Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спрямовані на окремого учасника та всю групу

Основні функції ведучого групи

 

Функції Коментар
Шанобливе ставлення до особистості учасників Передбачає захист, підтримку та визнання учасників, виявлення до них дружніх почуттів, симпатії. Поведінка тренера ґрунтується на його особистих якостях: доброзичливості, інтересі до учасників, сприйнятті їх такими, якими вони є, прагненні задовольнити їхні потреби в повазі та адекватному сприйнятті.
Інтерпретація групового процесу Являє собою пояснення (пояснювальні теоретичні концепції, коментарі процесу навчання, Ініціювання доречних вправ. дискусій, роздумів тощо) для кращого розуміння учасниками себе, своєї поведінки та групових процесів. Тренеру потрібно достатньо майстерності, щоб уникати ролі «батька в сім’ї», котрий навчає «дитину», виконувати роль ненав’язливого наставника, коментатора, експерта.
Емоційна стимуляція учасників Передбачає поведінку, за якої ведучий демонструє відкритість, свої почуття, думки та позитивні установки, слугуючи для учасників моделлю того, як слід працювати в групі. Це сприяє розвитку довіри учасників до тренера, стимулює їхню віру у власні сили і спроможності.
Структурування групового процесу. Стеження тренером дотримання групою заданих меж процесу навчання - часових норм, правил тренінгу, стилів поведінки, раціонального вибору ролей тощо.

 

Відповідно до кожної ситуації, ведучий творчо використовує комбінацію цих чотирьох функцій, що дає змогу гнучко застосовувати різні ролі та стилі керівництва групою в залежності від її особливостей, допомагати учасникам зрозуміти поточні питання, забезпечувати ефектнішу тренінгову роботу. Саме конструктивне поєднання цих функцій створює неповторний, індивідуальний стиль тренера, а зазначена функціональна модель допомагає йому контролювати і, при потребі, коригувати свою роботу.

Щоб бути ефективним, тренер мусить спрямовувати свої зусилля одночасно на кожного учасника та на групу в цілому. Дли цього потрібно поступово оволодівати навичками відповідних виді» діяльності.

Таблиця 2

Види діяльності ведучого,

 

Учасник Група
Уважне слухання учасника Заохочення групової згуртованості
Уточнення висловлювань учасника та переформулювання Заохочений толерантності всередині груп її
Стимуляція зворотного зв’язку Дозування напруги
Демонстрація симпатії Врахування і подолання опору
Попереджені га психологічного тиску Узагальнення та підведення підсумків
Підтримка і турбота Організацій г,і заохочення взаємодії
Заохочення до активної роботи Попередження конфліктів у групі
Допомога в усвідомленні матеріалу Діагностика стану групи та ситуацій, що виникають
Попередження конфронтації з учасником, з’ясування конфліктних ситуацій Забезпечення можливості рухової активності учасників у ході тренінгу  
Допомога у перенесенні групового досвіду в реальне життя

 

 

3. Ролі ведучого тренінгових груп, стилі та моделі керівництва

Ведучий, що виконує функцію тренера традиційно робить вступ до тренінгу, стимулює обговорення ситуацій, в яких опиняються учасники, виконує роль наглядача за порядком – стежать за дотриманням попередньо визначених правил, отримує зворотній зв’язок від учасників про їхні відчуття та зауваження, пов’язані з виконанням вправ, а також підсумовує результати проведеної групової роботи.

Відповідно до завдань тренінгу та ситуації, що склалася, ведучий бере на себе певні функції відображаються в його ролях. Перелік них ролей змінюється із зміною завдань тренінгу, проте є основні, які зустрічаються в будь-якому тренінгу. Це: активний керівник, коментатор, посередник, експерт, член групи, еталонний член групи, фасилітатор, провідник змін. Ці ролі подібні до тих, які спонтанно можуть брати на себе учасники групи, але тренер бере на себе ту чи іншу роль свідомо і використовує ЇЇ для впливу на ситуацію заради конструктивного розвитку групового пронесу. Як правило, ведучому не доводиться виконувати одночасно всі ролі, реальні ситуації зазвичай вимагають однієї-двох.

Таблиця 3


Читайте також:

  1. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  2. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  3. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  4. Взаємодія популяцій в угрупуваннях.
  5. Види діяльності ведучого, спрямовані на окремого учасника та всю групу
  6. Види статистичних групувань
  7. Виділимо групу факторів зовнішнього середовища, які спричиняють певні зміни в організації.
  8. Вторинне групування
  9. Входження особистості в групу і становлення в ній.
  10. Групування витрат за економічними елементами
  11. Групування витрат підприємства за статтями калькуляції
  12. Групування засуджених за строком позбавлення волі




Переглядів: 777

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль тренера у групі. | Ролі тренера

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.