![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Значення Майкла Портера в розробці теорії конкуренції. П’ять сил конкуренції.
На основі вивчення практики компаній десяти провідних індустріальних країн, на частку яких припадає половина світового експорту, М. Портер висунув концепцію "міжнародної конкурентоспроможної нацй**. Конкурентоспроможність країни в міжнародному обміні, згідно М. Портеру, визначається впливом і взаємозв'язком таких чотирьох основних компонентів, як: - факторні умови; - умови попиту; - стан обслуговуючих і близьких галузей; - стратегія фірми у певному конкурентному середовищі. Головним компонентом М. Портер, як послідовник класичної теорії, визначає фактори. Але до висхідних факторних умов додає нові, в тому числі ті, які виникають у процесі виробництва. До них він відносить: - підвищення продуктивності праці за умов нестачі трудових ресурсів; - впровадження компактних, ресурсозберігаючих технологій; - обмеженість земельних та природних багатств і т.ін. Другий компонент - попит - визначальний для розвитку фірми. При цьому стан внутрішнього попиту у взаємозв'язку з потенційними можливостями зовнішнього ринку вирішальним чином впливає на фірмову стратегію. Третій компонент - стан обслуговуючих і близьких галузей. Називаємо це інфраструктурою в широкому розумінні слова. Четвертий компонент - стратегія фірми і конкурентне середовище. Важливим тут є: - правильно обрана ринкова стратегія; - гнучкість політики фірми; - стимулююче конкурентне середовище на внутрішньому ринку; - мінімізація протекціоністських заходів держави відносно фірми. Вплив конкурентної сфери як основної складової стратегічної зони господарювання (СЗГ) фірми здійснюється на основі врахування п'яти конкурентних рушійних сил М. Портера. Кожна з них має чітко виражений інноваційний аспект. Сил 1. Внутрішньогалузеві конкуренти (перша сила) - це джерело всіляких нововведень: нових товарів, нових технологій, нових послуг, усього нового в організації й управлінні. Конкурентів і власне галузевий ринок фірма повинна постійно моніторити, тому що саме галузь - основне джерело легких сигналів (індикаторів) майбутніх загроз інноваційного характеру, причому як радикальних, так і конструктивних (локальних). 2. Постачальники (друга сила) - їх вплив загалом полягає в тиску на ринок у частині: 1) підвищення цін на продукцію, що постачається ними, 2) зниження якості цієї продукції, 3) малого обсягу й асортименту продукції, що постачається, 4) порушення або нераціонального режиму постачання продукції. У частині інновацій постачальники можуть вплинути 5) через інноваційні характеристики своєї продукції: її вік, невиправдані витрати, що переносяться на ціну, застаріла конструкція або нова модель. 3. Споживачі (третя сила) - їх інноваційний вплив може виражатися в наступному: (1) Вони висувають вимоги нових моделей, технологій і послуг. (2) Не бажають купувати і платити попередню ціну за застарілу продукцію. (3) Споживачі можуть вимагати нового режиму постачання, наприклад, забезпечення режиму постачання у точно зазначений термін. (4) Вони вимагають нового рівня якості. 4. Виробники продуктів-замінників (четверта сила) - їх вплив на ринок полягає в тому, що при застарілих моделях, низькій якості або завеликій ціні основної продукції споживач може перейти до товарів-замінників. У свою чергу, товари-замінники можуть набути вищої якості, більших функціональних можливостей, різко знизити ціну і цей товар в очах споживача виглядатиме привабливіше. Фірма має здійснювати постійний моніторинг продуктів-замінників своєї продукції, стежити за станом виробників продуктів-замінників. 5. Нові (випадкові й потенційні) конкуренти (п'ята сила) - їх вплив у тому, що вони можуть: 1) вплинути на рівень конкуренції, 2) привнести нові характеристики продукції, нові технології, з якими доведеться рахуватися, 3) перебудувати ринок постачальників і 4) перебудувати ринок споживачів. Читайте також:
|
||||||||
|