МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Контрольовані та неконтрольовані фактори маркетингової діяльності.
Під довкіллям маркетингу розуміється сукупність чинників, так або інакше що впливають на маркетингову діяльність будь-якої цієї фірми.Чинники довкілля маркетингу можна підрозділити на керованих (контрольовані) і некерованих (неконтрольовані). Цей підрозділ приблизно відповідає діленню чинників на внутрішніх і зовнішніх. До неконтрольованих відносяться ті чинники, на які фірма може лише намагатися побічно впливати, але управляти ними не може. Перерахуємо ці чинники (точніше, групи чинників) і вкажемо найважливіші характеристики, які необхідно аналізувати при їх оцінці. 1. Споживчий ринок: чисельність і структура споживачів, з їх звичками, традиціями, перевагами, механізмами ухвалення рішень, що склалися, особливостями споживчої поведінки; об'єм, структура, пріоритети і тенденції попиту; юридична письменність і організованість (готовність захищати свої права). 2. Конкуренція (конкурентне середовище) : тип конкурентного ринку, на якому діє фірма, реальний склад конкурентів, їх економічні характеристики і конкурентна стратегія 3. Загальнодержавні, регіональні і місцеві органи управління, їх політика і рішення : офіційне відношення до підприємництва, господарське законодавство, податкова система, замовлення, різні пільги, заборони і т. д. 4. Загальна економічна, політична, культурна ситуація в країні і в регіоні: інфляція, рівень цін, банківський відсоток, рівень добробуту населення, рівень безробіття, стан інфраструктури, стабільність політичної обстановки, розвиненість засобів масової інформації, відношення населення до підприємництва і т. д. Неконтрольовані чинники ретельно вивчаються і враховуються в маркетинговій діяльності. Фірма пристосовується до них - більш менш вдало. Контрольовані чинники, у свою чергу, підрозділяються на дві великі групи: чинники, контрольовані керівництвом фірми, і чинники, контрольовані службою маркетингу. Чинники, контрольовані керівництвом фірми, утворюють ті з управлінських рішень, які, носячи загальнофірмовий характер, приймаються вищим керівництвом, але важливі і з точки зору маркетингу. Маркетингова служба може з цих питань висловлювати свою думку, навіть відстоювати його, але остаточна ухвала виноситься першою особою в керівництві або колегіальним органом. Усі рішення, фірми, що приймаються керівництвом, і що чинять вплив на маркетинг, можна умовно (з точки зору маркетингу) розділити на три підгрупи. До першої відносяться найзагальніші характеристики фірми : визначення області діяльності (загальна спеціалізація, територіальні межі діяльності, вид власності - особиста, акціонерна, кооперативна і т. д., конкретні види діяльності); формулювання місії фірми, загальних цілей, критеріїв, показників успіху на короткострокову і довгострокову перспективу, поточній стратегії фірми; формування того, що називають корпоративною культурою - єдиної системи цінностей, норм і правил усередині фірми, що неминуче впливає на образ фірми в очах споживачів (консерватизм, демократизм, авторитарність і т. д.). Друга - це визначення місця маркетингу і маркетингової служби в системі стратегічних цінностей фірми і в організаційній структурі управління. Основна відмінність маркетингової стратегії від збутової і інших полягає в тому, що при ній керівник служби маркетингу займає високе становище в керівництві фірми, він компетентний практично в усіх питаннях і до його думки прислухаються. В той же час, навіть в такій ситуації позиції маркетолога і маркетингової служби нерідко вступають в протиріччя з міркуваннями інших підрозділів системи управління. Так, очевидно, що виробнича служба зацікавлена в масовому виробництві, конструкторська - в обмеженому числі моделей, планово-фінансова - в чітких бюджетах і скороченні витрат, бухгалтерська - в ув'язненні стандартизованих угод, юридична - в пасивній конкуренції. Маркетинг же вимагає адресної продукції, різноманітності її видів, гнучких бюджетів, непередбачених витрат, частих закупівель, активної конкуренції. У кожній конкретній ситуації конфлікт вирішується вищим керівництвом фірми, і не завжди на користь маркетингу; але у будь-якому випадку маркетингові міркування користуються високою пріоритетністю. Нарешті, до третьої групи відносяться усі інші рішення, що приймаються керівництвом і що мають більше або менше відношення до ефективності маркетингової діяльності. Неможливо заздалегідь передбачити, в яких саме питаннях, що на перший погляд не мають до маркетингу відношення, можуть виявитися аспекти, з маркетингом пов'язані і підказуючі несподівані підходи до рішення (наприклад, з приводу пропонованого скорочення штатів або установки газоочисного устаткування маркетолог може помітити, що це здатне тим або іншим чином вплинути на імідж фірми серед споживачів). Виявлення таких аспектів забезпечується участю маркетолога в обговоренні будь-яких проблем, а не тільки що явно входять в його компетенцію. Чинники, контрольовані службою маркетингу: 1) внутрішня організація системи управління маркетингом і планування маркетингу; 2) рішення по власне маркетинговій діяльності, тобто увесь зміст роботи цієї служби, що об'єднується поняттям "Комплекс маркетингу". Читайте також:
|
||||||||
|