МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Значення Майкла Портера в розробці теорії конкуренції. П’ять сил конкуренції.
На основі вивчення практики компаній десяти провідних індустріальних країн, на частку яких припадає половина світового експорту, М. Портер висунув концепцію "міжнародної конкурентоспроможної нацй**. Конкурентоспроможність країни в міжнародному обміні, згідно М. Портеру, визначається впливом і взаємозв'язком таких чотирьох основних компонентів, як: - факторні умови; - умови попиту; - стан обслуговуючих і близьких галузей; - стратегія фірми у певному конкурентному середовищі. Головним компонентом М. Портер, як послідовник класичної теорії, визначає фактори. Але до висхідних факторних умов додає нові, в тому числі ті, які виникають у процесі виробництва. До них він відносить: - підвищення продуктивності праці за умов нестачі трудових ресурсів; - впровадження компактних, ресурсозберігаючих технологій; - обмеженість земельних та природних багатств і т.ін. Другий компонент - попит - визначальний для розвитку фірми. При цьому стан внутрішнього попиту у взаємозв'язку з потенційними можливостями зовнішнього ринку вирішальним чином впливає на фірмову стратегію. Третій компонент - стан обслуговуючих і близьких галузей. Називаємо це інфраструктурою в широкому розумінні слова. Четвертий компонент - стратегія фірми і конкурентне середовище. Важливим тут є: - правильно обрана ринкова стратегія; - гнучкість політики фірми; - стимулююче конкурентне середовище на внутрішньому ринку; - мінімізація протекціоністських заходів держави відносно фірми. Вплив конкурентної сфери як основної складової стратегічної зони господарювання (СЗГ) фірми здійснюється на основі врахування п'яти конкурентних рушійних сил М. Портера. Кожна з них має чітко виражений інноваційний аспект. Сил 1. Внутрішньогалузеві конкуренти (перша сила) - це джерело всіляких нововведень: нових товарів, нових технологій, нових послуг, усього нового в організації й управлінні. Конкурентів і власне галузевий ринок фірма повинна постійно моніторити, тому що саме галузь - основне джерело легких сигналів (індикаторів) майбутніх загроз інноваційного характеру, причому як радикальних, так і конструктивних (локальних). 2. Постачальники (друга сила) - їх вплив загалом полягає в тиску на ринок у частині: 1) підвищення цін на продукцію, що постачається ними, 2) зниження якості цієї продукції, 3) малого обсягу й асортименту продукції, що постачається, 4) порушення або нераціонального режиму постачання продукції. У частині інновацій постачальники можуть вплинути 5) через інноваційні характеристики своєї продукції: її вік, невиправдані витрати, що переносяться на ціну, застаріла конструкція або нова модель. 3. Споживачі (третя сила) - їх інноваційний вплив може виражатися в наступному: (1) Вони висувають вимоги нових моделей, технологій і послуг. (2) Не бажають купувати і платити попередню ціну за застарілу продукцію. (3) Споживачі можуть вимагати нового режиму постачання, наприклад, забезпечення режиму постачання у точно зазначений термін. (4) Вони вимагають нового рівня якості. 4. Виробники продуктів-замінників (четверта сила) - їх вплив на ринок полягає в тому, що при застарілих моделях, низькій якості або завеликій ціні основної продукції споживач може перейти до товарів-замінників. У свою чергу, товари-замінники можуть набути вищої якості, більших функціональних можливостей, різко знизити ціну і цей товар в очах споживача виглядатиме привабливіше. Фірма має здійснювати постійний моніторинг продуктів-замінників своєї продукції, стежити за станом виробників продуктів-замінників. 5. Нові (випадкові й потенційні) конкуренти (п'ята сила) - їх вплив у тому, що вони можуть: 1) вплинути на рівень конкуренції, 2) привнести нові характеристики продукції, нові технології, з якими доведеться рахуватися, 3) перебудувати ринок постачальників і 4) перебудувати ринок споживачів. Читайте також:
|
||||||||
|