Підготовка є початковою фазою будь-якого процесу консультування. На цій фазі консультант і клієнт зустрічаються, намагаються дізнатися якнайбільше друг про друга, обговорити і визначити проблему, через яку був викликаний консультант, і на цій основі домовитися про обсяг завдання та обраний підхід.
Підготовка — у значній мірі вправа на сумісність. Клієнт хоче бути впевненим, що має справу з потрібним йому консультантом, а консультант хоче переконатися, що він — саме той, хто потрібний, або що його консалтингова фірма здатна вирішити проблеми даного клієнта.
Таким чином, у ході контактів і заходів на початковій стадії процесу консультування необхідно досягти набагато більшого, ніж визначити коло повноважень і підписати контракт. Досвід показує, що основа успішного виконання завдань — встановити на цій стадії взаємну довіру та взаєморозуміння.
Якщо консультант повертається в знайому організацію для повторної роботи, початкова стадія спрощується. Але навіть тоді не варто забувати, що виконання нового завдання для попереднього клієнта може включати формування нових взаємин між людьми.