Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види маркетингу та їх характеристика.

œ Маркетинг спрямований на виробника досліджує і вдосконалює споживчі властивості товару, який виробляється.

œ Маркетинг спрямований на споживача вивчає не лише можливості вдосконалення продукції та покращення її властивостей, але й у повній мірі враховує попит на продукцію, що виробляється.

œ Змішаний вид маркетингу – це синтез позитивних ознак двох попередніх видів з обов’язковим вивченням потенційного попиту споживачів.

œ Внутрішній маркетинг стосується питань реалізації товарів та послуг у межах країни і обмежений її національними кордонами.

œ Експортний маркетинг пов'язаний з укладанням функцій діяльності підприємства або фірми, тому що необхідно здійснювати додаткові дослідження нових закордонних ринків збуту, створювати спеціальні збутові служби.

œ Імпортний маркетинг означає особливу форму дослідження ринку для забезпечення високоефективних закупівель.

œ Науково-технічний маркетинг передбачає продаж та закупівлю результатів науково-технічної діяльності: патентів та ліцензій, патентованого пива.

œ Інвестиційний маркетинг вивчає умови зарубіжної інвестиційної діяльності, а також специфіку продажу товарів підприємства на зовнішньому ринку, якщо воно функціонує на території іншої держави.

œ Міжнародний маркетинг передбачає збут продукції, дослідження зовнішніх ринків. Цей вид маркетингу поширюється у зв’язку із загостренням конкуренції на світових ринках, а також частково у зв’язку з розвитком туризму та інших форм міжнародного співробітництва.

œ Мікромаркетинг – це підсистема управління всередині підприємства, функціонування якої забезпечує зв'язок між виробником і споживачем.

œ Макромаркетинг – це підсистема управління всередині суспільства, посередництвом якої досягається управління ринком з метою задоволення кінцевих потреб споживачів.

œ Концентрований маркетинг – це діяльність, метою якої є отримання підприємством відповідного прибутку.

œ Некомерційний маркетинг – це діяльність, метою якої є створення відповідного іміджу підприємства чи його продукції.

œ Стратегічний маркетинг – це розробка та реалізація середньо- (на 2-5 років) і довготривалої політики підприємства на основі аналізу і прогнозування існуючих та потенційних потреб виходячи з інтересів споживача.

œ Оперативний маркетинг – це розробка коротко термінованої(до 2 років) політики підприємства на основі своєчасного реагування на динаміку потреб і попиту, виходячи з існуючих можливостей підприємства.

Відповідно до характеру попиту виділяють декілька видів маркетингу:

конверсійний — направлений на подолання негативного відношення споживачів до товару;

стимулюючий — пов'язаний із стимулюванням попиту споживачів;

розвиваючий — виявленням потенційного попиту і визначенням засобів його задоволення;

ремаркетинг, завданням якого є пожвавлення старого виробництва в рамках певної структури попиту;

підтримуючий маркетинг спрямований на збереження обсягів попиту;

демаркетинг — спрямований на зниження обсягів попиту, тому що попит перевищує виробничі можливості;

синхромаркетинг — спрямований на регулювання попиту при його коливаннях;

протидіючий маркетинг спрямований на ліквідацію ірраціонального попиту.

 

Питання для самоконтролю.

1. Розкрийте суть поняття “маркетинг”.

2. Опишіть причини розвитку маркетингу.

3. Поясніть суть основних концепцій розвитку маркетингової діяльності комерційних підприємств.

4. Що є предметом і методом науки “маркетинг”?

5. Які основні завдання вирішує дана наука?

6. Перелічіть основні принципи та функції маркетингу.

7. Розкрийте суть основних методів маркетингової діяльності.

8. Які інші види маркетингу Вам відомі і в чому їх суть?

9. Перелічіть зовнішні та внутрішні чинники маркетингу.

10. Назвіть основні показники результативності маркетингової діяльності.

Тести

1. Термін «маркетинг» означає:

1) ринок, ринкову діяльність;

2) товар, позиціонування товару;

3) підприємницьку діяльність;

4) організацію товарного розподілу;

5) просування товару на ринок.

2. Кінцевою метою діяльності підприємства маркетингової орієнтації є:

1) створення іміджу;

2) одержання прибутку за рахунок зростання обсягу реалізації товару;

3) одержання прибутку за рахунок повнішого задоволення запитів споживачів;

4) одержання прибутку за рахунок зменшення витрат на товаропросувння;

5) одержання прибутку за рахунок збільшення асигнувань на комплекс маркетингових комунікацій.

3. Концепція, основний зміст якої визначається безперервною роботою суб‘єкта господарювання із забезпеченням максимально високих показників якості товару, що тягне за собою відповідні зміни асортименту товарів, називається:

1) “Концепцією вдосконалення виробництва”;

2) “Концепцією вдосконалення товару”;

3) “Концепцією інтенсифікації комерційних зусиль”;

4) “Концепцією комплексного маркетингу”;

5) “Концепцією соціально-етичного маркетингу”.

4. До маркетингових цілей підприємства не належать:

1) створення іміджу підприємства;

2) організація рекламних заходів;

3) здійснення цінової політики;

4) збільшення обсягів продажу продукції, послуг;

5) організація конкуренції.

5. До виробничо-збутових функцій маркетингу не належить:

1) розробка нових товарів;

2) формування попиту споживачів;

3) стимулювання збуту і реалізації продукції;

4) організація сервісу;

5) комплексний аналіз внутрішнього і зовнішнього середовища.

6. До системи засобів маркетингу (marketing-mix) не належить:

1) товар;

2) персональний продаж;

3) комунікації;

4) місце розподілу;

5) ціна.

7. Маркетинг, який головним чином пов‘язаний зі створенням позитивної громадської думки щодо конкретної організації або окремої особи, називається:

1) внутрішнім маркетингом;

2) зовнішнім маркетингом;

3) макромаркетингом;

4) комерційним маркетингом;

5) некомерційним маркетингом.

8. Розвиваючий маркетинг – це маркетинг, при якому:

1) попит потенційний, необхідно зробити його реальним;

2) попит надмірний, необхідно його зменшити;

3) попит негативний, необхідно його звести до нуля;

4) попит відсутній, необхідно його створити;

5) попит коливається, необхідно його стабілізувати.

9. Маркетинг, основним завданням якого є розробка та реалізація середньо- і довготривалої політики підприємства на основі аналізу і прогнозування існуючих і потенційних потреб, виходячи з інтересів споживача, називається:

1) оперативним маркетингом;

2) товарним маркетингом;

3) стратегічним маркетингом;

4) управлінським маркетингом;

5) концентрованим маркетингом.

10. До зовнішніх (неконтрольованих) чинників маркетингу не належить:

1) науково-технічне середовище;

2) рівень децентралізації управління;

3) стан економіки;

4) засоби масової інформації;

5) політика, уряд.


Читайте також:

  1. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  2. Алгоритм розроблення програми комплексу маркетингу
  3. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  4. Базові поняття теорії маркетингу. Потреби, їх класифікація. Чинники впливу на розвиток потреб.
  5. Банківські ризики та їх характеристика.
  6. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  7. Більш глибоке розуміння суті маркетингу передбачає розгляд його з економічної, господарської і комерційної сторін.
  8. Бюджетне нормування. Види норм видатків, їх характеристика.
  9. Валюта: види та характеристика.
  10. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  11. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПОПИТУ ТА ВИДІВ МАРКЕТИНГУ
  12. Види безробіття та їх характеристика.




Переглядів: 1793

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепції управління маркетингом на підприємствах туристичного ринку. | Тема 2. Система маркетингових досліджень і маркетингової . інформації на підприємствах туристичної індустрії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.044 сек.