Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Атрибути людини

Стать — сукупність анатомо-фізіологічних ознак організму, яка забезпечує продовження роду і дає змогу розрізнити у більшості організмів жіночі і чоловічі особливості. Відмінності статей можна довести такими ознаками:

- дівчата переважають хлопців щодо вербальних (словесних) здібностей;

- хлопці відрізняються більшою агресивністю, наочно-просторовими здібностями;

- міжпівкульні зв'язки у жінок більш численні, і тому вони краще синтезують інформацію обох півкуль (саме цей факт пояснює феномен жіночої інтуїції);

- жінки мають вищі показники лінгвістичних функцій, пам'яті, ана­літичних здібностей, які пов'язують з більшою активністю лівої півкулі мозку;

- перевага правої півкулі у чоловіків вирізняє їхні творчі, художні здібності, дає можливість краще орієнтуватись у просторі;

- «жіноче» має забезпечити незмінність нащадків від покоління до покоління, тобто воно орієнтоване на збереження вже існуючих ознак (саме це пояснює більшу психічну стійкість жінок);

- «чоловіче» пов'язане з необхідністю адаптації до нових невідомих умов, що пояснює їхню більшу психологічну індивідуальність: серед чоловіків частіше трапляються не лише талановиті, а й психічно хворі особи;

- жінки легко пристосовуються на індивідуальному рівні до зовніш­нього світу;

- у чоловіків значно менші здібності до виживання у несприятливих умовах.

Вік — поняття, яке характеризує період (тривалість) життя людини, а також стадії її життя. Відлік віку ведеться від наро­дження до фізичної смерті.

Розрізняють такі періоди розвитку дорослої людини:

рання зрілість(25-35 років);

середня зрілість (35-45 років;

пізня зрілість(45-60 років;

похилий вік (60-70 років);

старість(70-90 років);

довгожитель(після 90 років).

Темперамент —це риса, яка визначає нашу індивідуальність.

При визначенні типу темпераменту користуються такими характеристиками:

1. Сангвінік :

- плюси - життєрадісність, захопленість, чуйність, товариськість;

- мінуси - схильність до зазнайства, незібраність, легковажність,
поверховість, надтовариськість, ненадійність; схильність до обіцянок, але не завжди їх виконання, вимагає контролю.

2. Холерик:

-плюси- енергійність, захопленість, пристрасність, рухливість, ціле­спрямованість;

-мінуси -запальність, агресивність, невитриманість, нетерплячість, конфліктність, здатність спрямовувати свою активність на колектив і розкладати його зсередини.

3. Флегматик:

-плюси - стійкість, постійність, активність, терплячість, самоволодіння, надійність;

- мінуси - загальмованість, байдужість, «товстошкірість», сухість,
неможливість працювати в режимі дефіциту часу; його не треба підганяти, він сам розрахує свій час і зробить справу.

4. Меланхолік:

-плюси - висока чутливість, м'якість, людяність, доброзичливість, здатність до співчуття;

- мінуси - низька працездатність, підозрілість, вразливість, замкненість, соромливість; на нього не можна кричати, надто тиснути, дава­ти різкі та жорсткі вказівки, оскільки він надто чутливий до інтонації і дуже вразливий.

При організації робочих пар враховують, що найбільш ефективна робота у парах: холерик - сангвінік; сангвінік - меланхолік; меланхолік - флегматик.

Інтелект (глузд, розум, розсудливість) у загальному розумінні - це мислительні здібності людини.

До найважливіших характеристик інтелекту належать: глибина, критич­ність, гнучкість, широта розуму, швидкість, оригінальність, допитливість.

Відповідальність - це поняття, яке відбиває об'єктивний, кон­кретно-історичний характер взаємин між особистістю, колекти­вом, суспільством з погляду свідомого здійснення висунутих взаєм­них вимог. Відповідальність визначає ставлення людини до обов’язку і до наслідків своєї поведінки.

Серед базових рис людини можна відзначити риси з полярними озна­ками (за Р.Б. Кеттела) наведені в табл. 1.

Таблиця 2.1


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  3. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  4. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  5. VІ. Світосприйняття первісної людини (20 хв.)
  6. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  7. Автономне існування людини в екстремальних умовах
  8. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  9. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  10. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 461

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення властивостей людини. | Риси особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.