МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 9. ДІЛОВЕ СПІЛКУВАННЯЛітература. Погляд Очі - "дзеркало душі", "вікна душі" - часто здатні сказати більше, ніж слова. Наприклад, мало довіряють або й остерігаються тих, у кого "бігають очі", хто "ніколи не дивиться людям в очі", у кого "недобрі очі" тощо. Аби поглядом чогось не "поробили", не наврочили, не врекли, серби коло хати тримають камінь (щоби погляд об нього розбився), росіяни чіпляють щось "несуразное" (безглузде, недоладне), скажімо, старі лапті, наші бойки чіпляють щось червоне, наприклад, мотузок на хвіст корові з великим вим'ям. Погляд заохочує співрозмовника до спілкування. Контакт очей має періодично повторюватися, триваючи щоразу 1 - 7 с. Спілкуючись із гуртом людей, виступаючи перед аудиторією, треба перебувати в зоровому контакті з щонайбільшою кількістю присутніх. Це подобається людям, оскільки засвідчує, що промовець бачить їх. Якщо ж промовець боїться дивитися в очі, щоб не зустрітися з недоброзичливим поглядом або щоб не збитися з думки, він може дивитися "між людей". Недоречно дивитися в очі людям, з якими не вступаєте в спілкувальний контакт. У нашому народі навіть є порада: коли Хтось надто пильно дивиться на Вас, то, щоб припинити це, треба подивитися на його (її) черевики. Існує чимало видів погляду і, відповідно, їх характеристик: байдужий, веселий, глибокий, довірливий, доброзичливий, життєрадісний, колючий, кривий, привітний, скептичний, холодний тощо. Не менше і "процесуальних" окреслень: відривати, втопити, зводити, відводити, ловити, наводити, не зводити, не опускати, переводити, впіймати погляд; блудити, блукати, влипнути, впиватися, зміряти, зустрічатися, креснути, метнути, оббігати, обводити, обіймати, обпалювати, обсипати поглядом. Які з цих означень і словосполучень характеризують етикетну, а які - неетикетну поведінку, встановити неважко. Залежно від локалізованої спрямованості на співрозмовника розрізняють діловий, світський та інтимний погляди. Діловий погляд спрямовується в трикутник, вершиною якого є уявна точка посередині чола, а основу становить лінія між очима. Нижче очей діловий погляд не опускається. Світський погляд не виходить за межі трикутника, розміщеного між очима і ротом партнера. Він спрямовується нижче лінії очей. В очі і водночас нижче спрямовують також інтимний погляд. Але тут трикутник значно більший: він міститься між очима і грудьми, а з дальшої відстані - між очима і нижньою половиною тіла. Вид погляду має відповідати типові комунікативної ситуації. Симптоми До невербальних знаків належать також симптоми - вияви душевного стану, які в словесному вигляді формулюються: почервонів (від гніву; від copoму); позеленів (від люті); кинуло в піт (від хвилювання; з переляку) тощо. Коли людина невдоволена, сердиться, негативно реагує на ситуацію, у неї звужуються зіниці. Коли ж хвилюється, то зіниці розширюються - навіть у чотири рази. Розширюються вони і тоді, коли людина дивиться на щось із зацікавленням, наприклад, на якийсь товар (торговці беруть до уваги цей інформативний знак уже не одне століття). А закоханий погляд розширює зіниці в адресанта та незрідка викликає таку ж реакцію в адресата погляду. Оскільки симптоми є реакціями на певні стимули, отримувані в актах спілкування, то вони мають комунікативний сенс і впливають на співрозмовника. (Тут не торкаємося знаковості цих симптомів у фізіологічному аспекті: почервонів від фізичного напруження; від високої температури тощо). Предметні знаки етикетного спілкування. У спілкуванні, у тому числі етикетному, застосовуються різні предмети і маніпуляції з ними. Існує навіть спеціальне поняття - предметна етика. Мова квітів. У середні віки на Сході виникла мова квітів, що мала назву селям. Згодом вона поширилася і в Європі. Рештками цієї мови ми послуговуємося і тепер, даруючи троянди - символ кохання, лілії - символ цнотливості, стокротки - скромності, фіалки - потаємності, айстри - смутку, знаючи, що квіти червоного кольору - це знак любові, рожевого - кохання, білого - чистоти, блакитного - віри, синього - вірності, Жовтого - розлуки тощо. Умовні сигнали - побудовані на основі усного мовлення системи передавання повідомлень за допомогою жестів, зрозумілих лише для певного кола осіб. Як правило, такі сигнали виробляються у вузьких професійних групах. Наприклад, брокери товарних бірж у всьому світі користуються сигналами, зрозумілими лише їм, що символізують вимогу знизити або підвищити ціну, згоду або незгоду на заявлені умови угоди тощо. У процесі ділового спілкування необхідно намагатися контролювати зовнішні прояви власних емоцій і правильно тлумачити міміку, пози, жести співрозмовника, доповнюючи отриману словесну інформацію невербальною.
1. Кузьмін О.Е., Мельник О.Г. Основи менеджменту: Підручник. Вид. – 2-ге, випр. і доп. – К.: Академвидав, 2007– 464с. стор.272 – 286. 2. Хміль Ф.І. Основи менеджменту: Підручник. Вид. – 2-ге, випр. і доп. – К.: Академвидав, 2007– 576с. стор.347 – 370. 3. Л.Г.Дідковська, П.Л.Гордієнко. Менеджмент. Навчальний посібник. – К.: Алерта, КНТ, 2007. – 516с., стор.194 – 211. 4. Гірняк О.М., Лазановський П.П. Менеджмент: теоретичні основи і практикум. К.: «Магнолія Плюс», Львів: «Новий світ – 2000», 2003. – 336с., стор.134 – 151. 5. Радевич – Винницький Я. Етикет і культура спілкування, - К: Т – во «Знання», КОО, 2008. – 291с., стор.35 – 41, 98 - 112. 6. Хміль Ф.І. Ділове спілкування. Навчальний посібник. – К.; Академвидав. 2004. – 280с (Альма-матер)., стор. 7 – 31. 7. Коваль А.П. Ділове спілкування. Навчальний посібник. – К.: Либідь, 1992. – 280с. стор.17 – 87.
Читайте також:
|
||||||||
|