Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості електроенцефалограми дітей

Електроенцефалографія (ЕЕГ) - це метод дослідження функціональної активності головного мозку, заснований на реєстрації електричних потенціалів мозку. Набір візуальних кривих, одержуваних в ході електроенцефалографічного дослідження, називається електроенцефалограмою. Відомо, що основними елементами центральної нервової системи є нервові клітини - нейрони.

Сумарна активність великої кількості нейронів формує так звану біоелектричну активність головного мозку. Її можна реєструвати з електродів, розташовуваних на поверхні голови пацієнта. Запис ЕЕГ є відображенням роботи мозку. У дітей методика ЕЕГ дозволяє правильно оцінити не тільки стан функціональної активності мозку, але і етапи якісного розвитку біоелектричної активності головного мозку протягом перших років життя; а також дає цінну інформацію про наявність патологічних змін біоелектричної активності при різних захворюваннях центральної нервової системи. В силу появи нових технічних можливостей, останнім часом найбільш актуальною стає проблема обстеження маленьких дітей для оцінки тяжкості порушень, перебігу і результату уражень головного мозку.

Електрична активність головного мозку плода з'являється у віці 2 місяців. ЕЕГ плоду з кірковим компонентом реєструється з 5 місяців, вона переривчаста і нерегулярна. Межполушарная синхронність з'являється після 6 місяців, а з 8 місяців починає реєструватися неперервна електрична активність кори великих півкуль.

Електроенцефалографічне дослідження новонароджених та дітей перших років життя проводиться в амбулаторних умовах. Пацієнта розміщують в затемненій екранованій камері (зазвичай це невелика світло-і звуконепроникна кімната, в якій є стілець, кушетка або пеленальний столик і знаходиться електродний короб - частина реєструючого пристрою з дротами і електродами). Дослідження дітей першого року життя проводиться в положенні лежачи на руках у матері або на пеленальному столику. Перш за все, на голову дитині надягають спеціальну шапочку.

Перед накладенням електроди змочують водою, фізіологічним розчином або гелем на водній основі (він абсолютно нешкідливий, легко змивається водою або стирається вологими дитячими серветками) і служить для того, щоб між електродом і шкірою голови не було повітряного прошарку. Іноді ділянку шкіри голови під електродом протирають ватою , змоченою в спирті, так як шкірний жир затрудняє проведення слабких електричних імпульсів. На вушка малюка за допомогою м'яких кліпс встановлюють референтні (неактивні) електроди, які також змочують водою. При дослідженні дитини слід звертати особливу увагу на положення голови, яка не повинна бути нахилена вперед, щоб уникнути м'язових артефактів (спотворень в ЕЕГ). Дослідження дітей раннього віку проводиться в стані природного денного сну, між двома годуваннями.

Історично клінічна електроенцефалографія розвивалася на підставі візуального аналізу ЕЕГ. Криві ЕЕГ записувалися на довгу паперову стрічку, і лікар повинен був зробити свій висновок, «вручну» переглянувши весь запис. Проте вже на початку розвитку електроенцефалографії у фізіологів виникло прагнення оцінити ЕЕГ за допомогою об'єктивних кількісних показників, застосувати методи математичного аналізу. З впровадженням в медичну практику цифрових ЕОМ (електронно-обчислювальна машина) стало можливим виробляти аналіз електричної активності на якісно новому рівні. В даний час електроенцефалограма як і раніше реєструється на папері, але одночасно в цифровому вигляді записується на комп'ютерні носії. Сучасні методи комп'ютерної обробки електроенцефалограми дозволяють проводити спектральний аналіз ЕЕГ, детальний аналіз різних ЕЕГ-феноменів, переглядати будь-яку ділянку кривої в збільшеному вигляді, виробляти його амплітудно-частотний аналіз, представляти отримані дані у вигляді карт, цифр, графіків, діаграм і отримувати, таким чином , більш наочні, точні дані.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. Аліментні обов’язки батьків і дітей
  9. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  10. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  11. Анатомо-фізіолгічні особливості
  12. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.




Переглядів: 1689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дозрівання пірамідного шляху | Особливості вегетативної нервової системи новонароджених

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.