Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета (місія) консалтингової служби

 

Мета (місії) базується на трьох концептуальних моделях:

• "Передача технологій";

• "Вирішення проблем";

• "Передача знань".

При моделі "передача технологій"знання з університету поширюються від студмістечка до людей. В ідеальному варіанті передача відбувається у відповідь на потреби клієнтів. Приклад може бути такий. Великі морози минулого року в Криму призвели до загибелі посівів озимої пшениці. Фермери звернулись за інформацією про результати досліджень, які проводили науковці з морозостійкими сортами пшениці. В результаті на семінарах і ЗМІ були рекомендовані для впровадження у виробництво більш морозостійкі сорти та запропоновані елементи технології вирощування, які можуть в майбутньому підвищити морозостійкість тих сортів, які використовують у своїх господарствах фермери.

Підхід "вирішення проблем"сприяє вирішенню проблем, визначених клієнтами. Пропонуються та оцінюються альтернативні рішення.

При моделі “перенесення знань” завданням є підвищення рівня людей.

Висвітлюючи місію дорадчої служби в Україні, використаємо викладені у проекті “Закону України про дорадчу діяльність” її основні завдання:

- підвищення рівня знань і вдосконалення практичних навичок прибуткового господарювання сільськогосподарських товаровиробників та сільського населення;

- - надання сільськогосподарським товаровиробникам та сільському населенню дорадчих послуг з питань менеджменту, маркетингу, права, екології, застосування сучасних технологій та розвитку соціальної сфери села;

- надання сільськогосподарським товаровиробникам та сільському населенню практичної допомоги в освоєнні методів прибуткового господарювання в умовах економіки;

- поширення та впровадження у виробництво сучасних досягнень науки, техніки і технологій;

- розвиток соціальної сфери села.

 

У світі існують різні системи, які мають різні назви, але приблизно одне і те ж значення.

Попробуємо порівняти діючі системи дорадницьких служб, які набули поширення в США, деяких країнах Західної Європи, Росії.

СШАСлужба Екстеншн функціонує на базі Університетів Штатів та фінансується з різних джерел – 25% департамент сільського господарства США, 40% - уряд штату, 35% - уряд округу.

Польща.Починаючи з 1989 р., система підтримки державних та колективних господарств перетворилась на дорадницьку систему, яка працює безпосередньо з приватними фермерами. Виконання функції дорадництва покладено на Національний екстеншн-центр розвитку сільського господарства та підвищення рівня життя сільського населення з двома офісами у Познані та Кракові та 6 регіональних центрів. В останні роки у державних органах Екстеншн працювало близько 6000 чоловік (1070 фахівців, 3530 регіональних консультантів, 670 чоловік технічного персоналу та 530 обслуговуючого персоналу у 358 центрах, які створені по всій країні).

Росія.Ця служба перебуває на початковій стадії свого розвитку і функціонує в декількох формах. Хоча з історії відомо, що перші сільськогосподарські громади, які почали становлення як спеціалізовані інститути агрономії і були націлені на надання порад сільськогосподарським товаровиробникам, були створені в 1765 р.

В 1993 р. Міністерство сільського господарства і продовольства Росії розпочало роботу по створенню системи дорадчої служби.

Проблема створення регіональної служби була пов'язана з кризовим станом сільського господарства, де перестали існувати більшість колективних сільгосппідприємств, а фермерський рух ще не набрав достатніх сил.

Однак гостра потреба АПК в консультативних послугах сприяла розвитку мережі недержавних консалтингових структур та консультативних пунктів в наукових організаціях.

У своїй структурі ІКС області має міжрегіональний центр навчання та навчально-показову ферму, на базі якої проводяться навчальні семінари, Дні поля, стажування фермерів та спеціалістів.

На думку автора (Михайленко И.М., 1997 р.), система ІКС може бути такою:

- структурний підрозділ в Міністерстві сільського господарства;

- обласний центр ІКС;

- районна ланка ІКС.

Завданням служби міністерства повинні бути функції по створенню законодавчої бази в сфері аграрного консультування, координації діяльності по втіленню міжрегіональних проектів, регламентації діяльності та фінансування всіх підрозділів, які приймають участь в роботі ІКС.

Обласним ІКС здійснюється оперативне інформаційно-консультативне обслуговування за напрямками:

а) консультування за запитами товаровиробників та інших клієнтів;

б) періодичне надання інформації;

в) втілення затвердженого регламенту інформаційного обміну з використанням електронних засобів передачі;

г) надання допомоги в роботі, оснащенні програмними засобами та навчання персоналу;

д) інформаційна взаємодія з іншими консалтинговими структурами. Центр використовує три основні форми консультування:

• прийом клієнтів у офісі;

• виїзні консультації;

• консультації по телефону.

Поточне інформаційне забезпечення товаровиробників здійснюється наступним чином. Щомісячно розсилаються короткі відомості про поточні інформаційні ресурси центру у формі інформаційної листівки. Такі повідомлення розповсюджуються через районні управління сільського господарства. Товаровиробники, отримавши відомості, замовляють необхідну їм інформацію через районні ІКЦ або безпосередньо у обласному центрі. При наявності в господарствах ПК ця інформація передається по модемному зв'язку або на магнітних носіях, а при відсутності ПК - у формі інформаційних добірок.

Велика увага надається розвитку власної видавничої справи.

Районний ІКЦ створюється безпосередньо при районній адміністрації та підпорядкований заступнику глави адміністрації. Його фінансування здійснюється за рахунок місцевого бюджету. До складу центру входить демонстраційна ферма, яка наділена статусом міжрайонної та фінансується за рахунок як районного, так і обласного бюджетів.

Дорадчі служби в Росії були також створені на базі вищих аграрних закладів освіти - Воронежського аграрного університету, Орловського аграрного університету та інших.

З 1996 р. в Росії за фінансової підтримки Світового банку розпочався проект створення дорадчої служби, який передбачає забезпечення її усім необхідним обладнанням. Були створені і офіційно зареєстровані дорадчі служби в 53 регіонах Російської Федерації, які були засновані у структурі різних установ.

В Україні на сьогоднішній день створена широка мережа підрозділів, які займаються науковими дослідженнями в аграрному секторі та впровадження цих досліджень в практику. Це 50 науково-дослідних інститутів, 15 обласних державних сільськогосподарських дослідних станцій, 7 галузевих дослідних станцій та науково-виробничих центрів, а також 75 установ на підприємствах та організаціях, підпорядкованих інститутам, на яких у 1998 році працювало 5237 наукових співробітників. Серед них 380 докторів та 2382 кандидати наук (М.Ю.Коденська, Г.І.Ланчук, 1999). Окрім того, існує 20 навчальних закладів 3-4 рівнів акредитації (університети, інститути, академії), у складі більшості з них діють інститути і факультети підвищення кваліфікації, а також галузевий Інститут післядипломної освіти, які займаються підвищенням кваліфікації та перепідготовкою кадрів агропромислового комплексу.

Виходячи із вищенаведеного, пошук шляхів вдосконалення системи освітнього та наукового забезпечення є на сьогодні досить важливим.

В процесі становлення системи дорадчої служби в Україні можна виділити декілька етапів, обумовлених існуючим соціально-політичним устроєм держави. І ми поділяємо у цьому думку В. Дерлеменко, 2001 р.:

1 етап - дорадчі служби в епоху капіталізму;

2 етап - післяреволюційний період розвитку дорадництва;

3 етап - сучасний період становлення та розвитку дорадчих служб.

 


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Аварійно-рятувальні служби
  3. Адаптація особового складу до служби
  4. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  5. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  6. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  7. В яких випадках допускається ліквідація служби охорони праці підприємства?
  8. Варіанти організації служби контролінгу
  9. Взаємодія органів ДКСУ та органів Державної податкової служби України
  10. Взяття юридичної особи на облік в органах державної податкової служби
  11. Види державної служби
  12. Види організаційних структур служби маркетингу




Переглядів: 382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЕРЕДМОВА | Дорадчі служби в епоху капіталізму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.