Функції маркетингу- окремі види або комплекси видів спеціалізованої діяльності, що здійснюються в процесі функціонування підприємства як учасника ринку. Орієнтуючись на принципову методологію маркетингу як ринкову концепцію управління і збуту, доцільно виділити чотири блоки комплексних функцій:
1. Аналітичні функції дозволяють вивчити і дати оцінку факторам внутрішнього і зовнішнього середовища підприємства, сформувати цілі розвитку фірми і вибрати стратегії по їх досягнення. До них відносяться:
а) вивчення ринку (ємність)
б) вивчення споживачів (сегментування)
в) вивчення товарної структури
г) вивчення конкурентів
2. Виробничі функції забезпечують створення нових товарів, які найбільш повно відповідали вимогам споживача.:
а) організація виробництва нових товарів, технологій
б) матеріально-технічне постачання
в) управління якістю та конкурентоспроможністю продукції
3. Збутові функції (функція продаж) - товар повинен бути там, де він потрібен, в тих кількостях, в яких він затребуваний, і тієї якості, на яке розраховує споживач; за цінами, які вигідні як продавцю, так і покупцю.
а) організація системи товароруху
б) сервісу
в) ФОСТИС (формування попиту і стимулювання збуту)
г) проведення товарної політики
д) проведення цінової політики
4. Функції управління та контролю - припускають організацію планування господарської діяльності підприємства і управління виробництвом:
а) організація стратегічного і оперативного планування