Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інтелектуальні та емоційно-мотиваційні особливості обдарованих дітей

 

Інтелектуальні особливості Емоційно-мотиваційні особливості
1. Високий рівень пізнавального інтересу. 2. Пошук логічних відповідей і рішень; застосування логіки в оцінюванні себе та інших. 3. Гнучкість мислення, здатність розглядати речі з незвичної точки зору. 4. Здатність знаходити оригінальні ідеї і способи розв’язання проблем. 5. Вищий рівень розвитку навичок мовлення і читання. 6. Широкий кругозір, різнобічні інтереси, у т. ч. спеціальні інтереси. 7. Розуміння складних, абстрактних понять; здатність бачити логічні зв’язки. 8. Висока здатність розуміти і запам’ятовувати основні відомості з різних галузей знань. 1. Розвиток почуття справедливості і несправедливості; небайдужість до проблем моралі. 2. Готовність іти на ризик задля досягнення мети або пошуку відповіді. 3. Незвичайна проникливість. 4. Високий рівень активності. 5. Здатність до тривалої концентрації уваги і посиленого зосередження на конкретній проблемі. 6. Володіння розвинутим почуттям гумору. 7. Незалежність і автономність. 8. Незвичайна чутливість, уміння поставити себе на місце іншого

 

Унікальні особливості можуть як сприяти, так і перешкоджати розвиткові спеціальних здібностей дитини. Наприклад, пізнавальний інтерес, прагнення до пошуку логічних відповідей, гнучкість і винахідливість мислення можуть характеризувати учнів, які з інтересом ставляться до навчання, володіють критичним мисленням і не марнують часу на уроках. Водночас ці якості можуть бути властиві дітям, які не виявляють інтересу до шкільних занять. Для їх навчання потрібні спеціальні методики, програми прискореного розвитку, позакласні навчальні заходи, а також навчальні плани, що доповнюють шкільну програму. Діяльність учителя має орієнтуватися на забезпечення вищого рівня навчання; організацію занять за спеціальними планами, використання індивідуальних завдань і методик; удосконалення навчального плану з урахуванням здібностей дітей.

Розвиток обдарованих дітей відбувається по-різному. Умови масової школи рідко сприяють цьому, оскільки основні зусилля вчителів зосереджені на заняттях з дітьми, які з труднощами опановують шкільну програму. Це часто зумовлює вирівнювання за рівнем здібностей обдарованих дітей з їх однолітками.

Робота вчителя з обдарованими дітьми має ґрунтуватися на взаємодії зі шкільним психологом. Головне завдання педагога полягає у виявленні обдарованих учнів і створенні необхідних умов для їх навчання, стосунків з однолітками. За необхідності вчитель повинен звернутися до позашкільних закладів, в яких працюють з обдарованими дітьми. Байдужість до розвитку здібностей обдарованих учнів недопустима, як і надмірні перевантаження, які можуть спричинити зникнення у дитини інтересу до навчання і деформувати пізнавальні потреби. Не варто заохочувати обдарованого школяра до змагання, прагнення «обганяти» ровесників, бо це може стимулювати розвиток нездорових амбіцій тощо.

Шкільний психолог має в своєму арсеналі засоби для виявлення обдарованих дітей і може дати рекомендації із створення для них індивідуальних умов, цілеспрямовано працювати з учителями і батьками. Його завдання – забезпечити найкращі умови для розвитку дитячих здібностей, знайти правильний індивідуальний підхід до учня відповідно до його особливостей, сприяти вияву і розвитку його талантів.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду.
  3. IV. ДІЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ І ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ
  4. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. VIIІ. Особливості написання та оформлення звіту про проходження виробничої практики
  8. VІ. Особливості написання та оформлення магістерської дипломної роботи
  9. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.




Переглядів: 609

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологія навчання обдарованих і невстигаючих дітей | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.