Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологія навчання обдарованих і невстигаючих дітей

Обдаровані учні та учні, які з різних причин відстають у навчанні, потребують особливої уваги і зусиль педагога. Найчастіше вчитель звертає більше уваги на навчання та виховання проблемних важковиховуваних дітей, ніж на тих, хто належить до категорії обдарованих.

Психологічні засади роботи з обдарованими дітьми

Обдаровані діти є цінністю і багатством суспільства. У Європі ними займається спеціальний комітет (Європейський комітет з освіти обдарованих дітей і юнаків при Раді Європи), діють конкурентні центри. В Україні створені спеціальні навчальні програми, функціонують студії, гуртки, творчі майстерні. Діяльність державних органів у цьому напрямі потребує подальшого розвитку та вдосконалення.

Серед здібних дітей, на думку російського психолога Миколи Лейтеса, необхідно виділити такі категорії:

1) діти з раннім розвитком інтелекту. Діагностика таких дітей здійснюється за спеціальними показниками ІQ-тесту. Вони характеризуються швидкими розвитком загальних здібностей і адаптацією до темпу навчання у школі, готовністю до розумового навантаження, інтересом до занять, інтелектуально випереджаючи своїх однолітків;

2)діти з яскравим виявом здібностей до окремих наук і видів діяльності. Вони володіють середнім або високим загальним рівнем розвитку інтелекту, однак схильні до однієї області науки, мистецтва або техніки, в якій досягають великих успіхів. Таких дітей називають талановитими;

3)діти з потенційними ознаками обдарованості. За рівнем розумового розвитку вони не випереджують однолітків, однак виявляють самостійність, оригінальність думок із різних питань, у них добре розвинені творчі здібності. Іноді ці особливості свідчать про високі здібності до діяльності, для розвитку яких ще не створені умови.

Обдаровані діти наділені і звичайними якостями, притаманними всім, серед яких вони вирізняються унікальними інтелектуальними та емоційно-мотиваційними особливостями (табл. 4.2).

Таблиця 4.2


Читайте також:

  1. III. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду.
  2. IV. Зміст навчання
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 1570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологія диференціації навчання | Інтелектуальні та емоційно-мотиваційні особливості обдарованих дітей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.