Консультант зав'язує контакт.Зав'язування контакту із потенційними клієнтами без запиту з їх боку — один із шляхів маркетингу консалтингових послуг.
Клієнт зав'язує контакт.У більшості випадків саме клієнт зав'язує перший контакт. Це означає, що він відчуває деякі проблеми в роботі організації і вирішує запросити консультанта з питань управління. Крім того, повинна бути причина, по якій він звертається до конкретного консультанта: мав інформацію про його професійну репутацію; колега по бізнесу був задоволений роботою даного консультанта і рекомендував його (дуже частий випадок); знайшов прізвище консультанта в регістрі або довіднику (менш частий випадок ); на клієнта справили враження публікації консультанта або його виступи на конференціях з питань управління; звертається до консультанта, що цілком задовольнив його в минулому (як ми знаємо, повторні замовлення можуть грати дуже важливу роль).
У будь-якому випадку консультант захоче дізнатися, чому клієнт вибрав саме його фірму - це важливо для консультанта.
Перші зустрічі.Важливість поведінки консультанта і його дій під час перших зустрічей із клієнтом важко переоцінити. Фактично під час зустрічі з клієнтом для обговорення конкретного завдання консультант усе ще знаходиться в процесі маркетингу своїх послуг, і не ясно, чи буде заключено контракт. Таким чином, перша зустріч повинна розглядатися як можливість завоювати прихильність клієнта і зробити на нього сприятливе враження.
Згода по питанню про те, як діяти далі.Якщо консультант і клієнт приходять до спільного висновку, щодо подальшої роботи, варто відповісти на кілька додаткових питань і узгоджувати план виконання завдання.
Що стосується оплати попереднього діагнозу або дослідження: якщо консультантові знадобилося мало часу (наприклад, 1-2 дня), то вона не обговорюється. Однак, якщо укладається контракт, консультант включає в рахунок витрачений на це час.