Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Джерела, канали поширення і технології інформаційно-психологічного впливу.

У даному пункті розглядаються різні інструменти інформаційно-психологічного впливу, переважно, у технологічному аспекті. Традиційні механізми пропагандистського маніпулювання масовою свідомістю залишаються за рамками дійсної роботи.

Для реалізації інформаційно-психологічного впливу на індивідуальну, групову і масову свідомість використовуються наступні джерела, канали поширення і технології (засоби):

• засоби масової інформації і спеціальні засоби інформаційно-пропагандистської спрямованості;

• глобальні комп'ютерні мережі і програмні засоби швидкого поширення в мережі пропагандистських інформаційних матеріалів;

• засоби, що нелегально модифікують інформаційне середовище, на підставі якої людина приймає рішення;

• засоби створення віртуальної реальності;

• слухи;

• засоби підпорогового психосемантичного впливу;

• засоби генерування акустичних і електромагнітних полів.

Засоби масової інформації і спеціальні засоби інформаційно-пропагандистської спрямованості. ЗМІ найбільш ефективні для надання інформаційно-психологічного впливу на великі маси людей, що дозволяє розглядати їх як складову частину стратегічних сил інформаційної війни. Використання різних технологій схованого впливу за допомогою звуку і відеозображень на свідомість і підсвідомість людини дозволяє говорити про відповідність подібних засобів по наслідках їхнього застосування.

Самою небезпечною рисою ЗМІ, вважають багато фахівців, є їхня здатність подавати інформацію таким чином, щоб за видимою об'єктивністю у великої маси людей формувалася віртуальна картина реальності. Однак як тільки людина починає сумніватися у віртуальній картині світу, ефективність інформаційно-психологічного впливу різко падає. Ці сумніви можуть бути підтримані технологіями контрпропаганди, також реалізовані за допомогою ЗМІ.

Дієвість ЗМІ як джерела інформаційно-психологічного впливу обумовлена насамперед створенням глобальних систем віщання. Маючи цілком мирне і гуманне застосування в повсякденному житті, вони мають можливість безперешкодно довести сигнал до будь-якої точки світу. Для багатьох регіонів може виявитися, що дане джерело інформації є єдино доступним. Саме володіння державою системами супутникового радіо- і телемовлення можливо буде служити стримуючим чи, навпаки, підсилюючим фактором розв'язання інформаційних воєн.

Сила і результативність інформаційно-психологічного впливу, здійснюваних за допомогою ЗМІ і, насамперед, телебачення, посилюються сильним психологічним ефектом сумісної участі до подій, коли людина занурюється в них «тут і зараз». Цей своєрідний ефект, що одержав назву «ефект CNN», оцінюється багатьма як головна умова ефективності інформаційно-психологічного впливу за допомогою ЗМІ.

До спеціалізованих засобів інформаційно-пропагандистської спрямованості відносяться мобільні радіомовні і телевізійні центри, пропагандистські пересувні гучномовці, плакати, листівки. Технологіяїх застосування відпрацьований і подальший розвиток пов'язаний насамперед з методами схованого впливу на підсвідомість людини.

Засоби, що нелегально модифікують інформаційне середовище, на підставі якого людина приймає рішення. Діяльність людини значною мірою спирається на можливості інформаційно-керуючих систем. Для вирішення практичних задач людина намагається зосередити в одному місці якнайбільше інформації для прийняття більш обґрунтованих рішень. При всіх перевагах сучасних комп'ютеризованих систем підтримки прийняття рішень вони мають цілком очевидний недолік — людина приймає рішення на основі тієї інформації, яку надає йому система і вірогідність якої в більшості випадків вона оперативно перевірити не здатна. Посадова особа, що приймає рішення, цілком покладається на ту інформацію, яка видається йому на монітор, тому внесення навмисних змін в інформаційні масиви і повідомлення спричиняє неправильні рішення. При великій кількості прийнятих рішень і при великому потоці вихідних даних довіра до інформації означає довіру до правильності функціонування інформаційної системи в цілому, тобто до процесів збору, що протікають в ній, обробки, збереження і відображення інформації. Але довіра є психологічний фактор, тому деякі прийоми рефлексивного управління, спрямовані на формування, зміцнення чи руйнування довіри можуть бути інтерпретовані як інформаційно-психологічні впливи.

В даний час у багатьох країнах ведеться розробка спеціалізованих засобів впливу на інформацію в інформаційно-керуючих системах. По результату, який при цьому досягається, ці засоби еквівалентні найдужчим технологіям інформаційно-психологічного впливу.

Засоби створення віртуальної реальності. Потужність мережних технологій збільшується багаторазово завдяки новим технологіям мультимедіа і віртуальній реальності. Віртуальна реальність як імітація дійсності може розглядатися як психологічний інструмент впливу на свідомість і підсвідомість людини. Вона втягує її в нові форми існування й значною мірою може формувати особистість. Можуть виникати і нові форми опосередкованого соціального контролю, засновані на замаскованому маніпулюванні свідомістю, м'якому придушенні психіки, зміні структури особистості.

Соціально-психологічні наслідки розвитку технологій віртуальної реальності, як і взагалі сучасних символічних візуальних систем, у контексті безпеки особистості і суспільства можуть бути негативні. Подібні технології дозволяють з максимальною ефективністю робити інформаційно-психологічний вплив. Вони часто використовуються для підвищення наочності подачі інформації, наприклад у програмах новин. Подібні технології можуть використовуватися для створення будь-якої реальної ситуації, сполучаючи елементи реального відеозображення й елементи, створені комп'ютерною графікою.

Слухи. Слухи є невід'ємним елементом у структурі неформальної комунікації будь-якого суспільства. Вони являють собою недостатньо перевірені відомості невідомого походження, передані в процесі міжособистісного спілкування.

Поширеність слухів у суспільстві свідчить про те, що вони виконують деякі важливі соціальні функції. Вони сприяють ідентифікації особистості в соціумі, з одного боку, і підвищують однорідність думок у групі, з іншого. Внутрішньо-групове обговорення слухів сприяє кристалізації загальної точки зору.

Слухи відіграють важливу роль у конфліктах різного роду: міжгрупових, міжнаціональних, міжнародних. Їхня значимість пов'язана з тим, що в у багатьох випадках можливості впливу конфліктуючих сторін одна на одну істотно обмежені як законодавчими рамками, так і суспільною думкою. Крім того, часто результат конфлікту зважується в процесі легітимізації найбільш розповсюдженої в суспільстві точки зору (вибори, референдуми). При цьому зростає значимість тих прийомів інформаційно-психологічного впливу, які пов'язані зі зміною уявлень про конфлікт у більшості в напрямку, вигідному для однієї з конфліктуючих сторін. Подібні зміни здійснюються за допомогою спеціально підібраних відомостей, розповсюджуваних як каналами ЗМІ, так і каналами неформальної комунікації. Саме останніми передаються слухи, які стають серйозною зброєю в політичному чи ідеологічному зіткненні. У порівнянні з використанням ЗМІ використання неформальної комунікації навіть переважніше, оскільки відсутні відомості про їхнього автора. Це зменшує підозри в політичній ангажованості слуху і сприяє тим самим його більшій ефективності.

 


Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. OLAP-Технології
  3. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  4. PR-технології у виборчій кампанії.
  5. PR-технології.
  6. Web-технології
  7. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  8. Безпровідні канали зв'язку
  9. Варіантне проектування технології зведення будівель та споруд.
  10. Варни і касти, їх роль у розвитку культури. Поширення буддизму та джайнізму.
  11. Вартість Internetу для підприємств-користувачів. Internet-технології та формування бізнес-фокусу споживача.
  12. Вентиляційні канали.




Переглядів: 1804

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Існуючі методи аналізу масової комунікації. | Пропаганда як технологічна основа вербального впливу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.