної обстановки




Переглядів: 756

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тест для контролю засвоєння матеріалу теми «Природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей, тварин, рослин, | Методи та засоби контролю радіаційної та хімічної безпеки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.