МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
Пропаганда як технологічна основа вербального впливу.Пропаганда – як технологічна основа вербального впливу для тоталітарних держав та ієрархічних структур строгого підпорядкування. Принципова особливість пропаганди – реалізація спрямованості зв’язку „зверху – донизу”. Види прояву пропаганди в суспільстві: партійні програми; ідеологія ; чутки; навчання; виховання. 2.1. Вербальний інформаційний вплив як вербальна зброя Сучасний рівень знань та технологічні можливості надали такої різноманітності каналам і формам вербального інформаційного впливу, що не буде великим перебільшенням казати про глобальні масштаби його використання як вербальної зброї. На користь привабливості застосування цієї зброї свідчать такі її переваги у порівнянні з відомими зразками зброї масового ураження: · Масовість впливу. Вже зараз розміри телеаудиторій при показі окремих подій перевищують рубіж у два мільярди. І цей показник має тенденцію постійного зростання. · Вибірковість впливу. Методи вербального впливу дозволяють, використовуючи ті ж самі канали, впливати як на окрему державу, так і організувати дискредитацію, наприклад, окремих верств суспільства або відтворити бажаний імідж політичному діячу тощо. · Висока рентабельність засобів. Вербальна зброя надана суспільству самою природою, вона не потребує великих капітальних вкладів, а ефективність від її застосування може мати вирішальне значення. Крім того, застосування вербальної зброї не руйнує матеріальні цінності країни, які є метою впливу, і при вдалому використанні надає слухняну робочу силу (людський ресурс). · Практична відсутність міжнародних правових актів щодо заборони та регламентації засобів, методів та форм впливу (це пов‘язане, в першу чергу, з прихованою дією: так, вербальний вплив легко прикрити боротьбою ідей, полемікою з опозицією, приватними висловами, привабливими ідеями: типу відкритого суспільства, тощо.) . Досягнення мети вербального впливу базується на принципах: · роз‘єднання сил противника (Так наприклад, під час Фолклендського конфлікту пропаганда з боку англійців була орієнтована на рядових військовослужбовців аргентинської армії, увага яких загострювалася на особливому пільговому стані їх офіцерів); · неминучості або “об’єктивності” подання подій (переконання протидіючої сторони, наприклад, у марності творити опір, неминучості змін або перебудови тощо); · законності, яка базується на використанні періодичного та історичного матеріалів, традицій при формуванні громадської думки як засобу переконання об‘єктів впливу щодо визнання справедливості планів і дій власних сил, фактичної їх відповідності бажанням самих об‘єктів впливу. Серед методіввербального впливу найбільш розповсюдженими можна визначити: · Переконання, що базується на побудові системи доказів, яка оперує, як правило, однобічним, тенденціозно поданим набором фактів. · Чутки, плітки. Цей метод останнім часом набуває все більшого значення. Як свідчать соціологічні дослідження, чим більше каналів впливу випадає на суспільство, тим менше довіра до офіційних джерел інформації. Отже, чутки використовують як засіб встановлення необхідного коридору довіри у об‘єктів впливу. · Організація дезінформації має дуже широкий спектр способів: від звичайного маскування, що здебільшого також має вербальну природу, до керування процесом прийняття рішення в необхідному напрямку на цілком вірогідних даних. Останній найбільш небезпечніший, оскільки найчастіші помилки з боку людини при аналізі інформації припадають саме на нього, не кажучи вже про комп’ютерні технології. · Формування громадської думки виявляє широкий спектр способів: відтворення заданого інформаційного іміджу (яскравим прикладом слугують передвиборні кампанії, "розкрутка" певних осіб через засоби масової інформації); управління громадською думкою шляхом опитування. В таблиці наведено хрестоматійний приклад цільового соціологічного опитування, який, власне, і викриває сутність цього методу. Таблиця
· Боротьба за "уми", яка має на меті, з одного боку, блокування тієї частини суспільства, яка здатна чинити опір впливу, з іншого - залучити фахівців працювати на себе. Як правило, ці методи не застосовуються окремо, а подаються, так би мовити, у пакеті. Застосування послідовності методів та вибір каналів впливу здійснюється з урахуванням моделі вербального впливу. Читайте також:
|
||||||||||||
|