Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад виконання лабораторної роботи № 4

Постановка задачі.

Побудувати виробничу функцію виду

де Y - обсяг випущеної продукції, тис.грн.; Х1 - вартість основних засобів, млн.грн.; Х2 - чисельність працюючих, чол.

Визначити числові параметри цієї функції А , a і b.

Провести економічний аналіз впливу факторів впливу факторів Х1 та Х2 на Y, використовуючи як окремі коефіцієнти еластичності a і b так і об’єднані (a + b).

Похідні дані наводяться в таблиці 4.1, матриця логарифмів – в таблиці 4.2.

Таблиця 4.1 Таблиця 4.2

Спосте-реження Функція 1-й аргумент 2-й аргумент        
Y X1 X2   ln Y ln X1 ln X2
30,1 10,3   3,4 2,33 3,93
32,3 11,7   3,48 2,46 3,95
34,7 11,8   3,55 2,47 3,91
38,1 11,9   3,64 2,48 3,93
40,5   3,7 2,48 3,97
41,7 12,5   3,73 2,53 4,01
40,8 12,15   3,71 2,5 3,91
41,9 12,5   3,74 2,53 3,93
  3,74 2,56 3,91
12,5   3,76 2,53 3,89
44,5   3,8 2,56 3,87
46,1 13,1   3,83 2,57 3,83
47,1 13,2   3,85 2,58 3,69
13,4   3,89 2,6 3,4
49,9   3,91 2,71 3,4

Приведемо функцію до лінійного вигляду за допомогою логарифмування.

Логарифмуємо функцію Y = А × Х1a x2b

lnY = ln А + a × ln Х1 + b × ln Х2,

Виконаємо підстановку:

lnY = Y¢, ln Х1 = Х1¢ , ln Х2 = Х2¢ , ln А = А¢ ,

Одержимо:

Y¢ = А¢ + a × Х1¢+ b × Х2¢

Складаємо систему нормальних рівнянь:

å Y¢ = А¢ × n + a × å Х1¢+ b × å Х2¢

å Y¢ Х1¢ = А¢ × å Х1¢ + a × å(Х1¢)2 + b × å Х1¢ × Х2¢

å Y¢ Х2¢ = А¢ × å Х2¢ + a × å(Х1¢× Х2¢)2 + b × å (Х2¢)2

Результатом розрахунку буде: А¢ = -0,37; a = 1,61; b = 0,003.

Y¢ = -0,37 + 1,61 Х1 + 0,003 Х2

Степенева модель:

Yроз = exp (-0,37) × Х11,16 × Х20,003

Yроз = 0,694 × Х11,16 × Х20,003


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. III ОФОРМЛЕННЯ І ЗАХИСТ РОБОТИ
  8. III. Виконання бюджету
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  11. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  12. III. ПИТАННЯ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ




Переглядів: 450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Побудова нелінійних економетричних моделей обсягу виробленої продукції | Аналіз і висновки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.277 сек.