Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення Майкла Портера в розробці теорії конкуренції. П’ять сил конкуренції.

 

На основі вивчення практики компаній десяти провідних індустріальних країн, на частку яких припадає половина світового експорту, М. Портер висунув концепцію "міжнародної конкурентоспроможної нацй**. Конкурентоспроможність країни в міжнародному обміні, згідно М. Портеру, визначається впливом і взаємозв'язком таких чотирьох основних компонентів, як:

- факторні умови;

- умови попиту;

- стан обслуговуючих і близьких галузей;

- стратегія фірми у певному конкурентному середовищі.

Головним компонентом М. Портер, як послідовник класичної теорії, визначає фактори. Але до висхідних факторних умов додає нові, в тому числі ті, які виникають у процесі виробництва. До них він відносить:

- підвищення продуктивності праці за умов нестачі трудових ресурсів;

- впровадження компактних, ресурсозберігаючих технологій;

- обмеженість земельних та природних багатств і т.ін.

Другий компонент - попит - визначальний для розвитку фірми. При цьому стан внутрішнього попиту у взаємозв'язку з потенційними можливостями зовнішнього ринку вирішальним чином впливає на фірмову стратегію.

Третій компонент - стан обслуговуючих і близьких галузей. Називаємо це інфраструктурою в широкому розумінні слова.

Четвертий компонент - стратегія фірми і конкурентне середовище. Важливим тут є:

- правильно обрана ринкова стратегія;

- гнучкість політики фірми;

- стимулююче конкурентне середовище на внутрішньому ринку;

- мінімізація протекціоністських заходів держави відносно фірми.

Вплив конкурентної сфери як основної складової стратегічної зони господарювання (СЗГ) фірми здійснюється на основі врахування п'яти конкурентних рушійних сил М. Портера. Кожна з них має чітко виражений інноваційний аспект.

Сил

1. Внутрішньогалузеві конкуренти (перша сила) - це джерело всіляких нововведень: нових товарів, нових технологій, нових послуг, усього нового в організації й управлінні. Конкурентів і власне галузевий ринок фірма повинна постійно моніторити, тому що саме галузь - основне джерело легких сигналів (індикаторів) майбутніх загроз інноваційного характеру, причому як радикальних, так і конструктивних (локальних).

2. Постачальники (друга сила) - їх вплив загалом полягає в тиску на ринок у частині: 1) підвищення цін на продукцію, що постачається ними, 2) зниження якості цієї продукції, 3) малого обсягу й асортименту продукції, що постачається, 4) порушення або нераціонального режиму постачання продукції. У частині інновацій постачальники можуть вплинути 5) через інноваційні характеристики своєї продукції: її вік, невиправдані витрати, що переносяться на ціну, застаріла конструкція або нова модель.

3. Споживачі (третя сила) - їх інноваційний вплив може виражатися в наступному: (1) Вони висувають вимоги нових моделей, технологій і послуг. (2) Не бажають купувати і платити попередню ціну за застарілу продукцію. (3) Споживачі можуть вимагати нового режиму постачання, наприклад, забезпечення режиму постачання у точно зазначений термін. (4) Вони вимагають нового рівня якості.

4. Виробники продуктів-замінників (четверта сила) - їх вплив на ринок полягає в тому, що при застарілих моделях, низькій якості або завеликій ціні основної продукції споживач може перейти до товарів-замінників. У свою чергу, товари-замінники можуть набути вищої якості, більших функціональних можливостей, різко знизити ціну і цей товар в очах споживача виглядатиме привабливіше. Фірма має здійснювати постійний моніторинг продуктів-замінників своєї продукції, стежити за станом виробників продуктів-замінників.

5. Нові (випадкові й потенційні) конкуренти (п'ята сила) - їх вплив у тому, що вони можуть: 1) вплинути на рівень конкуренції, 2) привнести нові характеристики продукції, нові технології, з якими доведеться рахуватися, 3) перебудувати ринок постачальників і 4) перебудувати ринок споживачів.


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  8. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  9. Iсторичне значення революції.
  10. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.




Переглядів: 397

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТИПИ РИНКОВИХ СТРУКТУР | Класифікація методів конкуренції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.