Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Творче самопочуття педагога.

Творче самопочуття повинно пронизувати всю діяльність учителя; особливо важливим воно є під час підготовки до уроку та упродовж його проведення.

Творчим самопочуттям управляють розум, воля і почуття.

 

Елементами творчого самопочуття вчителя на уроці є:

— підготовка до уроку (вчитель повинен пам¢ятати, що оригінально продуманий урок народжує внутрішній творчий стан);

— знайомство з навчальним матеріалом, свідоме збудження бажання його викладати;

— “пошук” у самому собі та зовні себе духовного матеріалу для творчості;

— бачення класу, кожного учня, своїх дій;

— поділ уроку на “частини” (фрагменти), об¢єднані спільним педагогічним завданням, привабливість цього завдання;

— розслаблення м¢язів;

— дотримання оптимального темпу уроку;

— тренування творчої уяви; робота з колами творчої уваги.

Зупинимось детальніше на 2-х останніх названих нами елементах творчого самопочуття вчителя.

Темп уроку — це не лише проблема культури праці, а й проблема дисципліни та якості уроку. Творчі вчителі, справжні майстри педагогічної праці, знають, що темп навчальної діяльності повинен бути високим, але посильним для всіх.

Для визначення оптимального темпу роботи на уроці рекомендується наступне:

— знайти “середній” темп уроку, який значною мірою задовольняє всіх;

— врахувати індивідуальні можливості учнів;

— віднайти оптимальне поєднання колективної та індивідуальної форм роботи на уроці;

— змінювати й урізноманітнювати види діяльності учнів;

— скоротити до мінімуму марнотратство часу.

Слід мати на увазі, що темп роботи на уроці потрібно збільшувати поступово.

Управління творчим процесом невід¢ємно пов¢язане з управлінням своїм словом. Творча робота над словом і його перетворення у реальність відбувається за участю творчої уяви. Кожне слово повинно бути результатом пізнавального життя уяви. Уява потрібна для створення нового, для оновлення старого, а тому слід її розвивати й тренувати.

Вчителеві необхідно тренувати також довільну й мимовільну творчу увагу. Тренування мають відбуватись під гаслом: “Увага й цікавість — єдині”.

 

Етапи тренування уваги наступні:

— концентрація уваги на конкретному довільно обраному об¢єкті;

— тривале утримання уваги на обраному об¢єкті з долученням того, що є у ньому всередині, а також того, що оточує його зовні;

— вміння перетворювати довільну активну увагу у мимовільну (захоплення об¢єктом);

— уміння легко, швидко й вільно переключати свою активну зосередженість з одного об¢єкта на інший, довільно розширюючи або звужуючи коло уваги.

Творчий учитель усвідомлює також роль і місце самоконтролю як у прискореному розвиткові педагогічних здібностей взагалі, так і у створенні й утриманні творчого самопочуття.

Звертання до самоаналізу створює підгрунтя для самоуправління та самовдосконалення вчителя на уроках та в позаурочний час, що, в свою чергу, викликає задоволення від праці, поповнюючи духовні сили вчителя, живлячи його творчий потенціал.

Створювати й утримувати творче самопочуття допоможе справжнє почуття гумору, яке сприяє підтримці робочої атмосфери у класі, навіть коли учні втомлені і їхня увага розпорошується.

 

8. Умови розвитку творчих здібностей учителя.

Кожному вчителеві, щоб зробити свій урок справжньою творчою організацією своєї й учнівської взаємодії, слід наполегливо розвивати всі свої особистісні якості, насамперед:

— увагу і спостережливість;

— акторські та режисерські здібності;

— уяву;

— фантазію;

— чуття часу і простору;

— чуття ритму і пластики;

— почуття гумору.

Розвиток названих якостей можливий лише за умови копітких наполегливих цілеспрямованих вправлянь.


Читайте також:

  1. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.
  2. Архітектура та образотворче мистецтво
  3. Архітектура та образотворче мистецтво
  4. Архітектура та образотворче мистецтво Київської Русі
  5. Архітектура та образотворче мистецтво.
  6. Архітектура та образотворче мистецтво.
  7. Архітектура. Образотворче мистецтво
  8. Архітектура. Образотворче мистецтво.
  9. БЕСІДИ ПРО ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
  10. Видавнича діяльність і творче редагування
  11. Вплив параметрів мікроклімату на самопочуття людини
  12. Вплив параметрів мікроклімату на самопочуття людини.




Переглядів: 5656

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Учитель-новатор. | Додаток 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.