Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні елементи мікросередовища фірми, особливості їх впливу на діяльність підприємства

Мікросередовище маркетингу - область діяльності постійно мінливих сил і чинників, що мають переважно оперативний (операційний) характер. Мікросередовище маркетингу - це ті елементи в оточенні фірми, які контрольовані нею і які вона може вибрати при певних умов.

До мікросередовищі маркетингу відносяться:

· фірма і підрозділи її управління;

· постачальники, тобто особи та організації, що продають товари фірмі;

· маркетингові посередники, тобто особи та організації допомагають фірмі купувати і продавати товари;

· клієнти, тобто покупець або замовник товару;

· конкуренти, тобто особи та організації, які вступили в боротьбу за право купити товар за найбільш вигідною ціною.

· Громадськість

1. Внутрішнє середовище (фірма і її підрозділи) - це середовище всередині підприємства, яка повністю або частково може контролюватися керівництвом підприємства або службою маркетингу, тобто самим підприємством. Внутрішнє середовище підприємства представляє інтереси керівників, виробничників, фінансово-економічних працівників, тобто в цілому всього колективу підприємства і складається головним чином з учасників цього господарського суб'єкта і факторів внутрішнього середовища, як-то: наявність грошей на рахунку, обсягу продажів, рівня складських запасів, стану НДДКР та інші, а також організаційної культури та філософії підприємства.

2. Постачальники

Події в середовищі постачальників - серйозні чинники, що впливають на маркетингову діяльність фірми (ціни на товари постачальників, страйки у постачальників і ін фактори). Постачальниками є ділові фірми і окремі особи (юридичні та фізичні), що забезпечують підприємство та його конкурентів матеріальними ресурсами, виробничими запасами, необхідними для виробництва конкретних товарів або послуг, випуску готової продукції. Вплив постачальників на маркетингову діяльність підприємства значно і може привести до негативних результатів. Підвищення цін на предмети постачання багато в чому обумовлює підвищення цін на готову продукцію підприємства. Непостачання тих чи інших виробничих запасів, їх неритмічність, будь-які негативні події на підприємствах-постачальниках призводять до порушення графіків відвантаження готової продукції підприємства.

3. Клієнти (Споживачі)

Клієнти бувають наступних видів:

· покупці споживчого ринку - фізичні особи, які отримують товари чи послуги з метою особистого споживання;

· покупцями ринку виробників є організації, які отримують товари або послуги для подальшого використання в процесі виробництва і випуску іншої продукції;

· покупці ринку проміжних продавців - фізичні та юридичні особи, які отримують товари або послуги для наступного перепродажу й отримання власного прибутку в сфері обігу;

· покупці ринку державних установ купують товари чи послуги з метою власного споживання, а також для використання у сфері комунальних послуг або з метою благодійності;

· покупці міжнародного ринку знаходяться за межами країни виробництва товарів або послуг.

4. Маркетингові посередники

Маркетинговими посередниками є організації, які допомагають підприємству в просуванні, поширенні та збуті готової продукції серед клієнтури і таким чином впливають на величину одержуваних доходів. Посередники бувають такі:

· торговельні (дилери). Дилери представляють організації, які допомагають даному підприємству знаходити покупців і безпосередньо продавати їм готову продукцію. Для фірми більш розумно використовувати посередника з розвиненою мережею торгівлі, ніж створити аналогічну мережу для своєї фірми. Необхідність існування торгових посередників обумовлена ​​тим, що вони забезпечують зручні умови продажу готової продукції з меншими витратами, ніж це зробив би сам виробник.

· фірми - спеціалізуються з організації руху товару. Посередники з організації руху товару допомагають виробникові готової продукції створювати запаси власних виробів та здійснювати їх транспортування від місць виробництва до місць призначення. До них відносяться складські та транспортні організації.

· агентства з надання маркетингових послуг - це фірми маркетингових досліджень, рекламні агентства, організації засобів реклами і консультаційні фірми з маркетингу, а також фірми, що займаються проблемами підприємницького ризику, консалтингові фірми, рекламні агентства.

· фінансово-кредитні установи. До числа фінансово-кредитних посередників належать банки, кредитні установи, страхові компанії, основне призначення яких, допомагати виробнику фінансувати операції з придбання виробничих запасів і збуту власної готової продукції і (або) страхувати себе від підприємницького ризику, пов'язаного з купівлею і продажем товарів. Істотний вплив на фінансове становище підприємства можуть надати підвищення вартості кредиту та (або) скорочення можливостей кредитування, а також фінансові кризи, що паралізують роботу фінансово-кредитних посередників.

5. Конкуренти

Серед конкурентів виділяють:

· бажання-конкуренти - це ті, які покупець, можливо, захоче задовольнити. При наявності транспортних можливостей альтернативними бажаннями-конкурентами можуть бути покупка автомашини або мотоцикла тощо;

· товарно-родові конкуренти - це основні способи задоволення бажання обраної раніше покупки, наприклад певного типу мотоцикла;

· товарно-видові конкуренти - це різновиди одного і того ж товару, здатні задовольнити конкретне бажання покупця, наприклад різноциліндрові види мотоциклів;

· марки-конкуренти - це товари різних виробників, здатні задовольнити остаточно визначені бажання покупця. У нашому випадку це мотоцикли аналогічних типів та видів, але вироблені різними фірмами.

Розуміння того, як саме покупці приймають рішення, полегшує менеджеру виявлення можливих конкурентів, що заважають підприємству продавати більше своєї продукції. Основною є конкуренція марок-конкурентів, тому що саме вони активно обмежують можливості збуту готової продукції та отримання доходів підприємством.

6. Громадськість

Контактні аудиторії класифікують за двома ознаками: за характером впливу на інтереси підприємства, за змістом самих контактних аудиторій.

Під громадськість або контактної аудиторією розуміють будь-яку групу, яка проявляє інтерес до діяльності даного підприємства і може вплинути на його здатність отримувати дохід від реалізації готової продукції (послуг) у процесі господарської діяльності.

За характером впливу контактні аудиторії бувають:

· благотворні аудиторії - це ті групи, увага яких до підприємства носить зацікавлений позитивний характер (наприклад, спонсори);

· шукані аудиторії - це ті групи, в яких зацікавлене саме підприємство, але не завжди їх знаходить (наприклад, користувачі засобів масової інформації, групи депутатів);

· небажані аудиторії - це ті групи, інтерес яких підприємство не має залучати, але обов'язково змушене рахуватися з ним, якщо він проявляється (наприклад, товариства споживачів, податкові органи тощо).

За змістом контактні аудиторії класифікуються на фінансові кола, групи засобів інформації, групи державних установ, цивільні групи дій, місцеві групи, широку публіку, внутрішні групи.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Елементи операційних витрат
  6. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  7. II. Основні засоби
  8. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  9. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  10. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  11. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  12. IV група- показники надійності підприємства




Переглядів: 2029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контрольовані та неконтрольовані фактори маркетингової діяльності. | Особливості впливу факторів макросередовища на діяльність фірми.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.