Джерело: Менеджмент персоналу. Практикум: [навч. посіб.] / О. І. Сердюк, Т. О. Сазонова, О. В. Мирна, В. О. Осташова, І. М. Шупта; за ред. О. І. Сердюк. – Полтава : ПДАА, 2012. – 344 с. – C. 8-10.
Практичне завдання 2. Вирішення ситуації: Підрозділ на стадії життєвого циклу компанії «Знак питання»: вимоги до професійних якостей співробітників
Мета: Набуття навичок обґрунтування та оцінки альтернатив при прийнятті кадрових управлінських рішень.
Ситуація:
Вихідна інформація
Життєвий цикл компанії подібний життю людини: народження і перші роки, коли потрібна велика турбота, увага і терпіння; в фазу активного росту і розвитку допомога все ще потрібна, але є і перші самостійні кроки і успіхи; стабілізація - вже багато досягнуто, особливих проривів не очікується, відбувається планомірний і поступальний розвиток, без різких злетів, з рідкісними провалами (адже досвід вже накопичений); і остання стадія – згасання. Згідно цього побудовані і етапи життєвого циклу компанії (підрозділу):
1. «Знаки питання» - стартовий етап розвитку компанії (підрозділу), для якого характерні висока невизначеність, необхідність великих зусиль без гарантії результатів і створення практично всього «з нуля», присутня проблема нестачі ресурсів, а також те, що «все роблять всі». Цей етап нерідко супроводжується авралами і необхідністю виходити за рамки своїх обов'язків, тобто слабкою виразністю субординації.
2. «Зірки» - етап бурхливого й активного росту, бізнес розвивається швидкими темпами, відбувається агресивне захоплення ринку, ставляться амбітні цілі, надходить багато нової інформації, потрібно більше професіоналізму, збільшується (іноді в кілька разів) чисельність персоналу, через що виникає цілий ряд проблем і конфліктів.
3. «Дійні корови» - етап зрілості та стабілізації, бізнес-процеси налагоджені, активного зростання вже немає, може бути тільки поточний розвиток. Як правило, основне завдання на даній стадії - підтримання того, що вже досягнуто, і еволюційний розвиток.