Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Статистичні методи аналізу та прогнозу грошової маси та грошового обігу

Грошовий мультиплікатор – це міра збільшення грошової маси в результаті безготівкової емісії (банківської емісії). Згідно з економічною теорією мультиплікатор є величиною, оберненою до норми резервування.

, де r – норма резервування.

Грошовий мультиплікатор – це коефіцієнт, що служить мірою збільшення грошової маси в результаті банківської (безготівкової) емісії грошей, тобто показує у скільки разів грошова маса більше готівки в банківській системі.

- грошова маса в обороті М2 ;

Н – готівка в обороті.

 

Грошова база – у вузькому розумінні – готівка, у широкому – готівка + кореспондентські рахунки та обов’язкові резерви комерційних банків у НБУ.

У цей час запаси світових грошей в Україні обчислюються показниками міжнародних резервів (міжнародних ліквідних активів), які виступають як спосіб регулювання платіжного балансу.

 

ІІІ. Показники грошової маси

Система грошових агрегатів Система агрегатів МВФ

України

1. Грошовий агрегат М0 1. Гроші

2. Грошовий агрегат М1 2. Квазігроші

3. Грошовий агрегат М2 3. Широкі гроші

4. Грошовий агрегат М3

 

Грошові агрегати

М0 – готівка інструменти

національна готівка – абсолютно ліквідний актив

 

М1 – гроші у вузькому розумінні = М0 + депозити до запитання

 

М2 – гроші у вузькому розумінні + близькі категорії = М1+ строкові депозити, депозитні сертифікати, цінні папери, які перекуповуються за домовленістю

 

М3 = гроші в широкому розумінні = М2 + дорожні чеки + депозитні сертифікати

 

М46 або агрегат ліквідності L = М3 + ліквідні державні цінні папери, облігації

 

МВФ розраховує загальний для всіх країн показник М1 (сукупність готівки М0 + сума всіх видів чекових внесків).

 

Питання для самоконтролю:

1. Економіко-статистичний аналіз банківської діяльності.

2. Основні критерії оцінки ефективності діяльності банків.

3. Показники ефективності банківської діяльності.

4. Грошовий ринок як складова частина фінансового ринку.

5. Інструменти та складові грошового ринку.

6. Поняття грошового обігу та завдання його статистичного дослідження. Інформаційне забезпечення статистики грошей та грошового обігу.

7. Система показників, які використовуються при статистичному дослідженні грошей та грошового обігу.

8. Показники розміру, складу та динаміки грошового обігу, обіговості грошових капіталів, складу і швидкості грошової маси, купівельної спроможності грошей.

9. Грошовий мультиплікатор. Статистичні методи аналізу та прогнозу грошової маси та грошового обігу.



Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  6. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  7. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  8. IV. Учебно-методические рекомендации
  9. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  10. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  11. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  12. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті




Переглядів: 354

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система статистичних показників грошів та грошового обігу | Тема 5. Статистичне дослідження ринку цінних паперів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.