Консультанти з питань управління, визначаючи, який набір послуг запропонувати клієнтам, намагаються бути прагматичними. Навчання настільки близьке до консультування, що, кожен консультант бере участь в навчанні і є також інструктором. Також є вагомі причини зв'язувати із консультуванням наукові дослідження й інформаційні заходи. У деяких випадках можливий вибір — наприклад, менеджер, у якого є проблема, повинен вирішити, що краще: зібрати про неї додаткову інформацію, брати участь у програмі навчання, де проблема буде докладно розглядатися, або звернутися до консультанта з проханням допомогти її вирішити.
Освітні установи практичної орієнтації розглядають свої методи роботи аналогічно. Навіть якщо їх основне заняття — навчання і вони не збираються його змінювати, вони виявляють, що важко ефективно навчати, не торкаючись окремих форм консультування, наукових досліджень і інформаційної діяльності.
Таким чином, проблема полягає не в протиставленні консультування навчанню або іншим методам професійної допомоги клієнтам, а в удосконалюванні і творчому застосуванні добре збалансованого портфеля методів втручання. Це не означає, що розходження між консультантами, викладачами, науковими дослідниками й іншими схожими працівникамиповинні зникнути. Проте відзначається стійка тенденція засвоєння професійних методів і досвіду інших сфер управління і сполучення різних методів втручання, що дозволяють отримати найкращий для клієнта ефект.
Питання для самостійної роботи:
Планування та впровадження
- Системний підхід
- Інформаційне забезпечення (БД; БЗ)
- Автоматизовані системи управління
- Етапи розробки АСУ
- Реалізація розробок служб дорадництва
Організація служби дорадництва:
- Державна підтримка дорадчої діяльності
- Реєстри дорадників і дорадчих служб
- Існуючі моделі організації дорадництва
- Професійна підготовка дорадників та експертів-дорадників