Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Додаток 2

Метод самовиховання

Додаток 1

Самовиховання — це активність особистості, спрямована на удосконаленння своїх фізичних, моральних, розумових, трудових, естетичних та інших якостей.

Іншими словами, самовиховання — це самоуправління особи з намірами змінити самого себе у відповідності зі свідомо поставленою метою на основі уявлень про ідеал власного “Я” .

Самовиховання буде ефективним лише за умови чіткої постановки завдань щодо створення “Я—образу” , що можливо лише на основі чіткого уявлення про себе, тобто самоаналізу, який грунтується на самоспостереженні й самооцінці “реального Я” .

Оскільки часто самооцінка особистості буває неадекватною, тому при визначенні завдань самовиховання слід орієнтуватись і на думку оточуючих, яка внесе корективи в уявлення суб’єкта про себе. На підставі комплексного бачення “реального Я” можна скласти програму самовиховання, успіх реалізації якої залежить від рівня володіння людиною методами самовиховання.

Метод (програма)самовиховання(за В.С.Лобзіним)включає такі прийоми:

— самовивчення, самооцінка “реального Я” ;

— усвідомлення й переосмислення власної особистості;

— самоаналіз і переоцінка минулого, виявлення індивідуальних “психологічних” бар’єрів (комплексів);

— створення бажаного “Я — образу” ;

— формування й формулювання індивідуальних команд-намірів;

— використання прийомів самопереконання, самозобов’язання, самопримусу, самонаказу, самозвіту, самозаохочення, самонавіювання, самопорівняння, самовправи, самозвіту;

— сюжетна сенсорна репродукція поведінки “Я — образу” у різноманітних ситуаціях діяльності і спілкування;

— “накладання” стереотипів “Я — образу” на реальну поведінку у повсякденному житті.

Отже, за основу методу самовиховання слід прийняти створення, фіксацію та цілеспрямоване самонавіювання бажаного “Я — образу” .



Орієнтовний індивідуальний план професійного самовиховання

 

Завдання самовиховання Шляхи й засоби Час реалізації
I. Розвиток пізнавальних інтересів:  
— розвивати у собі педагогічну спостережливість; Вправлятись у визначенні внутрішнього стану людини за зовнішніми проявами.  
— навчитись керувати своїми емоціями; Проявляти якомога більше щирої цікавості до особистості однокурсників.  
— розвивати у собі винахідливість і оперативність. Вправлятись у миттєвому вирішенні педагогічних задач, але з обов’язковим їх подальшим аналізом.  
II. Розвиток конструктивних умінь: Усі справи передбачати й ретельно планувати.
— навчитись складати конкретні плани одноразових заходів. Вивчати конспекти уроків досвідчених учителів, засвоювати при цьому основні логічні схеми їх уроків.  
  Скласти примірний варіант плану-конспекту уроку (зі спеціальності) й обговорити його з однокурсниками.  
III. Розвиток комунікативних умінь: Вправлятись у передкомунікативній орієнтації, контактах, особливо з незнайомими людьми.
— подолати надмірну сором’язливість у спілкуванні; Учитись не думати про себе у процесі спілкування.  
— розвивати у собі товариськість. Використовувати будь-яку можливість для виявлення власної ініціативи у спілкуванні.  
Вивчати літературу з певної проблеми. Вправлятись у виразності читання.
IV. Розвиток інформаційних умінь: Проаналізувати магнітні записи своєї мови.
— навчитись виразно читати; Використовувати будь-яку можливість висловити свою думку (точку зору) перед аудиторією.  
— навчитись коротко, але змістовно виступати перед широким загалом. Виступати з планом: 1) про що хочу сказати; 2) що про це можу сказати; 3) що пропоную.  
V. Розвиток організаторських умінь:  
— сформувати й розвинути у собі навички самоінструкції, самонаказу, самоконтролю. Активно вправлятись у самоінструктажі та інших прийомах самоактивізації.  

 

ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ УВАГА ТА УЯВА ЯК ОСОБЛИВИЙ ТИП ТВОРЧОЇ УВАГИ І УЯВИ. ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ УВАГИ ТА УЯВИ


Читайте також:

  1. ДОДАТОК
  2. Додаток
  3. Додаток
  4. Додаток
  5. Додаток
  6. Додаток 1
  7. Додаток 1
  8. Додаток 1.
  9. Додаток 1. Традиційне українське житло
  10. Додаток 11. Способи кріплення мотузки до опори
  11. Додаток 2




Переглядів: 1080

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Творче самопочуття педагога. | Опорний сигнал 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.