ЗСЗ: 1)споживачів (споживчий тип стимул-я): знижки ціни, розповсюдж-я купонів, безкоштовні зразки товарів, підтримка постійних покупців, призи за умови купівлі певної кіл-сті товару, лотереї, конкурси, вікторини, інші форми гри, презентації нових товарів, виставки, ярмарки, надання кредиту, гарантій поверн-я товару. 2)торгов-их посередників (торговельний тип стимулюв-я): знижки оптових цін при великих партіях товару; премії за прискорений збут; спільне провед-я реклами (кооперат-а реклама); забезпеч-я роздрібної торгівлі безоплатними фірмовими носіями реклами (плакатами, планшетами, вимпелами); збільш-я комісійних виплат при довготрив-их ефект-их контактах; організація з’їздів дистриб’юторів і ділерів; безоплатне підвищ-я кваліфікації персоналу посередників; допомога і організ-ія пересувних сервісних пунктів і майстерень ділерів; допомога в оформл-і торгових площ. 3)власний збут-ий персонал: преміюв-я кращих збутових працівників; нагородж-я їх цінними подарунками; надання кращим продавцям додаткових днів відпустки; виділ-я путівок для відпочинку, організація туристичних подорожей за рахунок фірми; організ-ія конкурсів продавців із нагородж-ям переможців; розшир-я участі передовиків у прибутках фірми; викор-я широкого арсеналу моральних стимулів (почесні звання, поздоровл-я і подяки керівництва).
Сутн,задачі стимулюв збуту (СЗ)
СЗ-викор-я короткотермін-их заходів, розрахов-их на швидке реагув-я ринку у відповідь на пропонув-я підпр-вом своєї продукції. Це пряме заохоч-я споживачів придбати продукти чи послуги підпр-ва, а сфери торгівлі -включити ці товари до свого асортименту для наступного їх продажу (але реклама чи пропаганда лише популяриз-ь їх або створ-ь відповідний імідж). Осн задачами СЗ:1)забезпеч-я швидкого зрост-я обсягів збуту продукції підпр-ва; 2)заохоч-я спожив-ів опробув-и товар чи здійсн-и повторні закупки; 3)заохоч-я системи посередниц-их торгов-их організацій і працівників власного збутового апарату інтенсифік-и зусилля з реаліз-ії продукції підпр-ва.