Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рівні нормативного регулювання аудиторської діяльності в Україні.

Система нормативного регулювання аудиторської діяльності в Україні знаходиться в стадії становлення. Триває процес визначення прав і обов’язків органів, що регулюють аудиторську діяльність, визначення ролі і функцій громадських організацій. Система нормативного регулювання аудиторської діяльності в Україні включає 6 рівнів (рис. 3.1).

Рис. 3.1. Рівні нормативного регулювання аудиторської діяльності в Україні

Правові засади здійснення аудиторської діяльності в Україні визначаються Законом України “Про аудиторську діяльність”, прийнятим в 1993 р. Цей Закон складається з восьми розділів, куди увійшли 30 статей.

У Законі України “Про аудиторську діяльність” наведено загальні положення, визначено порядок сертифікації аудиторської діяльності; повноваження, порядок створення, регламентація діяльності Аудиторської палати України і Спілки аудиторів України; порядок проведення аудиту та надання інших аудиторських послуг; права, обов’язки та відповідальність аудиторів і аудиторських фірм; обов’язки господарюючих суб’єктів при проведенні аудиту.

З 1 січня 2004 року набрали чинності Цивільний і Господарський кодекси України, ряд норм яких спрямовані на регулювання аудиторської діяльності в Україні. Так, у параграфі 4 “Аудит” глави 35 “Особливості правового регулювання фінансової діяльності” Господарського кодексу України дано визначення понять “аудиторська діяльність”, “аудит” зазначено, хто може бути аудитором, визначено коло повноважень Аудиторської палати України тощо.

Крім того, порядок проведення аудиту, вимоги до суб’єктів аудиторської діяльності додатково визначаються і в багатьох інших законодавчих актах. Так, вимоги до аудиту фінансових установ містяться в Законі України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, вимоги до аудиторів, що проводить аудит банків – в Законі України “Про банки і банківську діяльність”, випадки обов’язкового проведення аудиту закріплені в Цивільному кодексі України, Законах України “Про цінні папери і фондову біржу” та “Про страхування” тощо.

Згідно з Законом України “Про аудиторську діяльність” нормативне забезпечення аудиторської діяльності в Україні покладено на АПУ.

Затверджені АПУ норми і стандарти аудиту є обов’язковими для дотримання підприємствами, установами, організаціями.

До документів АПУ, що регулюють аудиторську діяльність в Україні належать програми, інструкції, положення, зокрема: положення “Про Реєстр аудиторських фірм та аудиторів, які одноосібно надають послуги”, “Про постійне удосконалення професійних знань аудиторів України”, “Про сертифікацію аудиторів”, “Про дисциплінарну комісію Аудиторської палати України”, “Про комісію з сертифікації та освіти аудиторів Аудиторської палати України”, “Про комісію з стандартів і практики аудиту Аудиторської палати України”, “Про комісію з питань зв’язків з громадськістю” тощо.

Міжнародні стандарти аудиту містять основні принципи і необхідні процедури, а також відповідні інструкції, представлені у формі пояснювального та іншого матеріалу. В Україні Міжнародні стандарти аудиту застосовуються у якості національних. Стандарти аудиту дозволяють будувати аудиторську діяльність згідно вимог міжнародної аудиторської практики і вимагають від аудиторів високого професіоналізму, сприяють підвищенню ефективності аудиторської роботи.

У системі нормативного регулювання аудиторської діяльності важлива роль належить Внутрішнім стандартам аудиторських фірм, під якими розуміють документи, що деталізують і регламентують єдині вимоги до здійснення і оформлення аудиту, прийняті і затверджені аудиторською фірмою (детальніше див. п. 4.4).

Договір на проведення аудиту є основним документом, що засвідчує факт досягнення домовленості між замовником та аудиторською фірмою про проведення аудиту.


Читайте також:

  1. CMM. П'ять рівнів зрілості
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  11. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  12. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності




Переглядів: 2113

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вартість послуг аудиторських фірм | Міжнародні стандарти аудиту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.