Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Екзистенційні основи безпеки життєдіяльності людини

Прагнення знайти сенс життя - це головна мотиваційна сила в людині. їй потрібна конкретна мета, без цього людина втрачає природну інтенційність, губиться в бурхливих течіях соціуму, її діяльність набуває патологічного, деструктивного характеру. Причому за В. Франклом, патології є результатом не тільки стресів, але й їх відсутність: "Недостатність навантаження як наслідок втрати смислу, так само небезпечна для психічного здоров'я, як і перевантаженість". Отже, людині потрібне серйозне напруження між тим, що людина робить і тим, що вона повинна робити -таке, яке виникає за наявності серйозних вимог, притаманних сенсу життя. Мотивація залежить від минулого досвіду і набутого навчанням, а також від копіювання соціальних, культурних та інших чинників. Рівень мотивацій визначається вибором цілі, рівнем претендування, успіхом і неуспіхом.

Невід'ємним аспектом життєдіяльності людини є її рефлексії (самоспостереження, самоусвідомлення). Будучи в ідеалі абсолютно вільною, вона здатна вибирати бути чи не бути, жити чи ні. Вирішивши жити, людина намагається забезпечити безпеку своєї екзистенції, виробляє стиль поведінки, є особистістю. Основною особливістю вчинку є те, що він здійснюється за необхідністю і внутрішньою інтенцією. Життя людини не допускає ніякої спроби, репетиції, за X. Ортегою-і-Гассетом, здійснюється один раз - тут і зараз: "Життя - це вистріл впритул". Необхідність вчинку, спричиняє тиск на особистість, вона переживає своєрідний стрес, який є невід'ємною складовою


62____________________ 2. Людина, як елемент системи "Людина-життєве середовище"

життєдіяльності людини. Кожна людина має своє індивідуальне життя, яке залежить від її вибору та дії, а також оцінки цієї дії, яка суттєво впливає на формування смислу її життєдіяльності.

Безпека життєдіяльності охоплює гармонійну відповідність особистісного образу світу людини та оточуючої реальності. Особистісний образ світу людини становить усе розмаїття світу, яке було сприйняте індивідом, мислилося, усвідомлювалося. Особистісний світ людини та навколишній світ взаємодіють через акт вчинку. Першим моментом вчинку є ситуація, в ній сконцентрована напруга комунікативної взаємодії особистісного та оточуючої реальності. Спонука до комунікації, переживання ситуації творить вчинковий акт, результатом якого є подія. Ситуаційні відношення у своєму розвитку проходять ступені прийнятності, нейтральності, конфліктності, колізійних зіткнень. І кожна людина їх проходить по-різному, конструктивно або деструктивно.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  3. I. Фізичні основи механіки
  4. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  5. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  6. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  7. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  11. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  12. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи




Переглядів: 411

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологія безпеки | Соціально-психологічні основи виникнення деструктивної поведінки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.