Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Способи усунення кожного дефекту

Спосіб усунення кожного з заданих дефектів вибирається з урахуванням багатьох обставин. Кожен дефект варто розглядати не ізольовано, а в тісному зв'язку з іншими заданими дефектами і способами їхній усунення. Способи ремонту студент може знайти як у ТУ на капітальний ремонт даного автомобіля, так і в інший навчальній і довідковій літературі. Превага варто віддавати літературі більш пізніх років видання. Рекомендується для використання прикладна класифікація деталей, із дефектів і можливих способів ремонту.

Таблиця І

Класифікація деталей із вказівкою дефектів і можливих способів їхній усунення

Клас Група Спостерігаючі дефекти деталей Можливі способи відновлення деталей
І – корпусні деталі Картер: (блок циліндрів) двигунів, коробок передач і задніх мостів, корпуси водяного і масляного насоса і д.р. 1. Різноманітного роду тріщини, відколи. 2. Зношення різьбових отворів і ушкодження. 3. Зношення циліндрів, блоку, направляючих отворів. 4. Зношення отворів під підшипники кочення в картерах 1. Ацетилено киснева електродугова зварка, епоксидні смоли 2. Нарізання різьби ремонтного розміру, встановлення вкрутів 3. Механічна обробка під ремонтні розміри; додаткові деталі. 4. Розрахунок під додаткові деталі; хромування, залізнення в протічному електроліті
Кришки: головок циліндрів, картера, коробки передач, редуктора, пітшипника ведучого валу і т.д. Зношення і пошкодження різьби в отворах. Короблення площини розйому Те ж саме що в пункті 2. Шліфування, фрезерування
ІІ - плоскі деталі обертання Деталі з відношенням висоти до найбільшого діаметру не менше 0,5; h/d =>0,5 Ступені коліс чашки диференціалу, коробки сателітів і т.д. 1. Зношення овтворів під підшипники кочення (ступеці) 2. Зношення шийок під підшипники кочення (чашки диференціала) 3. Зношення отворів в часшеках під болти 1. Розрахунок під допоміжні деталі 2. Обробка тиском 3. Розвертування під ремонтні розміри
Деталі з h/d =>0,5 ; диски щеплення, гальмівні барабани, маховики, різні фланці і т.д. 1. Короблення диска 2. Зношення отворів під стяжні болти маховика 3. Зношення поверхонь гальмівного барабану 1. Правлення 2. Розвертування під ремонтні розміри. 3. Розточування
ІІІ- вали Вали ексцентричні і кулачкові, колінчасті вали двигунів, компресорів, розподільні вали, розжимні кулачки 1. Погнутість. 2. Зношення шийок під підшипником ковзання. 3. Зношення кулачків 4. Зношення і пошкодження різьби   1. Правлення. 2. Шліфування під ремонтні розміри; наплавка під флюсом; плазмова (колін.вали) металізація; наплавлення в середині захисних газів; хромування; залізнення (розпридільчі вали) 3. Шліфування 4. Нарізання різьби ремонтного розміру
Вали ступінчасті і з шліцами або зубчастими колесами, або з обома разом, або з шпоночними пазами; вали (цапфи) складної форми з різьбою або шліцами, хрестовини; ведучий, ведений і проміжний вали коробок передач, ведуча конічна шестерня, поворотні кулачки 1. Зношення шийок під підшипники кочення. 2. Зношення поворотних цапф і хрестовини. 3. Зношення різьби. 4. Зношення отворів під шкворні 1. Наплавлення в середовищі захисних газів; вібродугова напрлавка (крім поворотних цапф) 2. Металізація (поворотні цапфи); хромування , залізнення 3. Наплавлення в середині захисних газів відкритою дугою 4. Розвертування рід ремонтні розміри
Вали довжиною з наявністю шліців або різьби або фланців, або зубчастих коліс, півосі задніх мостів, карданні вали, вали сошок руля, труби півосей і др. 1. Погнутість 2. Зношення шліців, посадочних поверхонь під підшипники. 1. правлення. 2. Наплавлення під флюсом в середовищі захисних газів
ІV – циліндричні стержні і стержні з наявністю складних поверхонь Поршневі пальці, валики вентиляторів, осі шестерень заднього ходу, повзункові валики, шкворні і т.д. 1. Зношення робочих поверхонь. 2. Зношення поверхонь під підшипники 1. Шліфування під ремонтні розміри 2. Хромірування, залізнення
Впускні і випускні клапани, штовхачі і т.д. 1. Зношення робочих поверхонь стержня. 2. Зношення конічних (клапани) і сферичних поверхонь (штовхачі) 1. Шліфування під ремонтні розміри; залізнення і хромування. 2. Шліфування і притирання (штовхач)
V – некруглі стержні, речаги, прямі і гнуті Шатуни, речаги верхніх лівих поворотів кулаків, рудеві сошки, коромисла клапанів, вилки переключання передач, речаги тормозів і т.д. 1. Погнутість 2. Зношення отворів. 3. Зношення робочих поверхонь (вилки переключення передач. 1. Правка 2. Розвертування, шліфувння площин розйому і розточування тонке (шатуни) 3. Наплавлення в середовищі захисних газів, фрезерування.
Балки передніх осей, лонжерони рам 1. Погнутість, скручення 1. Правка
VІ - втулки Гільзи циліндрів, втулки шатунів, розподільних валів, і т.д. 1. зношення робочих поверхонь отворів 1. Розточування іхонінгування пвд ремонтні розміри (гільза). Заливання анифрикційними сплавами (втулки розподільного вала ЗІЛ)
VII - кронштейн Кронштейни рейсорів, стрем’янки, кріплення рейсор, кільця рейсорів, стойки осей коромисел і т.д 1. Зношення отворів під втулками, пальці 1. Розвертування під ремонтні розміри
VІІІ – шестирні-черв’яки Шестерні коробок передач і задніх мостів, розподільні шестерні, черв’яки рулевих механізмів і т.д. 1.Зношення викришування і відколювання зубів 1. Заміна
ІХ – жестяні деталі Жестяні деталі оперення кузова і кабіни легкового і грузового автомобілів 1. Погнутість, тріщини, вм’ятини. 1. правлення, зварювання, газополум’яневе напилення.
Х – Дрібні деталі паливного насосу карбюратора, арматури Клапани, штуцери, крани, пробки і т.д. 1. Зношення робочих поверхонь 1. Слюсарна обробка, притирання, заміна
ХІ - нормалі Шпильки, болти, гайки і т.д. 1. Зношення різьби 1. Заміна

Якщо дефект може бути усунутий декількома способами, то при виборі більш раціонального потрібно враховувати таке.

Повинні бути забезпечені:

а) висока працездатність і надійність;

б) тривала експлуатація;

в) можливість наступного ремонту;

г) ремонт не повинен займати багато часу;

д) слід, по можливості, прагнути усувати різні дефекти однаковими способами;

e) повинні бути враховані умови роботи деталі на автомобілі і її конструктивні особливості.

Приклади. Якщо зношення шийки вала чимале , то відновлювати її слід наплавленням або постановкою додаткового деталі-втулки. Якщо ж зношення незначне, то застосовується гальванічне нарощування металу (хромування або осталювання). Постановка втулки не виключає наступного ремонту, але, якщо було застосоване зварювання (наплавлення), то повторний ремонт цієї поверхні уже виключений. Якщо вирішено дану поверхню відновити гальванічним способом, то хромування раціонально застосовувати для тертьових поверхонь (стержень клапанний), а осталювання - для відновлення розмірів (шийка під підшипник). При виборі механізованих способів наплавлення варто мати на увазі, що наплавлення під шаром флюсу застосовується для деталей, що випробують ударні навантаження, згин, крутіння Якщо тріщина проходить через отвір (гладке або різьбове), то потрібно заварювати і тріщину, і цей отвір. Якщо деталь має ремонтні розміри, то варто конкретно зазначити, який розмір придається деталі, перший або другий (без указівки числових розмірів).

Формулювання повинні бути короткими, чіткими і ясними. Наприклад

«Шийку …….. відновлюють шліфуванням під другий ремонтний розмір»

«Стержень відновлюють хромуванням з подальшим шліфуванням під основний розмір»

«Отвір під підшипники відновлюємо постійними додатковими деталями – втулками із сталі 20»

Не варто змішувати значення слів "усунути" і "відновити". , Усунути можна тріщину, зрив різьби, зношення шийки і т.д., а відновити можна деталь із тріщиною, зірвану різьбу або зношену шийку і т.п.

Зразк формулювання показано у зразку.

 


Читайте також:

  1. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  2. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  3. VIІІ. ПЕРЕЛІК ЗАПИТАНЬ ДЛЯ КОНТРОЛЮ З КОЖНОГО МОДУЛЯ І ДИСЦИПЛІНИ В ЦІЛОМУ
  4. Аналогія закону як форма усунення прогалин у законодавстві.
  5. Багатофакторна матриця «Мак-Кінсі», її зміст, способи використання , достоїнства і недоліки.
  6. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  7. Біологічні способи лікування ран.
  8. БУДОВА, ВЛАСТИВОСТІ МЕТАЛІВ ТА СПОСОБИ ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ
  9. В. Усунення перешкод у здійсненні права власності – негаторний позов. (ст. 391 ЦКУ).
  10. Валютний курс і способи його визначення
  11. Варіанти і способи вимірювань характеристик телефонних каналів
  12. Введення dummy-змінних з метою усунення перманентних та транзитивних шоків




Переглядів: 2461

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технологічна частина | Технологія усунення кожного дефекту і установчі бази

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.