Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль тренера у групі.

Роль тренера – допомога учасникам брати найактивнішу участь і бути певним щодо правильного розуміння ключових концепцій та ідей. Тренер має також бути готовим адаптувати програму відповідно до потреб та ідей, які виникатимуть під час тренінгу.

1) Тренер структурує тренінг і відповідає за його проведення. Але йому обов’язково слід враховувати, що навчання учасників буде успішнішим лише за умов неформальної організації широкого простору та мінімізації бар’єрів між «тренером» і «учасниками».

2) Тренер виступає не в ролі вчителя, а в ролі помічника, який допомагає групі виявити свої ресурси. Його завдання – надати можливість кожному учасникові максимально використати власний досвід таким чином, щоб мати змогу навчатись на досвіді іншого. Для цього слід врахувати, що учасники:

а) потребують допомоги, а не оцінки — необхідно заохочувати учасників до пошуку нових ідей, а не повторювати старі;

б) досягають кращих успіхів, коли до них ставляться, як до партнерів, коли вони відчувають, що їх поважають і цінують, а не «патронують» і маніпулюють ними.

3) Тренер сприяє забезпеченню сприятливої атмосфери для обміну досвідом у групі, вільного визначення проблем, розкутого обмірковування шляхів їхнього вирішення.

4) Тренер створює загальну атмосферу довіри та доброзичливості у групі; він з’ясовує інтереси учасників і пристосовується до них.

5) Тренер допомагає учасникам занять актуалізувати мотивацію навчання.

6) Тренер застосовує різноманітні навчальні прийоми з тим, щоб надати заняттям розмаїття і підлаштувати під різні навчальні можливості учасників.

7) Тренер сприймає інтелектуальний зміст та емоційний настрій, надаючи їм однакової значимості.

8) Тренер встановлює позитивну атмосферу в групі і сам стає учасником освітнього процесу.

9) Тренер ототожнює себе з групою, він нічого не нав’язує і не вимагає.

 

2. Завдання та функції тренера

Тренер повинен не лише бути ефективним ведучим, який формує групу та допомагає пройти стадії групового розвитку, він має ще й задовольнити потреби учасників стосовно отримання знань та інформації, розвитку навичок тощо. Це передбачає застосування різних стилів та тренерських ролей, значний простір для творчості. Але при цьому важливо утримувати роботу групи на рівні реальної ситуації, яка розгортається на території навчання і в навчальний час (за принципом «тут і зараз», який є одним з основних принципів тренінгу). Тренер повинен:

- стримувати розвиток напруги в групі (дозволяти учасникам шукати конструктивні шляхи зменшення напруги, створювати в групі розуміння них шляхів);

- швидко створювати сприятливу для роботи атмосферу групової довіри та співпраці;

- забезпечувати поважливе ставлення учасників один до одного; вести групу до вирішення поставлених завдань тренінгу;

- закінчити роботу групи на позитивній ноті.

Ведучий будь-якої тренінгової групи виконує чотири основні функції: забезпечує поважливе ставлення до особистості учасників; інтерпретує процес групової динаміки; емоційно стимулює учасників групи; структурує процес розвитку групи.

Таблиця 1


Читайте також:

  1. Вимоги до особистості тренера: освіта, особистісні якості, рівень знань
  2. Вимоги до тренера
  3. Міжособистісні стосунки в групі.
  4. Психологічні процеси в групі.
  5. Ролі тренера
  6. Статус, соціальні ролі, групові норми і цінності у групі.




Переглядів: 2285

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА ЛЕКЦІЇ | Спрямовані на окремого учасника та всю групу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.