МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Канали збутуКанал збуту - це шлях, по якому товари рухаються від виробників до споживачів. Він включає в себе всіх фізичних та юридичних осіб, пов'язаних з просуванням товарів і їх обміном. Відносини між учасниками каналів збуту можуть будуватися як у усній угоді між виробниками і продавцем, так і на детальному письмовому контракті між ними. Функції каналу збуту ü · дослідна - збір інформації, необхідної для здійснення успішної реалізації продукту, насамперед, про споживачах; ü · стимулююча - створення та поширення відомостей про товар, які активізують покупки; ü · контактна - налагодження та підтримування зв'язків з реальними і потенційними покупцями; ü · переговорна - проведення переговорів між виробниками і продавцями за погодження цін та інших умов продажу; ü · організаційна - організація руху товару, тобто транспортування, складування і зберігання продуктів; ü · фінансова - пошук і використання коштів для покриття витрат по функціонуванню каналу; ü · ризикова - прийняття відповідальності за функціонування каналу. Типи каналів збуту 1. Прямі канали пов'язані з переміщенням товарів і послуг від виробників до споживачів без використання незалежних посередників (канали нульового рівня). Використовуються ü - при складному технологічному виробництві (виробник забезпечує монтаж) ü · при виготовленні вузькоспеціалізованої продукції ü при наявності конкретних заявок споживачів Директ-маркетинг - представники відділу збуту підприємства регулярно відвідують своїх клієнтів Телефон-маркетинг (телемаркетинг) - реалізація товарів і послуг по телефону або через Інтернет-магазин. 2. Непрямі канали пов'язані з переміщенням товарів і послуг від виробника до незалежного учасника руху товарів, а потім до споживача. До послуг посередників вдаються підприємства, які згодні відмовитися від багатьох збутових функцій і додаткових витрат заради збільшення своїх ринків і обсягів збуту. Переваги - збільшуються ринки та обсяги продажів Недоліки - знижується контроль за збутом; послаблюється контакт зі споживачем. Використання - при територіально роз'єднаних ринках, при більших витратах на утримання складів. Таблиця 1 Порівняльна характеристика каналів збуту
Показники: Рівень каналу - будь-який посередник, що виконує роботу з пересування товарів. Довжина (протяжність) каналу - число проміжних ланок. Ширина каналу - кількість учасників у кожній ланці каналу реалізації. Виділяють наступні рівні каналів: 1. Канал нульового рівня ВИРОБНИК ? СПОЖИВАЧ Канал нульового рівня вигідний якщо: ü · потрібно безпосередній контакт між покупцем і продавцям ü · всі споживачі розташовані на невеликій території, близько до торгових точок ü · всі торгові точки мають свої склади ü · кількість споживачів невелика 2. Канал першого рівня: ВИРОБНИК ?РОЗНІЧНИЙ ТОРГОВЕЦ?ПОТРЕБІТЕЛЬ Однорівневий канал вигідний: ü · ринок погано вивчений ü · кількість сегментів невелика ü · широкий асортимент продукції ü · незначний обсяг сервісного обслуговування 3. Канал другого рівня: ПРОІЗВОДІТЕЛЬ?ОПТОВИЙ Торговець ?РОЗНІЧНИЙ Торговець ?ПОТРЕБІТЕЛЬ Дворівневий канал вигідний, якщо: ü · ринок розташований на великій території ü · поставка товарів здійснюється терміновими партіями ü · різниця між продажною ціною і собівартістю достатня для організації розгалуженої збутової мережі ü · споживачі великі 4. Канал третього рівня: ПРОІЗВОДІТЕЛЬ?ОПТОВИЙ ТОРГОВЕЦ?МЕЛКООПТОВИЙ Торговець ?РОЗНІЧНИЙ ТОРГОВЕЦ?ПОТРЕБІТЕЛЬ Фактори, що впливають на вибір каналів збуту 1. Споживачі. Від їх бажань залежить: ü · характер продажу (на лотку, в магазині і т.д.); ü · характер оплати (готівка, чеки тощо); ü · перевагу тих чи інших товарних марок і упаковок. 2. Товари. Швидкопсувні товари вимагають коротких каналів, одяг і взуття - широких, товари виробничого призначення - коротких, пов'язаних з роботою на замовлення і т.п.
2. Засоби формування попиту та стимулювання збуту До основних засобів стимулювання збуту відносять такі: - зразки; - купони; - премії; - упаковка за пільговими цінами. 1. Розповсюдження зразків може здійснюватись поштою, розподілом у магазинах, розноситися "в кожні двері". Товар при цьому пропонується безкоштовно чи на пробу. 2. Купони - це сертифікати, які дають право на зазначену знижку при придбанні конкретного товару. 3. Премія - винагорода товаром за низькою, доступною ціною, а у деяких випадках - безкоштовно як заохочення за купівлю іншого товару. 4. Заліковий талон - специфічний вид премії, яку отримують споживачі при здійсненні покупки. Його можна обміняти у спеціальних обмінних пунктах. 5. Упаковки за пільговими цінами - це умови при здійсненні закупки більших партій товару, тобто декількох одиниць товару безкоштовно, або за знижками пакують у спеціальні контейнери, бандеролі, упаковки - комплекти для подальшого транспортування чи зберігання. Існує декілька інших засобів стимулювання збуту, до яких можна віднести: - експозиції та демонстрації; - конкурси, лотереї, ігри; - спеціалізовані виставки. У місцях продажу товару дуже часто влаштовують виставки та демонстрації, що сприяє продажу товару. Хоча слід зазначити, що це потребує додаткових витрат, тому результат, як правило, є нульовим. Конкурси, лотереї, ігри спрямовані на те, щоб спонукати дилерів та власний торговельний персонал активізувати зусилля щодо просування товарів упродовж певного проміжку часу. Призи отримують ті, хто досяг найкращих результатів. . Спеціалізовані виставки надають виробнику можливість привернути на свій бік додаткових споживачів, підтримувати контакт з традиційними партнерами, збільшуючи обсяг продажу. Це дає можливість виробникам: - демонструвати новий товар в дії; - визначити можливий попит на новий товар; - відшукати нових партнерів серед відвідувачів; - порівняти власний товар з товарами конкурентів; - зустрітися з партнерами; - укласти угоди, контракти. Вдала підготовка до виставок часто дає можливість протягом двох тижнів привернути стільки споживачів, що підприємство забезпечує собі замовлення на цілий рік роботи. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|