Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Що таке професійна рефлексія

На думку І.І. Семенова, рефлексія – це процес перетворення стереотипів досвіду, внутрішні умови виходу в інноваційну (породження нових ідей, побудова нового досвіду) практику.

 

Рефлексія – думки-діяльнісний або почуттєво-пережитий процес усвідомлення суб’єктом своєї діяльності.

 

Професійна рефлексія – це співвіднесення себе, можливостей свого «Я» з тим, чого вимагає обрана (обирається) професія; зокрема – з існуючими про неї уявленнями. Ці уявлення рухливі – вони розвиваються. Вона допомагає людині сформулювати одержувані результати, обумовити цілі подальшої роботи, скоректувати свій професійний шлях.

 

Підготовка висококваліфікованих фахівців на сучасному рівні передбачає не тільки організацію глибокого, системного та якісного освоєння ними фундаментальних знань, формування відповідних практичних умінь і навичок, але й розвиток у них мотиваційно-потребностной сфери, здібностей до самореалізації та творчості.

 

На жаль, сучасні освітні стандарти в більшою мірою націлюють на оснащення майбутнього фахівця знаннями, ніж на формування його професійно-значущих особистісних характеристик. Між тим в сучасних дослідженнях по психології праці, педагогіці і психології рекомендується перехід до нових освітнім та виховним технологіям, зокрема, до особистісно-орієнтованого навчання і виховання. У світлі цього підходу важливе значення для підготовки фахівця будь-якого профілю має розвиток у нього професійної рефлексії як властивості особистості, мислення і умови, необхідної для її творчої самореалізації та досягнення високого рівня професійної майстерності.

 

Вивчалися психолого-педагогічні умови формування і розвитку різних видів рефлексії (інтелектуальної, комунікативної, соціально-перцептивної (образ «Я» очима інших людей) особистісної (образ «Я»: реальний і ідеальний) і професійно-педагогічної) на різних щаблях безперервної освіти. Особистісна рефлексія чітко відбивається в самооцінці людини. Рефлексивний автопортрет включає в себе самооцінку, яка сходить від образу особистості очима інших, що дозволяє особистості коректувати і самовдосконалюватися себе.
В ході розвиваючого навчання і виховання майбутніх педагогів поряд з традиційними технологіями широко застосовувалися методи активного навчання (ділові ігри, тренінги, організаційно-діяльні ігри), методи психолого-педагогічної діагностики, впроваджували різні методи науково-дослідницької діяльності учнів, студентів та викладачів.


Попередній аналіз якості професійної та особистісної підготовки майбутніх фахівців системи освіти дозволяє нам зробити такі загальні висновки та рекомендації.

· Цілеспрямована і систематична робота по формуванню та розвитку професійної рефлексії на всіх рівнях системи безперервної освіти сприяє поліпшенню якості знань, умінь і навичок майбутніх фахівців, підвищенню їх потреби в самоосвіті, самовдосконаленні та розвиває творчу активність.

· Вивчення і розвиток професійної рефлексії майбутніх фахівців необхідно проводити цілісно і системно, у всіх її аспектах і проявах, з урахуванням індивідуальних особистісних особливостей майбутнього професіонала і специфіки його професійної діяльності.

· Починати роботу по формуванню та розвитку професійної рефлексії доцільно ще в системі довузівського навчання, а потім продовжити її на етапах вузівської та післявузівської освіти.

· Найбільш цілеспрямовано і активно розвиток професійної рефлексії майбутнього фахівця слід здійснювати в процесі його навчально-професійної підготовки у вузі. При цьому студенти повинні не тільки опановувати теоретичними знаннями і практичними навичками з обраної спеціальності, але й познайомитися з «азами» наукової творчості, освоювати прийоми самоосвіти та самовдосконалення.

Розвиток рефлексивного творчого мислення, усвідомлення його значення для творчого вирішення професійних завдань сприятимуть активізації пізнавальної діяльності студентів та систематичної роботи з підвищення ними своєї професійної компетентності. Важлива роль у розвитку професійно-рефлексивних здібностей і вмінь майбутніх фахівців приділяється вузівським викладачам, які самі зобов’язані мати високий рівень розвитку професійної рефлексії і володіти рефлексивними технологіями вирішення навчальних, виховних та професійних завдань, щоб навчати цьому студентів.

За матеріалами статті «Професійна рефлексія і її місце у формуванні професійної компетентності педагогів».


Читайте також:

  1. V. Рефлексія
  2. VII. Професійна кооперація
  3. VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
  4. Автономна дисрефлексія
  5. Військово-професійна тематика
  6. Військово-професійна тематика
  7. До глави 4 Професійна злочинність
  8. ІV. ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАЦІЯ. СПІЛКУВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  9. Індивідуальність і професійна деформація педагога
  10. Лекція 6. Професійна пригодність та професіоналізм
  11. Мова професійного спілкування як функціональний різновид української літературної мови. Професійна мовнокомунікативна компетенція
  12. Мова професійного спілкування як функціональний різновид української літературної мови. Професійна мовнокомунікативна компетенція.




Переглядів: 3086

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ СТУДЕНТІВ | Основи педагогіки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.