МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Передатне числоМета Навчальна: ознайомитися ззагальними |спільні| відомостями про пасові та ланцюгові передачі. Виховна : виховувати зацікавленість до техніки та майбутньої професії.
План лекції 1 Загальні відомості про пасові передачі 2 Загальні відомості про ланцюгові передачі 2 Основні поняття про пасові передачі Загальні відомості. Пасова передача відноситься до передач тертям з гнучким зв’язком. Складається із ведучого та веденого шківів, обгорнутих пасом. Навантаження передається силами тертя, які виникають між шківом та пасом внаслідок натягу останнього. В залежності від форми поперечного перерізу паса передачі бувають: а) плоскопасові; б) пасові; в) круглопасові; г) поліклинопасові. В сучасному машинобудівництві найбільше використовують клинові та поліклинові паси. Передача з круглим пасом має обмежене використання ( швейні машини, настольні верстати, прилади). Різновидом пасової передачі є зубчасто - пасова , яка передає навантаження за рахунок зачеплення паса зі шківами. Переваги: 1 Простота конструкції і мала вартість. 2 Можливість передачі потужності на значні відстані ( до 15 м). 3 Плавність і безшумність в роботі. 4.Пом’якшення вібрації та поштовхів внаслідок пружного витягування паса. Недоліки: 1 Великі габаритні розміри , особливо при передачі значних потужностей. 2 Мала довговічність паса в швидкохідних передачах. 3 Великі навантаження на вали та підшипники від натягування паса. 4 Непостійне передаточне число через пружне ковзання паса. 5 Неможливість використання в вибуховонебезпечних місцях внаслідок електризації паса. Використання пасової передачі Пасові передачі використовують у більшості випадків для передачі руху від електродвигуна , коли через конструкцію міжосьова відстань повинна бути достатньо великою, а передаточне число u не суворо постійним ( в приводах верстатів, транспорте-рів, дорожніх та будівельних машинах). Потужність, що передається пасовою передачею, звичайно буває до 50 кВт, а в рідких випадках досягає 1500 кВт. Швидкість паса υ = 5...50 м/с, а в середньошвидкісних доходить приблизно 100 м/с. Обмеження потужності і нижньої межі швидкості викликане великими габаритами передачі. В поєднанні з іншими передачами пасову передачу використовують на швидкохідних ступенях привода. Сили в передачі Для утворення тертя між пасом і шківом надають п о п е р е д н і й н а т я г Fo. Чим більше Fo , тим більша тягова спроможність передачі. В стані спокою або холостого ходу кожна вітка паса натягнута з однаковою силою Fo. При прикладанні робочого навантаження Т1 відбувається перерозподіл натягувань в віткіх паса. Ковзання паса В пасовій передачі виникають два види ковзання паса по шківу: п р у ж н е – обов’язкове при нормальній роботі передачі і б у к с о в а н н я – при перевантаженні. В пасовій передачі пружного ковзання паса неможливо запобігти, воно виникає в наслідок різниці ведучої та ведених гілок. Пружне ковзання приводить до зниження швидкості, тобто до втрати частини потужності , а також викликає електризацію, нагрівання та зношування паса, що скорочує його довговічність. При буксуванні ведений шків зупиняється, к.к.д. передачі падає до нуля. Колові швидкості шківів передачі υ1 = ω1d1/2 υ2 = ω2d2/2 Внаслідок пружного ковзання υ1> υ1. Розділивши υ1 на υ1 отримуємо передатне число пасової передачі u = ω1 / ω2 Для плоскопасових передач рекомендується u<5, для клинопасових u<7, для поліклинопасових u<8. Напруження в пасі При роботі пасової передачі напруження по довжині паса розподіляються нерівномірно. Відрізняють наступні види напруження на пасі: а) п о п е р е д н є напру-ження; б) у д е л ь н а я колова сила (корисне напруження) ; в) напруження з г и н у; г) напруження від відцентрових сил; д) найбільше напруження. Максимальне напруження виникає в поперечному перерізі паса в місці його набігання на малий шків ( це напруження зберігається по всій дузі спокою). Тягова спроможність пасових передач. Основними критеріями роботоспроможності пасових передач являється: т я г о- в а спроможність, яка залежить від значення сил тертя між пасом та шківом, і д о в г о- в і ч н і с т ь паса , тобто його спроможність робити опір руйнуванню від втоми. Основним розрахунком пасових передач , який забезпечує необхідну міцність, є розрахунок по тяговій спроможності. Розрахунок на довговічність робиться як перевірочний. Тягова спроможність пасової передачі влаштовується зчепленням паса зі шківами. Використовуючи тягову спроможність будують графіки – криві ковзання та к.к.д. ; на їх базі розроблений сучасний метод розрахунку пасових передач. Крива ковзання показує , що відбувається в пасовій передачі , і сумісно з кривою к.к.д. характеризує її роботу в даних умовах. Довговічність пасів. Довговічність паса визначається в основному його опором втомі, яка залежить не тільки від значень напружень, а й від частоти циклів напружень, тобто числа згинів паса за одиницю часу. Під впливом циклічного деформування та внутрішнього тертя в пасі виникають руйнування від втоми – тріщини, надриви. Пас розслоюється, тканини перетираються. На опір руйнування від втоми діє і висока температура, яка підвищується від внутрішнього тертя в пасіі ковзання по шківам. Для зменшення напруження згину рекомендується вибирати якомога більший діаметр малого шківа, що позитивно впливає на довговічність, а також на тягову спроможність передачі. Паси, розраховані по тяговій спроможності , мають нормальну довговічність , яка в середньошвидкісних передачах дорівнює 1000...5000 ч. Натягування пасів. Попереднє натягування паса Fo є необхідною умовою роботи пасової передачі. Чим більший Fo, тим більша тягова спроможність і к.к.д. передачі, але менша довговічність паса. Для створення натягування паса конструкція повинна допускати зміни міжосьової відстані в сторону зменшення на 0,03a і в сторону збільшення на 0,06а, де а – номінальне значення міжосьової відстані. Натягування пасів в передачах створюється: 1 Пристроями періодичної дії, де натягування регулюється гвинтами та ін. 2 Пристроями постійної дії, де натягування створюється вантажем, силою вантажу вузла або пружиною. До них відносяться натяжні ролики, плити, що котяться. 3 Пристроями, які автоматично забезпечують регулювання натягування в залежності від навантаження з використанням активних і реактивних сил і моментів , які діють в передачі. К.к.д. пасових передач залежить від втрат на ковзання паса по шківам, на внутрішнє тертя в пасі при згині, на опір повітря руху пасів і шківів, на тертя в підшипниках. К.к.д. залежить від ступені завантаженості передачі. При нормальних умовах роботи приймають: для плоскопасової передачі η = 0,94...0,96; для клинопасової і поліклинопасові η = 0,88...0,96.
1 Загальні відомості про ланцюгові передачі Матеріал зірочок Матеріал зірочок має бути зносостійким і мати добрий опір до ударних навантажень. Зірочки виготовляють із сталей 45, 40Х і інших з загартуванням або із цементуємих сталей 15, 20Х і ін. Перспективним є виготовлення зубчастого вінця зірочок із пластмаси , що знижує шум при роботі передачі і зношування ланцюга. Читайте також:
|
||||||||
|