Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ КОМУНІКАЦІЇ.

Інформаційне суспільство являє собою новий етап розвитку людської цивілізації у якому «нові комунікації» замінять всі галузі життєдіяльності людини за рахунок більш ефективного використання інформаційних потоків, знання і відповідного подолання часу.

Сучасні комунікації характеризуються новими рисами:

Ø телеінтерактивність на основі з’єднання телекомунікацій та інформаційних технологій;

Ø нові умови здійснення взаємодії і спілкування, долаючі відстані та час;

Ø нові можливості реалізації взаємодії і спілкування;

Ø покращення спільної діяльності, шляхом економії часу та зниження витрат.

Засобом реалізації сучасних комунікацій є електронна комунікація, яка заснована на космічному радіозв’язку, мікроелектронній і комп’ютерній техніці, оптичних пристроях запису.

Узагальнюючи погляди на електронну комунікацію, окремі науковці визначають її модель, виходячи з наступних параметрів:

Ø за масштабністю (масова, групова, внутрішньоособистісна);

Ø за часом (коротка, необмежена в часі, синхронна, асинхронна);

Ø за формою (усна, письмова);

Ø за каналом передачі (актуальна, віртуальна);

Ø за контактом (завжди опосередкована);

До засобів електронної комунікації інфокомунікаційних технологій належать:

§ стаціонарний телефонний зв'язок;

§ мобільний телефонний зв'язок;

§ Інтернет;

§ персональні комп’ютери.

В доповнення до комп’ютерів в телекомунікаційних системах використовують телефони і телевізійні технології, безпровідні мобільні радіосистеми, використовуючі оптоволоконні кабелі.

Переваги телекомунікацій для працівників полягають у відсутності відволікаючих моментів, зменшення витрат часу і коштів на спілкування, у можливості проводити більше часу з членами родини; у підвищенні продуктивності праці; зниження потреб у робочих (виробничих) площах; можливість залучення талановитих людей, які проживають у віддалених місцевостях тощо.

Інтернет – це особливий вид електронної комунікації.

Глобальна комп'ютерна мережа Internet як світова інформа­ційно-технічна система існує майже 40 років.

Internet з'явився як програма підвищення стійкості системи оборони США на початку 1970-х pp. Така поява пов'язана зі створенням і розвитком у 1969—1977 мережі APRANET.

Internet — всесвітня сукупність технічних засобів, стандар­тів та домовленостей, яка дає змогу підтримувати зв'язок між різними комп'ютерними мережами у світі.

Основою функціонування мережі Internet є базовий прото­кол TCP/IP (Transmission Control Protocol \ Internet Protocol), який являє собою сукупність протоколів — систем стандартів і правил зв'язку та передавання інформації у глобальній мережі. У 1983 p. APRANET перейшла на використання даного прото­колу, що і вважають датою народження Internet.

З 1992 почалося практичне використання WWW (World Wide Web - світової інформаційної павутини), як більш ефек­тивного способу передачі інформації, що дало змогу користу­вачам всього світу вільно обмінюватися даними.

В основі цього проекту лежало використання гіпертексту - методу надання інформації у вигляді тексту, окремі фраг­менти якого з'єднані за допомогою посилань тобто зв'язками, що дають змогу легко переходити від одного матеріалу до ін­шого.

Всі комп'ютери або машини, об'єднані каналами зв'язку в Internet, називають хостами (hosts), серед яких можна виділити дуже потужні мейнфрейми, менш потужні мінікомпютери та персональні комп'ютери. Деякі з них підключаються до мережі Internet через провайдера (Internet service provider, ISP), тобто установу, яка надає комерційні послуги з підключення до ме­режі (у вітчизняній практиці такими є Уарнет, Інтернет-Україна, Global Ukraine, Lucky Net) або під’єднані до неї безпосередньо.

Значна частина локальних мереж діють за умов функціонування серверів - комп'ютерів, що забезпечують роботу та надають послуги іншим комп'ютерам та програмам у складі цієї мережі.

Сервери за своїми функціональними особливостями поді­ляються на:

§ файлові, які зберігають файли, що використовуються ко­ристувачами мережі;

§ сервери друку;

§ поштові;

§ Web- сервери (комп'ютери, що відповідають за зберігання та видачу Web- сторінок і на яких встановлене серверне програ­мне забезпечення для обробки запитів програм - браузерів, що використовують протокол HTTP).

Web-браузери (browsers) - програми перегляду WWW- сторінок та інших ресурсів. Сучасні браузери мають широкі мультимедійні можливості. Найвідомішими з них є Netscape Navigator Microsoft Internet Explorer. Вони можуть працювати також з FTP- протоколами.

HTTP протокол (Hypertext Transfer Protocol) - протокол, згідно якого WWW- документи передаються з сервера до браузера на комп'ютер користувача.

FTP - протокол (File Transfer Protocol) - Internet- сервіс для передачі файлів (в т.ч. програмних) мережею Internet.

Існує два режими підключення користувачів до Internet:

1. on-line - робота в режимі реального часу;

2. off-line - робота користувача на комп'ютері до початку сеансу зв'язку з іншим комп'ютером в мережі.

Вся інформація, яка дислокується в Internet, знаходиться на сайтах - певних місцях в мережі, доступних з будь-якої точки світового простору. Інакше кажучи, сайт - це адреса розташу­вання інформаційного ресурсу в Internet. Відповідно для досту­пу на будь-який сайт користувач повинен знати Internet- адресу останнього.

Фактично кожен сайт являє собою сукупність Web - cторінок, об'єднаних за змістом.

Під Web - сторінкою розуміють HTML - файл, який може міс­тити тексти, зображення, програми на мові Java та інші Web-елементи.

HTML (Hyper Text Markup Language) — мова розмітки гіпертекстових документів. За її правилами форматуються Web - сторінки та розповсюджуються дані WWW-системи.

Служби мережі Internet - це системи, що налають послуги користувачам мережі. До них належать:

§ електронна пошта (E-mail);

§ Internet-пейджери;

§ Телеконференції (форуми);

§ Списки розсилок (mail lists);

§ WWW;

§ FTP;

§ IRC (Internet Relay Chat) та деякі інші;

Електронна пошта являє собою систему, що надає змогу формувати, пересилати, зберігати та читати текстові документи, електронні таблиці в певному форматі, графічні файли, програ­ми тощо. В електронному листі можна застосовувати цифровий підпис та шифрування. Характерною рисою E-mail є те, що во­на діє в режимі off-line. Недолік: відсутність особистого контакту.

Internet - пейджери - безкоштовні програми для безпосере­днього спілкування у мережі. Вони можуть виконувані функції передачі файлів, електронної пошти, голосових повідомлень, новин і т. п. Найкращий та найпоширеніший сучасний Internet - пейджер — ICQ (Аська).

Телеконференція (форум) - послуга Internet, за допо­могою якої абонент може залишати своє відкрите повідом­лення в мережі. Пізніше його можуть переглянути зацікавле­ні користувачі і дати таку ж відкриту відповідь. Фактично телеконференції являють собою колективну тематичну елек­тронну пошту.

Списки розсилок - послуга, яка полягає в об'єднанні за одною адресою електронної пошти адрес багатьох передплат­ників списку розсилки. Якщо на таку адресу надсилається лист, то його одержують всі передплатники цього списку. Ця служба не має власного не має власного протоколу і працює тільки че­рез електронну пошту.

WWW (World Wide Web) - служба прямого доступу, що потребує повноцінного підключення до Internet та дозволяє ін­терактивно взаємодіяти з представленою на Web-серверах ін­формацією. Вона базується на принципі гіпертексту і може представляти інформацію з застосуванням всіх можливих муль­тимедійних засобів: аудіо, відео. текст, графіка і т.п.

FTP - послуга - служба прямого доступу до файлів у фай­лових lnternet - архівах, яка потребує повноцінного підключення до мережі.

IRC - система «розмовних кімнат», так званих чатів. Це інтерактивна служба, яка дає можливість спілкування користу­вачів в режимі реального часу за допомогою текстових повід­омлень, що набираються на клавіатурі/

Поширеними в мережі Internet є також служби пошуку ін­формації, які підтримуються однією з груп учасників мережі. Основними інструментами пошуку інформації є:

ü пошукові машини (spiders, crowlers), основна функція яких полягає в дослідженні Інтернету з метою збору даних про наявні Web-сайти та видача звіту про Web-сторінки, які задово­льняють вимоги запиту користувача. Пошукова машина факти­чно є великою локальною мережею, яка складається з потужних комп'ютерів із великим обсягів дискової пам’яті. Останні поді­лені на підгрупи (кластери), між якими розподіляється інфор­мація. На сервері пошукової машини текст розбивається на окремі слова, кожному з яких присвоюються певні координати, котрі заносяться в таблицю сервера разом з гіперпосиланням на IP-адресу. Коли пошукова система отримує запит, вона шукає відповідь у власній таблиці, а не загалом у мережі Internet. Се­ред сучасних інформаційно-пошукових машин лідерами є yahoo.com, yandex.ru, rambler.ru, google.com;

ü каталоги — ієрархічно організовані тематичні структури, в які інформація заноситься за ініціативою користувачів. Також сторінка, яка додається в каталог повинна бути жорстко прив'язана до визначених в каталозі категорій. При цьому по­шук інформації ведеться не в мережі Internet, а в комп'ютерних тематичних базах даних;

ü пошукові сайти дають можливість користувачам прово­дити пошук інформації за ключовими словами у великих базах даних Web-сайтів.

В організаціях поряд з електронною поштою та інтелектуальними автовідповідачами використовують електронні дошки оголошень для передачі рутинної інформації, зменшення паперової роботи і зберігання необхідної інформації. Окрім підтримки контактів, електронні дошки оголошень можуть стати корисними у повсякденній роботі організації.

Окремі компанії створюють віртуальні, не вимагаючих приміщень, робочих столів, офіси.

Віртуальні офіси – офіси, у яких основними засобами виробництва є компактні комунікаційні засоби – електронна пошта, стільникові телефони, портативні комп’ютери, факсимільні апарати, модеми, системи проведення відеоконференцій.

Озброєні такими засобами комунікації працівники можуть виконувати роботу не лише вдома, але, практично, в будь – якому місці – офісах замовників, автомобілях, ресторанах і т.п. Однак не потрібно забувати про ризик втрати можливостей соціальних взаємодій.

 


Читайте також:

  1. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  2. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  3. L2.T4/1.3. Засоби дозування сипучих матеріалів.
  4. L3.T4/2. Засоби переміщення рідин.
  5. V Засоби навчання
  6. Адреноблокуючі засоби.
  7. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  8. Акустичні засоби|кошти| захисту
  9. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  10. АПАРАТНІ ЗАСОБИ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП’ЮТЕРІВ
  11. Аргументація як раціональна частина комунікації.
  12. Багатоелектронні атоми.




Переглядів: 9645

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОМУНІКАТИВНІ БАР’ЄРИ. | Армування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.