Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рава людини ТОЇ іродне право І О І



 


 


галузевих Комітетів МОП з умов праці в чорній металургії, вугільній промисловості, на будівництві, у металообробній промисловості, на внутрішньому транспорті, в харчовій про­мисловості '. Разом з тим Україна ратифікувала менше як тре­тину чинних конвенцій МОП.

Важливо спинитись на процедурі втілення у життя кон­венцій МОП. Згідно з її Статутом вимагається, щоб держави-члени подавали щорічні звіти про вжиті ними заходи щодо втілення в життя чинних конвенцій МОП. Ці звіти ретельно вивчаються комітетом експертів, уповноваженим звертатися із запитами до відповідних урядів. Держава — член МОП, яка вважає, що інша держава, котра також є членом МОП, не до­тримується конвенції, якою вона пов'язана, може подати на неї скаргу в Міжнародне бюро праці. Ця скарга може бути передана в комісію з розслідування, і будь-який уряд, зацікав­лений в її подальшому розгляді, може передати висновок ко­місії у Міжнародний Суд. У лютому 1962 р. перша комісія, призначена для розгляду скарги Гани на Португалію, в котрій стверджувалось, що всупереч Конвенції 1957 р. про заборону примусової праці, така праця використовується на африкан­ських територіях під португальським правлінням, подала свою доповідь.

Україна бере активну участь і в діяльності ЮНЕСКО, чле­ном якої вона є з 1954 р. На період 1995-1999 рр. Україну було обрано до складу таких органів ЮНЕСКО, як Виконавча рада, Міжнародний комітет зі сприяння поверненню культур­них цінностей країнам їх походження або їх реституції у разі позазаконного привласнення. Для забезпечення актив­ної участі України в роботі ЮНЕСКО, визначення стратегії і пріоритетів її діяльності Президент України Леонід Кучма 9 листопада 1995 р. підписав Указ про утворення Національ­ної комісії України у справах ЮНЕСКО. Хоч Україна як член ООН брала участь у діяльності ЮНЕСКО і до розпаду СРСР, проте сфери її впливу були обмежені повною залежністю від Москви. Комісія УРСР не мала статусу національної. Утво­рення Національної комісії України у справах ЮНЕСКО від­криває перед Україною нові можливості у сфері культури, освіти, науки, а отже, і в реалізації права українського наро­ду на свою спадщину тощо. Делегат від України виступав на IX сесії Міжнародного комітету ЮНЕСКО з повернення куль­турних цінностей 1996 р. з доповіддю про діяльність Націо­нальної комісії щодо повернення в Україну культурних цін-

1 Україна на міжнародній арені: Збірник документів і матеріалів 1991-1995 рр. У 2-х кн. / Упоряд. В. В. Будяков та ін.; Редкол. Г. Й. Удовенко (відп. ред.) та ін.; МЗС України.- Кн. 2.- К.: Юрінком Інтер, 1998.- С. 446-447.

РОЗДІЛ 8

лостей, інтеграцію її зусиль, спрямованих на повернення куль­турної спадщини, інформував про ініціативи України у спра­ві міжнародного захисту і повернення культурних об'єктів тощо ',

Мабуть, небагато виявиться народів у світі, культурну спад­щину яких так систематично знищували і культурні цінності яких так масово вивозили, як надбання українського на­роду. Народ, який досяг високого рівня цивілізації ще у IX ст., а потім на віки втратив свою незалежність і пере­йшов під іноземне панування, не міг реалізувати свого права на культурну спадщину. Як зазначає В. Врублевська, «у той час, як в інших країнах відповідні установи десятиліттями ретельно фіксували й досліджували втрати свого культурно­го надбання, у нас до останнього часу практично не велися підрахунки втраченої історико-культурної спадщини, не по­рушувалися питання фінансового еквівалента втраченого. Тому нині перебуваємо у надзвичайно складній ситуації. Че­рез кілька століть після перших "братських" поборів, через півстоліття після Другої світової війни, яка забрала майже третину мистецьких творів, книгозбірень та архівів із нашої національної скарбниці, ми "збудились окрадені"» 2. Світ ді­знався про величезні втрати української культури, про тоталь­не знищення, пограбування, вивезення наших культурних цінностей аж на Міжнародному симпозіумі «Втрати Другої світової війни і післявоєнного періоду. Відновлення і повер­нення культурних цінностей» у Нью-Йорку 1994 р., де впер­ше була присутня Україна. І цифри щодо втрат української культури вразили всіх 3.

Зупинимося на визначенні термінологічного апарату про­блеми реституції культурних цінностей. Згідно з Конвенцією ЮНЕСКО про захист культурних цінностей у випадку зброй­ного конфлікту (1954 р.) культурними цінностями незалежно від їхнього походження і власника вважаються: а) цінності, рухомі чи нерухомі, що мають велике значення для культур­ної спадщини кожного народу, такі як пам'ятки архітектури, мистецтва або історії, релігійні чи світські, археологічні міс­цеположення, архітектурні ансамблі, що становлять історич­ний або художній інтерес, твори мистецтва, рукописи, книги, інші предмети художнього, історичного або археологічного

1 Форум ЮНЕСКО: повернення культурних цінностей // Урядовий
кур'єр.- 15 жовт. 1996.- № 195.- С. 8.

2 Врублевська В. На рідні терени. Повернення і збереження культурного
надбання - запорука розвитку держави // Політика і час- 1999.- № 2.- С. 59.

3Див.: Федорук О. «В'язні війни» просяться на волю // Віче.- 1995.-№ 5.- С. 89.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. III. ГРАЖДАНСКОЕ ПРАВО
  4. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  5. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  6. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  7. Up тоне право
  8. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  9. V. Класифікація і внесення поправок
  10. VI. УГОЛОВНОЕ ПРАВО И УГОЛОВНЫЙ ПРОЦЕСС
  11. VІ. Світосприйняття первісної людини (20 хв.)
  12. XII. Право на першочергове зарахування




Переглядів: 302

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Права людини і міжнародне право | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.